ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Στο τιμόνι της ολοκαίνουργιας S-Class ο Λιούις Χάμιλτον

Στο τιμόνι της ολοκαίνουργιας S-Class ο Λιούις Χάμιλτον

Μία εντελώς νέα εμπειρία πολυτέλειας στο αυτοκίνητο, υπόσχεται νέα γενιά ενός μοντέλου που έχει πουλήσει πάνω από 4 εκατ. μονάδες, από το 1972.

Πείτε μου τι θέλετε σε ένα πολυτελές αυτοκίνητο, για να δω αν η ολοκαίνουργια Mercedes S-Class σας καλύπτει. Θέλετε να «μιλάει» 27 γλώσσες; Μπορεί. Ούτε η Linguaphone να ήταν. Με το « Hey Mercedes», υποστηρίζει όλες αυτές τις γλώσσες με κατανόηση φυσικής γλώσσας (NLU).

Μήπως θέλετε να νιώσετε ότι είστε σε νυκτερινό κλαμπ με τη μουσική στο τέρμα. Κι από αυτό διαθέτει, με 30 ηχεία και οκτώ διεγέρτες να περιλαμβάνονται στο ηχοσύστημα 4D Surround Burmester High-End. Κλειστά τα παράθυρα, όμως, για την ηχορύπανση.

Μήπως είστε κουρασμένος και θέλετε περιποίηση καθ’ οδόν; Η νέα S-Class προσφέρει 10 διαφορετικά προγράμματα μασάζ, ενώ στα μπροστινά καθίσματα υπάρχουν έως 19 μοτέρ που φροντίζουν για την άνεση!

Στο τιμόνι της ολοκαίνουργιας S-Class ο Λιούις Χάμιλτον

Θέλετε, μήπως, να έχει και περιβαλλοντική ευαισθησία. Στη S-Class, χρησιμοποιούνται περισσότερα από 98 κιλά εξαρτημάτων που κατασκευάζονται από υλικά διατήρησης φυσικών πόρων. Ο αριθμός των εξαρτημάτων που περιέχουν ανακυκλωμένα υλικά, είναι πλέον 120, υπερδιπλάσια σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Ακόμη 40 κιλά, περίπου, φτιάχνονται από ανανεώσιμες πρώτες ύλες.

Πείτε μου τι άλλο θέλετε; Μήπως και υβριδική έκδοση; Κι αυτή υπάρχει με αυτονομία έως 100 χιλιόμετρα.

H νέα S-Class, λοιπόν, είναι πολλά περισσότερα από όσα δείχνει. Μια λιμουζίνα, που το 1972 απέκτησε το όνομά της που σήμαινε κάτι ξεχωριστό, Special ή Super. Από εκεί προέρχεται και το S.

Με το νέο μοντέλο, η Mercedes-Benz επιχειρεί να ικανοποιήσει τις τέσσερις από τις πέντε αισθήσεις: όραση, αφή, ακοή και όσφρηση. Μόνο τη γεύση έχει αφήσει απ’ έξω. Η μήπως θέλετε να τη… δοκιμάσετε; Οδηγώντας, ναι, τρώγεται απολαυστικά!

Η νέα S-Class εμφορείται από καινοτομίες στην άνεση και την ασφάλεια, πρωτίστως.

Σε δύο εκδόσεις, και μακρύτερη από πριν, η έκδοση με το κοντό μεταξόνιο των 3,106 μ. (!), έχει μήκος 5,179 μ. και με το μακρύ μεταξόνιο των 3.216 μ., φθάνει στα 5,289 μ. Αναμφίβολα, μιλάμε για μια πραγματική λιμουζίνα, πληθωρική σε κάθε επίπεδο, με χώρους σαλονιού σε τριάρι διαμέρισμα!

Με κοντό μπροστινό πρόβολο, μακρύ μεταξόνιο και ισορροπημένο πίσω πρόβολο, η S-Class έχει τη σχεδίαση ενός κλασικού sedan με τέλειες αναλογίες. Το φαρδύ μετατρόχιο και οι τροχοί, που δεν προεξέχουν από το αμάξωμα, δίνουν στο αυτοκίνητο μία μυώδη εμφάνιση. Οι χαρακτηριστικές γραμμές και πτυχώσεις στις πλευρές του αυτοκινήτου έχουν μειωθεί αισθητά, ενώ το μπροστινό τμήμα εντυπωσιάζει με την μάσκα ψυγείου.

