Τα "μυστικά" της Marina Bay

Τα "μυστικά" της Marina Bay

Με τον νυχτερινό αγώνα της Marina Bay, στη Σιγκαπούρη, συνεχίζεται το τριήμερο 18-20 Σεπτεμβρίου το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1. (VIDEO)

Οι δυο πιο μαλακές γόμες στη γκάμα της Pirelli η μαλακή P Zero Yellow (κίτρινο σιρίτι) και η πολύ μαλακή P Zero Red (κόκκινο σιρίτι) επελέγησαν για αυτό τον αγώνα σε δημόσιους δρόμους όπου απαντώνται κάποιες μοναδικές παράμετροι.

 

Όντας νυχτερινός αγώνας και καθώς όλες οι περίοδοι ελεύθερων και κατατακτήριων δοκιμών γίνονται επίσης νύχτα, η διακύμανση της θερμοκρασίας διαφέρει από το σύνηθες που βλέπουμε σε άλλα Grand Prix. Αυτό έχει σημαντική επίδραση στον τρόπο που αξιοποιούνται τα ελαστικά.

«Η Σιγκαπούρη από το 2008 που μπήκε στο πρόγραμμα κάθε χρονιά δίνει μοναδικό θέαμα και αναδεικνύει την πεμπτουσία της F1: Τεχνολογία αιχμής υπό το φως των προβολέων. Καθώς πρόκειται για αγώνα σε δημόσιο δρόμο επιλέξαμε τις δυο πιο μαλακές και γρήγορες γόμες από τη γκάμα μας. Αυτές προσφέρουν τη μέγιστη μηχανική πρόσφυση και έρχονται γρήγορα σε θερμοκρασία λειτουργίας, πρόκειται για τα δυο κλειδιά της επιτυχίας στη Σιγκαπούρη», σημειώνει ο αγωνιστικός διευθυντής Pirelli, Paul Hembery και προσθέτει: «Υπάρχουν πολύ παράγοντες που οι ομάδες και οι οδηγοί πρέπει να λάβουν υπόψη τους σχεδιάζοντας την στρατηγική τους. Η ασυνήθιστη διακύμανση της θερμοκρασίας, η μεγάλη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες, η εξοικονόμηση καυσίμου λόγω της απαιτητικής μορφής του αγώνα και η υψηλή πιθανότητα εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας που έχει χρησιμοποιηθεί σε όλους τους αγώνες στη Σιγκαπούρη μέχρι σήμερα».

Παράλληλα αναφέρθηκε και στο θέμα που προέκυψε μετά το τέλος του αγώνα της Monza σχετικά με τις πιέσεις των ελαστικών στα μονοθέσια της Mercedes, τονίζοντας πως: «Αυτές τις μέρες σε συνεργασία με τη FIA ολοκληρώνουμε την δημιουργία μιας ξεκάθαρης διαδικασίας που θα επιτρέπει πιο εύκολα στις ομάδες ν' ακολουθούν τους κανόνες σχετικά με τη χρήση των ελαστικών. Αυτό είναι σημαντικό για να αποφευχθούν τυχόν παρανοήσεις από τις ακριβείς οδηγίες προς τις ομάδες. Έτσι θα αποφύγουμε στο μέλλον επανάληψη αυτού που συνέβη με τη Mercedes στη Monza».

Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τα ελαστικά

Η Σιγκαπούρη έχει τον μεγαλύτερο αριθμό στροφών (23) από κάθε άλλη πίστα του πρωταθλήματος και αυτό δίνει επιπλέον δουλειά στα ελαστικά. Η Marina Bay είναι η πιο απαιτητική πίστα από άποψη φυσικής κατάστασης για τους οδηγούς καθώς έχει 80% υγρασία, ο αγώνας διαρκεί δυο ώρες και ο ρυθμός είναι ο πιο αργός της χρονιάς μετά το Μονακό. Ο αργός ρυθμός περιορίζει την ροή αέρα γύρω από το μονοθέσιο και την απαγωγή θερμότητας.

