ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Στο δρόμο με το Renault Captur 1.2 TCe 120

Στο δρόμο με το Renault Captur 1.2 TCe 120

Το Renault Captur δέχθηκε μια αισθητική παρέμβαση και μαζί τον κινητήρα 1.2 βενζίνης 120 ίππων για να μείνει πρωταγωνιστής στα μικρά Crossover.

Το Renault Captur συμπρωταγωνιστεί με αυτοκίνητα όπως το Nissan Juke, το Peugeot 2008 και το Ford EcoSport στη ραγδαία εξάπλωση των μικρών Crossover - σε μια διεργασία που μεγαλώνει σε μέγεθος και ανεβάζει σε ύψος τα Super Mini, χωρίς να αποχωρίζεται την ευελιξία και ευρύτερη οικονομία χώρου και καυσίμων που τα τελευταία προσφέρουν.

Έχοντας, το Captur, μήκος μεγαλύτερο όχι πάνω από 6 εκατοστά από το Clio, αλλά ύψος μεγαλύτερο κατά πάνω από 10 εκατοστά, προσφέρει σημαντικά αυξημένο χώρο - σε μια εποχή που οι νεαρές οικογένειες της Ευρώπης κινούνται σ' αυτήν την κατηγορία για το ένα και μοναδικό τους αυτοκίνητο. Επιπλέον, με την αύξηση του ύψους του δαπέδου στα 17 εκατ. από το έδαφος, είναι ικανότερο να κινηθεί χωρίς προβλήματα και σε ήπιο χωματόδρομο.

Μια τρίτη παράμετρος είναι ότι, χωρίς να αυξηθεί σημαντικά το βάρος (εδώ φτάνει τα 1.270 κιλά), το γαλλικό μικρό Crossover διατηρεί την καλή οικονομία της νέας γενιάς κινητήρων της Renault - όπως είναι, εδώ, ο τετρακύλινδρος 1.2 TCe, απόδοσης 120 ίππων με άμεσο ψεκασμό.

Πέραν της εξαιρετικά πολιτισμένης λειτουργίας του, με 200 Nm ροπής από τις 2.000 στροφές προσφέρει πλούσια ροπή σε κάθε περίπτωση, η οποία με τη σειρά της μειώνει την ανάγκη κατεβάσματος ταχύτητας, και κρατά την κατανάλωση -σε ρεαλιστικές, μέσες, συνθήκες- κάτω από τα 8 λίτρα στα 100 χλμ. Το Captur με τον ισχυρότερο κινητήρα βενζίνης του, και με το ακριβές -αν και όχι με τέλεια «κουμπώματα»- μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, έχει τη δύναμη για ένα απροβλημάτιστο ταξίδι με φορτίο, ενώ επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,9 δευτ., και μέχρι τα 182 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας.

Στο δρόμο με το Renault Captur 1.2 TCe 120

Η εύρυθμη και γραμμική λειτουργία του κινητήρα συνοδεύεται από μια αντίστοιχη αίσθηση ποιότητας κύλισης στον αυτοκινητόδρομο, ώστε το Captur να ταξιδεύει χωρίς να κουράζει. Παρότι έχει πάρει την σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης από το Clio, στην ανανέωσή του έχει μαλακώσει λίγο - ακολουθώντας τον γενικότερο οικογενειακό χαρακτήρα άνεσης, σε αντίθεση με το Clio που παραμένει μια από τις πιο σπορτίφ επιλογές των Super Mini.

Παρόλα αυτά, μπορεί να οδηγηθεί σβέλτα με ασφάλεια και προβλεψιμότητα, ενώ το τιμόνι -που είναι πιο μαλακό στις χαμηλές ταχύτητες και προοδευτικά σκληραίνει- μαρτυρά τη διττή ταυτότητα του μικρού Crossover. Η έμφαση στην λειτουργικότητα και άνεση, άλλωστε, φαίνεται και με την ψηλή θέση οδήγησης, το συρόμενο πίσω κάθισμα (μια μεγάλη καινοτομία που είχε εισάγει το πρώτο Twingo!) που αυξάνει το χώρο πίσω επιβατών ή αποσκευών στα 377 ως 455 λίτρα, αλλά και από λύσεις εργονομίας όπως το τεράστιο συρόμενο ντουλάπι στο ταμπλό, στα γόνατα του συνοδηγού.

Στο δρόμο με το Renault Captur 1.2 TCe 120

Η περσινή σχεδιαστική ανανέωση του Captur έφερε μόνο μικρές αλλαγές, που το πλησίασαν αισθητικά πιο κοντά στο Kadjar: ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω (με λαμπτήρες LED, ή Pure LED Vision), προσθήκες χρωμίου στη μάσκα, νέες ζάντες (17 ιντσών, εδώ!) και πιο μαλακά και ποιοτικότερα υλικά στο εσωτερικό. Επίσης, ευρεία είναι και η παλέτα της εξατομίκευσης, με την επιλογή ανάμεσα σε 30 διαφορετικές διχρωμίες αμαξώματος-οροφής.

Κεντρική θέση στο ταμπλό έχει η μεγάλη οθόνη 7 ιντσών του -αναβαθμισμένου- συστήματος πλοήγησης και πολυμέσων R-LINK Evolution, που απεικονίζει και τη λήψη της κάμερας οπισθοπορείας και φυσικά παρέχει όλες τις επιλογές συνδεσιμότητας με το smartphone.

Το Captur 1.2 TCe ξεκινά με αυτή την έκδοση της δοκιμής μας -Dynamic- από τα 14.780 Ευρώ, και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων Cruise control, Hill Start Assist, Stop&Start, αυτόματο κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, τα φώτα LED Pure Vision και ζάντες 17 ιντσών…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