Bahrain GP Preview

Bahrain GP Preview

Παρουσίαση του 2ου Grand Prix της χρονιάς στο Bahrain. Είναι η 12η φορά στην ιστορία που ο "θίασος" επισκέπτεται τη Μέση Ανατολή και το Μπαχρέιν, όπου ο υδράργυρος "χτυπάει" κόκκινα.

Το δεύτερο Grand Prix της σεζόν είναι προ των πυλών στο Bahrain και για 12η φορά το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 θα επισκεφτεί τη Μέση Ανατολή, με τις θερμοκρασίες να είναι πολύ υψηλές. Διαβάστε όσα θα πρέπει να γνωρίζετε λίγο πριν τα πρώτα... γκάζια.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΕΝΙΟΣ ΚΑΤΗΣ

ΠΙΣΤΑ: SAKHIR

Μήκος πίστας: 5,412 χιλιόμετρα

Αριθμός γύρων: 57

Απόσταση αγώνα: 308,238 χιλιόμετρα

Ρεκόρ γύρου: 1:31.447 (Pedro de la Rosa, 2005)

Πρώτο GP: 2004

Νικητής 2015: Lewis Hamilton (Mercedes)

Pole position 2015: Lewis Hamilton (Mercedes)

Επίσημο site: www.bahraingp.com

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Κατανάλωση καυσίμου: 1.8kg στο γύρο

Οι πιλότοι οδηγούν τέρμα γκάζι στο 64% του γύρου

Φθορά φρένων: Υψηλή

Αλλαγές ταχυτήτων: 52 στο γύρο / 2.964 συνολικά στον αγώνα

Μεγαλύτερη ευθεία: 1.09km

Μέγιστη ταχύτητα: 335km/h

Δύο ζώνες DRS

Μήκος pitlane: 420m

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ (TV)

ΛΙΓΗ ΙΣΤΟΡΙΑ...

Είναι η 12η φορά στην ιστορία που ο «θίασος» επισκέπτεται τη Μέση Ανατολή και το Μπαχρέιν, όπου ο υδράργυρος «χτυπάει» κόκκινα.

Aπό το 2014, ωστόσο, υπάρχει μια σημαντική αλλαγή καθώς ο αγώνας διεξάγεται υπό το φως των προβολέων.

Για να συμβεί αυτό εγκαταστάθηκαν περιμετρικά της πίστας 495 πυλώνες ύψους από 10 έως και 45 μέτρα, χρησιμοποιήθηκαν 5.000 λαμπτήρες και 500 χιλιόμετρα καλωδίων. Η όλη εγκατάσταση ολοκληρώθηκε μέσα σε έξι μήνες.

Η υπερσύγχρονη πίστα του Sakhir, η οποία φέρει την σχεδιαστική υπογραφή του Γερμανού αρχιτέκτονα Hermann Tilke, βρίσκεται περίπου 30km νότιο-δυτικά της πρωτεύουσας Μανάμα, η οποία είναι το μεγαλύτερο νησί από τα 36 συνολικά που αποτελούν το Βασίλειο.

Πρόκειται για μια ...όαση μέσα στο πουθενά που έχει αφήσει άφωνους όλους όσοι την επισκέφτηκαν. Μια πίστα που από κατασκευαστικής άποψης, αποτελεί σημείο αναφοράς.

Η κατασκευή της ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2002 και ολοκληρώθηκε λίγους μήνες πριν τον Μάρτιο του 2004. Για την κατασκευή της χρειάστηκαν 12.000 τόνοι πέτρες. Το κόστος κατασκευής έφτασε τα 150 εκατομμύρια δολάρια.

Αποτελείται από 15 στροφές (9 δεξιές και 6 αριστερές) και 4 ευθείες (η μεγαλύτερη μήκους 1,090μ.), ενώ υπάρχουν τρία σημεία όπου οι πιλότοι έχουν την δυνατότητα να επιχειρήσουν προσπέρασμα.

