Στο δρόμο με το Skoda Kamiq 1.0 TSI - 116 hp

Το Kamiq δεν αφήνει καμία αμφιβολία για τη φιλοσοφία του, προσφέροντας τους μεγαλύτερους χώρους της κατηγορίας του, παρότι είναι το μικρότερο των SUV της Skoda.

Το Kamiq, το μικρότερο της τριάδας των SUV της Skoda μετά τα Kodiaq και Karoq, δεν αφήνει καμία αμφιβολία για τη φιλοσοφία του: κάνει σαφές ότι δεν παρεκκλίνει καθόλου από την επιλογή της τσέχικης φίρμας να ξεχωρίζει -όπως και η πλειοψηφία των μοντέλων της- προσφέροντας τους μεγαλύτερους χώρους της κατηγορίας του.

Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής

Κατά συνέπεια, μέσα στην ασταμάτητη και αδιάλειπτη άνθησή της, η τόσο "μοδάτη" πλέον κατηγορία των μικρών Crossovers (B-SUV) βρίσκει τον πιο ευρύχωρο, πιο λειτουργικό και πιο "οικογενειακό" εκπρόσωπό της, καθώς το Kamiq έφτασε το μήκος (4,24 μ.) και το μεταξόνιό του (2,65 μ.) πιο κοντά από όλους στα σύνορα της μεγαλύτερης κατηγορίας.

Η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται (MQB A0) είναι μεν ίδια με των Volkswagen T-Cross και SEAT Arona, αλλά είναι ίδια και με του Skoda Scala, που επίσης προτάσσει την ευρυχωρία στην κατηγορία του. Κατά συνέπεια, οι χώροι των επιβατών του Kamiq είναι πρωτόγνωροι για ένα B-SUV, και στις τρεις διαστάσεις, ενώ αρκετά αξιόλογα είναι και τα 400 λίτρα του χώρου αποσκευών (1.395 λίτρα με την πτώση των καθισμάτων).

Την τόσο μεγάλη διεύρυνση των εσωτερικών διαστάσεων η Skoda τη συνοδεύει με ποικίλους χώρους για μικροαντικείμενα, που φτάνουν συνολικά τα 26 λίτρα, με τις "Simply Clever" εργονομικές ιδέες του εσωτερικού, τις κατά 40 χλστ. ψηλότερες θέσεις, τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που προσφέρουν περιμετρικά ευρεία ορατότητα, καθώς και με το χαμηλό κατώφλι και το μεγάλο άνοιγμα του χώρου φόρτωσης. Έτσι, το Kamiq είναι ένα από τα πιο ταιριαστά αυτοκίνητα για μια οικογένεια - και όχι μόνο.

Γύρω από αυτόν τον πυρήνα, των εσωτερικών χώρων, η Skoda με τα μηχανικά μέρη του ομίλου Volkswagen περικλείει το Kamiq με ένα ιδιαίτερα συμπαγές, ποιοτικό και μηχανικά εξαιρετικό σύνολο. Η τρικύλινδρη έκδοση με τον χιλιάρη 1.0 TSI κινητήρα βενζίνης που οδήγησα,  στην ισχυρότερη εκδοχή του των 116 ίππων, είναι ίσως και η πιο ταιριαστή από όλες τις εκδόσεις του Kamiq, για τα ελληνικά δεδομένα.

Πρώτα και κύρια, διότι με λίγη προσοχή μπορείς να καταφέρεις να κρατήσεις -ρεαλιστικά- τη μέση κατανάλωση ακόμα και κάτω από τα 7,0 λίτρα/100χλμ. Κι αυτό, κατά δεύτερο, χωρίς να υστερείς ποτέ σε ισχύ. Μια μικρή αρχική ραθυμία μέχρι να μπει το turbo εξαφανίζεται γρήγορα, και από τις 1.800 στροφές ο κινητήρας είναι ολοζώντανος, μέχρι το όριό του.

Δεν "κρεμάει" ποτέ, αξιοποιεί σε μεγάλο φάσμα τα 200 Nm της ροπής του, δεν κομπιάζει από τα 1.200 κιλά του αμαξώματος, και εξασφαλίζει -μαζί με την κλιμάκωση των 6 σχέσεων του αρκετά εύχρηστου, αν και όχι απολύτως σβέλτου, μηχανικού κιβωτίου- ότι θα έχεις πάντοτε πλούσια ροπή. Είτε την θέλεις για μια προσπέραση, είτε για να κινηθείς λίγο πιο σβέλτα, είτε για να κάνεις οικονομία μη κατεβάζοντας σχέση στο κιβώτιο.

