ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Στο δρόμο με το νέο Opel Corsa

Στο δρόμο με το νέο Opel Corsa

Οδηγούμε την ολοκαίνουρια 6η γενιά του δημοφιλούς supermini και συγκρίνουμε τις εκδόσεις 1.2 βενζίνης - 100 hp και 1.5 diesel - 102 hp.

Με την προσθήκη γαλλικών «γονιδίων», μετά την εξαγορά της Opel από τον όμιλο PSA πριν από τρία χρόνια, το Opel Corsa απέκτησε στην καινούρια του, έκτη γενιά, πιο «οδηγοκεντρική» αίσθηση στο δρόμο, τα μηχανικά μέρη που χρησιμοποιούνται και στο Peugeot 208 και τη γαλλική πλατφόρμα CMP.

Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής

Από όλες τις απόψεις, όλα αυτά έχουν κάνει το Corsa κατά πολύ ανώτερο σε σχέση με την πέμπτη του γενιά που αντικαθιστά. Παρόλα αυτά, σε σχέση με το 208, το Corsa διατηρεί τις βασικές του αρχές, που είναι η σφαιρική θεώρηση ενός supermini και η επιμονή στην όχι ιδιαίτερα τολμηρή (σε σχέση με το 208), αλλά σίγουρα κομψή σχεδιαστική σιλουέτα της υπόλοιπης οικογένειας της Opel.

Σε αυτή τη διπλή δοκιμή οδήγησα τη βασική έκδοση 100 ίππων του τρικύλινδρου Turbo κινητήρα βενζίνης 1.2 (καθώς υπάρχει και η ισχυρότερη των 130 ίππων) και τη μόνη έκδοση πετρελαίου, 1.5 BlueHDi των 102 ίππων, οι οποίες έχουν μεν παρεμφερή ισχύ, είναι εξίσου πολιτισμένοι στη λειτουργία τους, αλλά διαφέρουν σε αίσθηση, καθώς και στις ανάγκες που ικανοποιούν καλύτερα.

Ο 1.5 πετρελαίου καταφέρνει και επιτυγχάνει οικονομία που ελάχιστα ξεπερνά τα 5,5 λίτρα/100χλμ. σε μεικτές συνθήκες. Έτσι, και ενώ οι σχέσεις του μηχανικού κιβωτίου 6 ταχυτήτων δεν είναι ιδιαίτερα μακριές, στον αυτοκινητόδρομο η πλούσια ροπή που πηγάζει από τις 1.750 στροφές, κιόλας, ελαχιστοποιεί την ανάγκη κατεβάσματος ταχύτητας, κι έτσι μειώνει την κατανάλωση αρκετά κάτω από τα 5,0 λίτρα.

Στο δρόμο με το νέο Opel Corsa

Τα 250 Nm της ροπής του ξεδιπλώνονται αδιάλειπτα μέχρι τις 3.800 σ.α.λ., και το ταξίδι μοιάζει με μια άνετη βόλτα. Σε συνδυασμό με την εξαιρετικά άνετη και λειτουργική θέση οδήγησης, που βρίσκεται 2,8 εκατοστά χαμηλότερα από το προηγούμενο Corsa, καθώς και με την άριστη ποιότητα κύλισης που θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο, το νέο γερμανικό supermini σου επιτρέπει να μην υπολογίζεις αριθμό χιλιομέτρων.

Αντίθετα, ο κινητήρας 1.2 βενζίνης δίνει έμφαση στη σβελτάδα στην πόλη με αίσθηση περισσότερης δύναμης, είναι πιο νευρικός - και όντας φυσικά πιο ζωηρός από τα χαμηλά πετυχαίνει ρεαλιστικά να κρατήσει την κατανάλωση κοντά στα 6,0 λίτρα/100χλμ. Το peak της ροπής, 205 Nm, εμφανίζεται και εδώ από τις 1.750 στροφές.

Η τελική ταχύτητα εδώ δίνεται στα 194 χλμ./ώρα, σε σχέση με τα 188 χλμ./ώρα του diesel, αλλά ο δεύτερος υπερτερεί στην εκπομπή CO2 (85 έναντι 99 γρ./χλμ.). Πάντως, οι επιδόσεις και των δύο εκδόσεων επωφελούνται σημαντικά από τη μείωση βάρους της νέας γενιάς του Corsa, που αγγίζει τα 40 κιλά – εκ των οποίων τα 15 κιλά, περίπου, περικόπηκαν από τους νέους, γαλλικούς κινητήρες.

Με τη νέα πλατφόρμα CMP των Γάλλων, το Opel Corsa δέχθηκε και μια γενναία αύξηση των διαστάσεων. Κατ’ αρχήν, απέκτησε πια πολύ πιο εκτενές καπό, σε σχέση με το μικρότερο των προηγούμενων γενεών, καθώς το μήκος αυξήθηκε κατά 39 χλστ., στα συνολικά 4,060 μέτρα.