Η συνολική χωρητικότητά της είναι 50.000 θεατές. Σημειώστε ότι το 2010 χρησιμοποιήθηκε το lay-out που χρησιμοποιείται για αγώνες αντοχής, με το μήκος στα 6,2 χιλιόμετρα.

Η άμμος και οι υψηλές θερμοκρασίες είναι τα εμπόδια που καλούνται να ξεπεράσουν ομάδες και πιλότοι για να φτάσουν στην κορυφή. Τα φρένα καταπονούνται ιδιαίτερα αφού σε 3 περιπτώσεις οι πιλότοι πρέπει να φρενάρουν από 300km κατεβάζοντας σε πρώτη ή δευτέρα.

Τα μονοθέσια πρέπει να είναι πολύ καλά ρυθμισμένα και να έχουν καλή ισορροπία ώστε να ελαχιστοποιούνται οι πιθανότητες υπερστροφής στις εξόδους των αργών στροφών, αλλά και για να αποφευχθεί η παρατεταμένη φθορά των πίσω ελαστικών.

Επίσης, η άμμος που μπορεί να μεταφέρει ο αέρας στην πίστα αποτελεί πρόβλημα για τους μηχανικούς οι οποίοι καλούνται να το αντιμετωπίσουν χρησιμοποιώντας έξτρα φίλτρα για να προστατέψουν τους κινητήρες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αγώνας του 2011 δεν διεξήχθη λόγω των κοινωνικών αναταραχών που είχαν ξεσπάσει στη χώρα. Και το 2012 υπήρχαν προβλήματα και φόβοι για την ασφάλεια όλων όσοι δραστηριοποιούνται στο χώρο της F1, αλλά τελικά όλα κύλησαν ομαλά, παρότι τα βράδια στο κέντρο αλλά και στα περίχωρα της πρωτεύουσας Manama γίνονταν επεισόδια και συγκρούσεις.

Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΏΝ

• Η εκκίνηση στις 18:00 το απόγευμα ώρα τοπική έχει ως αποτέλεσμα τη δραματική πτώση της θερμοκρασίας κατά τη διάρκεια του αγώνα. 

• Η άσφαλτος που βρίσκεται πάνω σε γρανίτη είναι τραχιά και σκληρή, αυτό αυξάνει την φθορά των ελαστικών. 

• Πολλές φορές άμμος από την έρημο που βρίσκεται γύρω από την πίστα, καταλήγει λόγω ανέμου στο οδόστρωμα, επηρεάζοντας την πρόσφυση.

• Υπάρχει ένας αριθμός αργών στροφών όπου η καλή ελκτική πρόσφυση είναι κρίσιμη και το όριο για τα ελαστικά έρχεται από τον πίσω άξονα. 

• Ταυτόχρονα υπάρχουν τέσσερις γρήγορες ευθείες οπότε στο σετάρισμα απαιτείται συμβιβασμός. 

• Σπάνια εμφάνιση του αυτοκίνητου ασφαλείας επηρεάζει τη στρατηγική: Αυτό έχει συμβεί μόνο δυο φορές στη 12χρονη ιστορία του αγώνα.

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ

• Λευκή, μέση: Δουλεύει σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες και είναι μια από τις πιο εύκολες στη διαχείριση, γόμα της γκάμας. 

• Κίτρινη, μαλακή: Δουλεύει σε πιο υψηλές θερμοκρασίες και το δυνατό της σημείο είναι η απόδοση. 

• Κόκκινη, πολύ μαλακή: Δουλεύει σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες, είναι γρήγορη και έχει περιορισμένη διάρκεια ζωής.

ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΠΕΡΣΙ (2015):

• Νικητής: Hamilton (δυο pit stop: εκκίνησε με τη μαλακή, τη διατήρησε στην πρώτη αλλαγή στον 15ο γύρο και έβαλε τη μέση γόμα στον 33ο γύρο). 

