FORMULA 1

"Άρωμα γυναίκας" μετά από 22 χρόνια

Williams Martini Racing Launch.
6th March 2014.
The Williams FW36 Mercedes on track. 
Photo: Williams Martini Racing.
ref: Digital Image _79P8149_edit
Williams Martini Racing Launch. 6th March 2014. The Williams FW36 Mercedes on track. Photo: Williams Martini Racing. ref: Digital Image _79P8149_edit WILLIAMS MARTINI RACING

Η Σούζι Βολφ έγινε σήμερα στο Σίλβερστοουν η πρώτη γυναίκα μετά το 1992 που συμμετείχε σε επίσημες δοκιμές αγωνιστικού τριημέρου της F1.

Ένα μηχανικό πρόβλημα της Williams σήμερα το πρωί στο Σίλβερστοουν έβαλε άδοξο τέλος στις δοκιμές της Σούζι Βολφ μετά από μόλις τέσσερις γύρους, όμως η 31χρονη έγραψε ήδη ιστορία καθώς -στο πλαίσιο του GP Βρετανίας- έγινε η πρώτη οδηγός μετά από 22 χρόνια που λαμβάνει μέρος σε αγωνιστικό τριήμερο της Formula 1.

Η οδηγός από τη Σκοτία συμμετείχε τη δεκαετία του 2000 με το πατρικό της επώνυμο Σούζι Στόνταρτ στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (DTM), πριν νυμφευθεί τον πρώην συνιδιοκτήτη της Williams και νυν αγωνιστικό διευθυντή της Mercedes-Benz, Τότο Βολφ.

Η τελευταία γυναίκα οδηγός που συμμετείχε σε επίσημες δοκιμές ενός Γκραν Πρι ήταν η Τζιοβάνα Αμάτι, το 1992. Εκείνη την εποχή υπήρχε στο σπορ πληθώρα ομάδων, και συνεπώς είχαν θεσπιστεί προκριματικές δοκιμές για μια θέση στην εκκίνηση. Η Ιταλίδα δεν είχε καταφέρει να προκριθεί, οδηγώντας για τη Brabham.

Συνεπώς, για να συναντήσουμε την τελευταία γυναίκα που εκκίνησε Γκραν Πρι της Formula 1 πρέπει να πάμε ακόμα 16 χρόνια πίσω, στο 1976. Ήταν η -επίσης Ιταλίδα- Λέλα Λομπάρντι, η οποία τη διετία 1975-'76 είχε συμμετάσχει σε 11 GP με τις March 741/751/761, πριν κάνει τον τελευταίο της αγώνα -στην Αυστρία το '76- με τη Brabham BT44B.

Το πιο πιθανό είναι ότι αυτά τα 38 χρόνια που μεσολάβησαν από τη Λομπάρντι θα συνεχίσουν να αυξάνονται - διότι η Williams δεν προβλέπεται να δώσει στη Βολφ κάτι περισσότερο από δοκιμές. Η μοναδική άλλη θηλυκού γένους οδηγός που φημολογείται ότι μπορεί να βρει το δρόμο για τη F1 στο εγγύς μέλλον είναι η Αμερικανίδα Ντάνικα Πάτρικ - αν και εφόσον τελεσφορήσουν οι προσπάθειες του Καρλ Χάας για τη δημιουργία μιας αμερικανικής ομάδας της F1 το 2016.

Πίσω στο Σίλβερστοουν. Η Βολφ αναγκάστηκε να γυρίσει στα πιτς μετά από μόλις τέσσερις γύρους εξαιτίας προβλήματος στην πίεση του υδραυλικού συστήματος της Williams FW36, και να μείνει καθηλωμένη εκεί για όλη την υπόλοιπη διάρκεια των πρωινών δοκιμών. Μέχρι τότε πρόλαβε να κάνει μόνο έναν γρήγορο γύρο, εννιά δευτερόλεπτα μακριά από τον ταχύτερο πρωινό χρόνο, του Νίκο Ρόσμπεργκ.

« Ήταν μια αληθινά σκληρή μέρα, αλλά έτσι είναι η F1 ορισμένες φορές» είπε η Βολφ στο τέλος. «Είχαμε ένα πρόβλημα στην πίεση του λαδιού, το οποίο έσβησε τον κινητήρα. Οφείλω, πρώτα από όλα, ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους όσους μου πρόσφεραν την τεράστια υποστήριξή τους».

« Όταν μπήκα στην πίστα είχα το πιο υπέροχο συναίσθημα. Το αυτοκίνητο μου έδινε καλή αίσθηση και ανυπομονούσα. Ήταν τελικά μικρή η απόσταση που καλύψαμε, αλλά πρέπει να κρατήσω το κεφάλι μου ψηλά και να ετοιμαστώ για το Χόκενχαϊμ, γνωρίζοντας πια τι πρέπει να κάνω και τι αίσθηση έχει το αυτοκίνητο. Αισθάνθηκα απολύτως έτοιμη σήμερα. Η ομάδα έκανε σπουδαία δουλειά να με προετοιμάσει».

Το εγκώμιο της Βολφ έπλεξε και ο Λιούις Χάμιλτον, λέγοντας: « Αγωνιστήκαμε μαζί στη Formula Renault. Ήταν σπουδαία και μια-δυο φορές μοιραστήκαμε και το βάθρο. Πιστεύω ότι τα έχει καταφέρει εντυπωσιακά καλά στην καριέρα της».

Williams Martini Racing Launch.
6th March 2014.
Susie Wolff.
Photo: Williams Martini Racing.
ref: Digital Image _W2Q9214
Williams Martini Racing Launch. 6th March 2014. Susie Wolff. Photo: Williams Martini Racing. ref: Digital Image _W2Q9214 WILLIAMS MARTINI RACING LAUNCH. 6TH MARCH 2014. SUSIE WOLFF. PHOTO: WILLIAMS MARTINI RACING. REF: DIGITAL IMAGE _W2Q9214
TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