Αλλαγές υπάρχουν και στα φώτα, ενώ η πρόσβαση χωρίς κλειδί εξασφαλίζεται με το σύστημα KEYLESS-GO.

Στο τιμόνι της ολοκαίνουργιας S-Class ο Λιούις Χάμιλτον

Επίσης, επειδή αναφέρθηκα σε καινοτομίες, το προαιρετικό σύστημα DIGITAL LIGHT μπαίνει για πρώτη φορά σε σειρά παραγωγής στη Mercedes-Benz, επιτρέποντας εντελώς νέες λειτουργίες υποβοήθησης, όπως: προειδοποίηση για ανίχνευση οδικών έργων προβάλλοντας ένα εικονίδιο εκσκαφέα στο οδόστρωμα, προβολή ακτίνας φωτός σε πεζούς που ανιχνεύονται στην άκρη του δρόμου ως προειδοποίηση, οι φωτεινοί σηματοδότες, τα σήματα stop και απαγόρευσης εισόδου επισημαίνονται και προβάλλουν ένα προειδοποιητικό σύμβολο στο οδόστρωμα, ενώ υπάρχει υποστήριξη σε στενές λωρίδες κυκλοφορίας (με οδικά έργα) προβάλλοντας βοηθητικές γραμμές στο οδόστρωμα.

Χάρη στην τεχνολογία LED, η νέα S-Class έχει πραγματοποιήσει ένα σημαντικό άλμα και στον εσωτερικό φωτισμό: η Mercedes-Benz έχει δημιουργήσει για πρώτη φορά διαδραστικό εσωτερικό φωτισμό. Ο (προαιρετικός) ενεργός ατμοσφαιρικός φωτισμός, έχει, πλέον, ενσωματωθεί στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και έχει τη δυνατότητα να ενισχύει οπτικά τις προειδοποιήσεις. Το γεγονός αυτό επιτρέπει και την αντίστοιχη επιβεβαίωση ανταπόκρισης από τα συστήματα ανέσεων, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος κλιματισμού και του φωνητικού βοηθού «Hey Mercedes».

Στην καμπίνα, το ταμπλό οργάνων με τη νέα του αρχιτεκτονική, τη μοντέρνα σχεδίαση των επιφανειών και την εργονομική διάταξη των ενδείξεων και των οργάνων, με έως πέντε οθόνες (!), αποτελεί κυρίαρχο χαρακτηριστικό. Επίσης, με υψηλής ποιότητας χαρακτηριστικά άνεσης κατά την οδήγηση, χαμηλά επίπεδα θορύβου και μεγάλο εύρος προγραμμάτων ENERGIZING Comfort, η S-Class φροντίζει για την ευεξία των επιβατών της. Ταυτόχρονα, χάρη στο σύστημα καθαρισμού αέρα, το οποίο αποκτά τη νέα ονομασία ENERGIZING AIR CONTROL για να δώσει έμφαση στις νέες του δυνατότητες, διατηρείται η φυσική τους κατάσταση στο καλύτερο δυνατό επίπεδο.

Η νέα Mercedes-Benz S-Class έχει αποκτήσει μεγαλύτερη… ευφυΐα σε πολλούς τομείς, ενώ η εμπειρία της οδήγησής της αναβαθμίζεται στο επόμενο επίπεδο. Οι ψηφιακές καινοτομίες, όπως το MBUX (Mercedes-Benz User Experience), συνδυάζονται με καινοτομίες που αυξάνουν την οδηγική απόλαυση, καθιστώντας ταυτόχρονα την οδήγηση ακόμη ασφαλέστερη, όπως το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα με μεγαλύτερη γωνία διεύθυνσης, και καινοτομίες ασφάλειας, όπως ο πίσω αερόσακος.

Το σύστημα PRE-SAFE Impulse Side αποκτά μία νέα λειτουργία η οποία επιτρέπει στην ενεργή ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL να ανασηκώνει το αμάξωμα του οχήματος (και στις δύο πλευρές) ακριβώς πριν από μία επικείμενη πλευρική σύγκρουση.

Μετά τη συστηματική περαιτέρω εξέλιξή τους, τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης αποτελούν ένα ακόμα βήμα προς την αυτόνομη οδήγηση. Για παράδειγμα, χάρη στους βελτιωμένους αισθητήρες περιβάλλοντος, τα συστήματα στάθμευσης υποστηρίζουν ακόμα καλύτερα τον οδηγό κατά τους ελιγμούς με χαμηλή ταχύτητα. Η ενσωμάτωση στο MBUX σημαίνει ότι οι προβολές γραφικών και εικόνων έχουν αναβαθμιστεί σε ένα εντελώς νέο επίπεδο.

Η νέα S-Class μπορεί να οδηγείται αυτοματοποιημένα, με απόλυτη τεχνική και λειτουργική ασφάλεια, πληρώντας όλες τις αυστηρές νομικές απαιτήσεις του λεγόμενου συστήματος 3ου επιπέδου. Από το δεύτερο εξάμηνο του 2021, αναμένεται ότι η S-Class θα είναι έτοιμη για αυτοματοποιημένη, υπό συνθήκες, οδήγηση, με το νέο σύστημα DRIVE PILOT, όταν υπάρχει πυκνή κυκλοφορία ή συμφόρηση σε ενδεδειγμένα τμήματα αυτοκινητοδρόμων στη Γερμανία. Αφαιρώντας την πίεση της οδήγησης από τον οδηγό, το σύστημα αυτό του επιτρέπει να ασχολείται με άλλες δραστηριότητες, όπως να σερφάρει στο διαδίκτυο ή να διαβάζει και να απαντά σε email με το In-Car Office, ώστε να κερδίζει χρόνο.

Με τη νέα S-Class η Mercedes-Benz κάνει ακόμα ένα μεγάλο βήμα προς το όραμά της για οδήγηση χωρίς ατυχήματα. Ο οδηγός υποστηρίζεται από πολλά νέα ή διευρυμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Επίσης, ο οδηγός μπορεί να παρκάρει και να ξεπαρκάρει το αυτοκίνητο μέσω του smartphone με το σύστημα υποβοήθησης απομακρυσμένης στάθμευσης.

Εξελίξεις και στα συστήματα ανάρτησης. Το (προαιρετικό) σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα, με γωνία διεύθυνσης έως 10°, προσφέρει βελτιωμένες δυνατότητες ελιγμών στην πόλη, αντίστοιχες ενός compact αυτοκινήτου. Ακόμα και στην S-Class με το μακρύ μεταξόνιο και τετρακίνηση, ο κύκλος στροφής έχει μειωθεί κατά 1,9 μέτρα φτάνοντας κάτω από τα 10,9 μέτρα.

Στο τιμόνι της ολοκαίνουργιας S-Class ο Λιούις Χάμιλτον

Η δε προαιρετική, πλήρως ενεργή ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL, που λειτουργεί στα 48 V, προσφέρει έναν μοναδικό συνδυασμό άνεσης και ευκινησίας, καθώς και πρόσθετη προστασία σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, καθώς μπορεί να ανασηκώσει το αμάξωμα του οχήματος κατά έως 80 χιλιοστά μέσα σε λίγα δέκατα του δευτερολέπτου. Από την άλλη, η αερανάρτηση AIRMATIC με συνεχώς ρυθμιζόμενη απόσβεση ADS+, περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό.

Οι πρώτες εκδόσεις κινητήρων που θα εξοπλίσουν τη νέα S-Class, είναι εξακύλινδροι σε σειρά βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες διαφορετικών επιπέδων ισχύος.

Ένας κινητήρας V8μ με ενσωματωμένο δυναμό μίζας (ISG) και ηλεκτρικό σύστημα 48 volt θα είναι διαθέσιμος σύντομα. Η υβριδική ηλεκτρική έκδοση με ηλεκτρική αυτονομία περίπου 100 χιλιομέτρων, θα παρουσιαστεί το 2021.

Τα 3λιτρα μοτέρ βενζίνης αποδίδουν 270 και 320 ίππους, ενώ τα μοτέρ πετρελαίου, επίσης 3λιτρα, έχουν ισχύ 210 και 243 ίππους, με εντυπωσιακά στοιχεία επιδόσεων, χαμηλής κατανάλωσης και ρύπων.

Στο θέμα της παθητικής ασφάλειας, το νέο υβριδικό αμάξωμα από κράμα αλουμινίου με περιεκτικότητα άνω του 50% σε αλουμίνιο, παρέχει υψηλό επίπεδο σταθερότητας σε σύγκρουση, χαμηλότερο βάρος και μεγάλη ακαμψία αμαξώματος.

Αυτή, λοιπόν, είναι η νέα S-Class, την οποία οδήγησε ο Λιούις Χάμιλτον και εμείς απλά τον κοιτάμε. Προς το παρόν…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