• Η καλύτερη θέση με εναλλακτική στρατηγική: Raikkonen (δυο pit stop: εκκίνησε με τη μαλακή, άλλαξε σε μέση στον 17ο γύρο και έβαλε ξανά τη μαλακή στον 40ο γύρο). Τερμάτισε 2ος. 

• Αρκετοί οδηγοί επέλεξαν δυο pit stop άλλοι τρία. Ο Vettel τερμάτισε 5ος παρότι έκανε ένα απρογραμμάτιστο pit stop για ν' αλλάξει ρύγχος όπου έβαλε και φρέσκα ελαστικά.

Η ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ PAUL HEMBERY (ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ PIRELLI)

«Οι νέοι κανονισμοί ελαστικών για το 2016 αποδεικνύονται μεγάλη επιτυχία. Είδαμε πολλές εναλλακτικές στρατηγικές στην Αυστραλία. Το Μπαχρέιν είναι μια τελείως διαφορετική πίστα όπου η συμπεριφορά των ελαστικών επηρεάζεται από την μεγάλη πτώση στη θερμοκρασία κατά τη διάρκεια του αγώνα. Αυτό μας δίνει άλλες παραμέτρους και προκλήσεις. Έχει ενδιαφέρον να δούμε ποιος έμαθε τα περισσότερα στην Αυστραλία και θα μπορέσει να εκμεταλλευτεί καλύτερα τα νέα δεδομένα. Υπάρχουν μερικές αντικρουόμενες επιλογές ελαστικών από τις ομάδες οι οποίες θα παίξουν κομβικό ρόλο στο αποτέλεσμα του αγώνα».

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ:

2015: Lewis Hamilton (Mercedes)

2014: Lewis Hamilton (Mercedes)

2013: Sebastian Vettel (Red Bull)

2012: Sebastian Vettel (Red Bull)

2011: ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΑΓΩΝΑΣ

2010: Fernando Alonso (Ferrari)

2009: Jenson Button (Brawn GP)

2008: Felipe Massa (Ferrari)

2007: Felipe Massa (Ferrari)

2006: Fernando Alonso (Renault)

2005: Fernando Alonso (Renault)

2004: Michael Schumacher (Ferrari)

Διαβάστε ακόμη στο Car and Driver:

Με το ίδιο σύστημα κατατακτήριων δοκιμών και στο Μπαχρέιν!

O χρόνος μετρά αντίστροφα για το Μπαχρέιν

VIDEO: Το πρώτο αγωνιστικό του RoboRace

SHARE:

BEST OF NETWORK

ΝΕΑ ΠΡΟΚΛΗΣΗ

Οι Τούρκοι εγκαλούν Καμμένο και εκείνος απαντά με Ευαγόρα Παλληκαρίδη

Δεν έχουν τελειωμό οι Τουρκικές προκλήσεις καθώς ζητούν από τον υπουργό Άμυνας να λειτουργεί με σοβαρότητα

ONEMAN FOOD

13 γερμανικά junk foods που πρέπει να έρθουν τώρα στην Ελλάδα

Οι Γερμανοί να μην ξέρουν από καλό φαγητό, αλλά από βρώμικο ξέρουν σίγουρα.

JENNIFER ANISTON

Έχω κάνει σεξ στο αεροπλάνο, με πιλότο και συγκυβερνήτη

Η ελληνικής καταγωγής ηθοποιός, παραδέχτηκε κατά τη διάρκεια παιχνιδιού στην εκπομπή της Ellen Degenerees, πως ανήκει στο "mile high club" (vid)

ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Το νέο τρέιλερ του ‘Sherlock’ κρύβει μυστικά

Το teaser του BBC θέλει να ακολουθήσουμε τα ίχνη του.

ΠΑΡΑΞΕΝΑ

Εκτελέστηκε το 1995, αθωώθηκε σήμερα

Δικαστήριο της Κίνας αθώωσε έναν άνδρα που εκτελέστηκε το 1995. Είχε κατηγορηθεί για βιασμό και για φόνο

 
UNIQUE

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ SPORT24