Με τόσες στροφές η σταθερότητα στο φρενάρισμα και η πρόσφυση είναι οι δυο πιο κρίσιμοι παράγοντες στους δρόμους της Marina Bay. Όπως στις περισσότερες διαδρομές σε δημόσιους δρόμους έτσι και στη Σιγκαπούρη υπάρχουν πολλές ανομοιομορφίες που δεν βοηθούν την κατάσταση. Καθώς υπάρχουν ελάχιστα σημεία διαφυγής τα λάθη σπάνια μένουν ατιμώρητα, έτσι απαιτείται υψηλός βαθμός ακρίβειας από τα ελαστικά. Το πίσω αριστερά ελαστικό είναι αυτό που καταπονείται περισσότερο καθώς τα μονοθέσια έχουν διαμόρφωση υψηλής αεροδυναμικής απόδοσης με μεγάλο κάθετο φορτίο.

Η θερμοκρασία περιβάλλοντος βρίσκεται συνήθως στην περιοχή των 30 – 35 βαθμών Κελσίου ακόμη και τη νύχτα. Αυτό είναι το ιδανικό παράθυρο λειτουργίας για τη μαλακή γόμα που είναι σχεδιασμένη να δουλεύει σε υψηλές θερμοκρασίες. Οι οδηγοί θα πρέπει να διαχειριστούν προσεκτικά την πολύ μαλακή γόμα ώστε να επωφεληθούν από την μέγιστη απόδοσή της χωρίς να την υπερθερμάνουν.

Tι έγινε στον αγώνα του 2014

Πέρυσι ο Lewis Hamilton κέρδισε στον αγώνα των 61 γύρων χρησιμοποιώντας στρατηγική 3 pit stop. Εκκίνησε με τη πολύ μαλακή γόμα, την ξαναέβαλε στον 15ο γύρο αλλά και στον 31ο γύρο. Τελικά επέλεξε τη μαλακή γόμα στον 52ο γύρο. Συνολικά υπήρξε μεγάλη ποικιλία στρατηγικών ανάμεσα στους οδηγούς.

Διαβάστε ακόμη στο Car And Driver

To "στημένο" GP της Σιγκαπούρης (VIDEOS)

Η τέλεια στρατηγική του Hamilton (γραφήματα)

Κανένα θέμα ποινής στις Mercedes για τα λάστιχα

 
SHARE

BEST OF NETWORK

Πώς είναι σήμερα η Ναζλί και ο Νίκος

Δώδεκα χρόνια μετά την προβολή του πρώτου τουρκικού σίριαλ στην Ελλάδα, ψάξαμε να βρούμε πώς είναι σήμερα οι Ναζλί και ο Νίκος από τα "Σύνορα της αγάπης".

Τα ποδοσφαιρικά look που στοίχειωσαν τις Κυριακές μας

Το φουλάρι του Λουτσέσκου μας έκανε να θυμηθούμε τα στιλ παικτών, προπονητών και προέδρων που σημάδεψαν τα ελληνικά γήπεδα.

ΒΙΝΤΕΟ

Η Κύπρια παρουσιάστρια που 'έσκασε' 20.000 ευρώ για γαρύφαλλα πρώτο τραπέζι πίστα

Η νεαρή αποκαλύπτει για ποιο λόγο δεν πλήρωσε τελικά τον λογαριασμό

11 θαυμάσιοι, αλλά όχι πραγματικά σπουδαίοι

Πώς είναι να μη φτάνεις ποτέ στα όρια του εαυτού σου, να μην μπαίνεις στην ιερά εξέταση του νου σου, αλλά πάλι να μνημονεύεσαι επειδή έκανες τη διάσταση της ζωής με την οποία ασχολήθηκες πιο όμορφη.

ΦΩΤΟ

Απόκοσμο τοπίο στο Τσέρνομπιλ: Εκεί όπου ο χρόνος 'πάγωσε' για πάντα

Ανατριχιαστικές εικόνες από το σημείο μιας από τις χειρότερες τραγωδίες που βίωσε ποτέ ο πλανήτης, εκεί όπου τα επίπεδα ραδιενέργειας παραμένουν υψηλά προκαλώντας ανυπολόγιστες συνέπειες στο περιβάλλον και τον πληθυσμό της περιοχής

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

ΚΟΡΥΦΩΘΗΚΑΝ ΟΙ ΕΠΑΦΕΣ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΜΕΡΕΣ

Το τέλος μίας σχέσης

Τις επόμενες ώρες αναμένονται καθοριστικές εξελίξεις σε ότι αφορά στη διακοπή της συνεργασίας της McLaren με τη Honda.

ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ SPORT24