Στο δρόμο, πλαίσιο και ανάρτηση ακολουθούν κατά πόδας. Δηλαδή, παρά την αύξηση του ύψους από το έδαφος σε σχέση με το Scala, και συνεπώς του κέντρου βάρους, καθώς και τη μεγαλύτερη διαδρομή των ελατηρίων, δεν έχουν πρόβλημα να ανταπεξέλθουν σε όσο τράβηγμα κι αν προέρχεται από τον κινητήρα, ελέγχοντας αρκετά καλά για τα δεδομένα της κατηγορίας τις κλίσεις του αμαξώματος.

Το Kamiq έχει ημιάκαμπτο άξονα πίσω, μαζί με νέα αμορτισέρ, που σημαίνει ότι σε κάποιες κακοτεχνίες του δρόμου ίσως το πίσω μέρος να αποκαλύψει μια κάπως ξερή αντίδραση - αλλά κατά τα άλλα δεν υπάρχει κανένα παράπονο από την άνεση της κύλισης. Πόσω μάλλον από την ποιότητα της τελευταίας στον αυτοκινητόδρομο, όπου το στιβαρό cruising συνδυάζεται με την έλλειψη κραδασμών του τρικύλινδρου κινητήρα, με την εξαίρετη ηχομόνωση και την άνεση του εσωτερικού για ένα παντελώς ακούραστο ταξίδι.

Βέβαια, ως Crossover, και ειδικά με ασφάλτινα ελαστικά, το Kamiq δεν προσφέρει εκτός δρόμου πολλά περισσότερα από όσα του επιτρέπει το αυξημένο, στα 18,8 εκατοστά, ύψος από το έδαφος. Έτσι, όπως όλα του είδους, μπορεί να κινηθεί σε έναν χωματόδρομο με σχετική ξεγνοιασιά, αλλά όχι και να αντιμετωπίσει αγριότερα εδάφη ή προκλήσεις της πρόσφυσης. Ίσως και να μην χρειάζεται, παρά σπανίως, άλλωστε.

Κατά τα άλλα, τόσο ο εξωτερικός σχεδιασμός -με το διαχωρισμό προβολέων και φώτων ημέρας, με τις πλευρικές νευρώσεις και τα LED φώτα- όσο και ο εσωτερικός, ακολουθούν την επιλογή να είναι μεν προσεγμένοι στην εντέλεια, αλλά χωρίς κάποιο κραυγαλέο στοιχείο ιδιαίτερου μοντερνισμού.

Το εσωτερικό υπακούει τυφλά την ανάγκη χώρων και εργονομίας, όπως αποδεικνύει η κάθετη και λιτή κονσόλα. Στο κέντρο της τελευταίας "αιωρείται" η κεντρική οθόνη αφής, που αναλόγως της έκδοσης έχει διαγώνιο από 6,5 μέχρι 9,2 ίντσες, και παρουσιάζει όλα τα στοιχεία των πολυμέσων, της πλοήγησης και της συνδεσιμότητας Smartlink (με Apple CarPlay και Android Auto).

Η ακόμα μεγαλύτερη αναβάθμιση του εσωτερικού, με πολύ καλά μαλακά υλικά σε αρκετά σημεία του Kamiq, ο πλούσιος εξοπλισμός και τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης (Υποβοήθηση Φρεναρίσματος και Αλλαγής Λωρίδας, Αdaptive Cruise Control, κάμερα οπισθοπορείας με Easy Parking) διαμορφώνουν τη βασική τιμή του Kamiq με τον κινητήρα 1.0 TSI 116 ίππων στα 18.600 ευρώ.

H τιμή του φτάνει μέχρι τα 21.500 ευρώ στην κορυφαία έκδοση Style, με αυτόματο κιβώτιο DSG και ψηφιακό πίνακα οργάνων Virtual Cockpit. Τιμές όχι τόσο παράλογες, για ένα ολοκληρωμένο, και τόσο ταιριαστό με την ελληνική πραγματικότητα, οικογενειακό B-SUV, που κάνει τα πάντα πολύ καλά…

www.driveandtravel.gr

 
SHARE

24MEDIA NETWORK

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