Ωστόσο, το βασικότερο είναι ότι το μεταξόνιο μεγάλωσε κατά 28 χλστ. Αυτό σημαίνει ότι οι εμπρός επιβάτες κάθονται πλέον πολύ πιο άνετα και ότι ο χώρος αποσκευών διευρύνθηκε στα 309 λίτρα (κατά 25 λίτρα παραπάνω), όμως τα αποτελέσματα δεν είναι εξίσου ευεργετικά και για τους πίσω επιβάτες. Το πλαίσιο των πίσω θυρών είναι αρκετά μικρό, ο χώρος για γόνατα και κεφάλι σχετικά περιορισμένος, ενώ με δυσκολία θα χωρέσει και πέμπτος, ενήλικος, επιβάτης.

Σίγουρα η μείωση του ύψους κατά 4,8 εκατοστά (!), στα 1,435 μέτρα, παίζει ρόλο στα παραπάνω, όμως παράλληλα βελτίωσε ιδιαίτερα και την αεροδυναμική απόδοση (ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι τώρα Cd 0,29) - η οποία με τη σειρά της βοηθά στη μείωση της κατανάλωσης. Ξέχωρα που, μαζί με τα νέα φώτα τύπου «μπούμερανγκ» και τον αντίστοιχο σχεδιασμό της τρίτης πίσω κολόνας, συνέβαλλε στη δημιουργία ενός λεπτεπίλεπτα σπορτίφ σχεδίου.

Στο εσωτερικό υπάρχει σε εντονότερο βαθμό η διαφοροποίηση φιλοσοφίας σε σχέση με το τολμηρό 208, καθώς το τιμόνι έχει το συνηθισμένο μέγεθος, και το ταμπλό διατηρεί την οριζόντια αρχιτεκτονική (που υιοθέτησε και το Ford Fiesta, τα τελευταία χρόνια), με σαφή διαχωρισμό του άνω και κάτω μέρους του.

Στο κέντρο, κεκλιμένη προς τον οδηγό, δεσπόζει η οθόνη αφής, η οποία στη βασική έκδοση έχει διαγώνιο 5 ιντσών, και στις ακριβότερες 7 ή ακόμη και 10’’. Ο πίνακας οργάνων προαιρετικά επίσης μπορεί να είναι ψηφιακός, ενώ ο σχετικός συντηρητισμός του εσωτερικού δεν έχει κάνει εκπτώσεις στην ποιότητα των υλικών, στην εργονομία και στη λειτουργικότητα των διακοπτών και των θέσεων για μικροαντικείμενα.

2019 Opel Corsa
Opel Corsa OPEL AUTOMOBILE GMBH

Το πιο ωραίο με τη νέα γενιά του Corsa, είναι ότι δείχνει, στο δρόμο, να απέκτησε κάποια από τα γονίδια και το οδηγικό ενδιαφέρον των νέων, Γάλλων συγγενών του! Επιπλέον, η Opel έκανε τις δικές της ρυθμίσεις, μάλιστα κάνοντάς το σφιχτότερο από το 208 - χωρίς να παρεμποδίζει σε μεγάλο βαθμό την άνεση του φιλτραρίσματος των ανωμαλιών του οδοστρώματος.

Έτσι, το Corsa είναι αρκετά πιο ενδιαφέρον στο δρόμο σε σχέση με τους (ουδέτερους, στο πάτημά τους) προγόνους του, και σημαντικά πιο απολαυστικό σε αίσθηση. Σαν να απέκτησε προσωπικότητα. Και, μάλιστα, γίνεται ακόμα πιο σπορτίφ στην κορυφαία έκδοση GS Line. Όμως, και στις απλές εκδόσεις δίνει την αίσθηση της στιβαρότητας του δαπέδου, ελέγχει πολύ καλά τις κλίσεις στις στροφές και την πρόσφυση στις αλλαγές κατεύθυνσης, και -παρότι το τιμόνι δεν έχει την απόλυτη ακρίβεια- σε εμπνέει με την πρόσφυση και τα φρένα του να πιέσεις αρκετά.

Συμπερασματικά: με τιμές που ξεκινούν από τα 14.380 € για την έκδοση 1.2 βενζίνης 100 ίππων και 16.054 € για την -μοναδική, αυτή- έκδοση 1.5 diesel, το Opel Corsa εξακολουθεί να προσφέρει μια ολοκληρωμένη, με φήμη ασφάλειας και αξιοπιστίας, πρόταση με αρκετά καλή σχέση τιμής-αξίας.

Πόσω μάλλον έχοντας στη βασική έκδοση, μεταξύ άλλων, ένα ευρύ πακέτο ηλεκτρονικών τεχνολογιών όπως προειδοποίηση σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα και αναγνώριση πεζών, σύστημα διατήρησης λωρίδας, cruise control με speed limiter και Hill Hold & Start. Η αναβαθμισμένη έκδοση Elegance, με 15.460 € και 17.070 € αντίστοιχα, προσφέρει επιπλέον φώτα LED, οθόνη αφής 7’’ με Η αναβαθμισμένη έκδοση Elegance, με 15.460 € και 17.070 € αντίστοιχα, προσφέρει επιπλέον φώτα LED, οθόνη αφής 7’’ με πλουσιότερο σύστημα πολυμέσων Mirror link, ζάντες αλουμινίου και δερμάτινο τιμόνι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