ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Panda… τέτοια

Panda… τέτοια

Είναι από τα αυτοκίνητα που έχουν δημιουργήσει το δικό τους κοινό. Το Fiat Panda, από την πρώτη του έκδοση το 1980, αγαπήθηκε διότι σε ένα πολύ σφικτό αμάξωμα πόλης, οι Ιταλοί μηχανικοί κατάφεραν, βάζοντας τους τροχούς στις άκρες, να αυξήσουν τους εσωτερικούς χώρους.

Παράλληλα, έκαναν και το σύστημα διεύθυνσης πολύ βολικό, για να κινείται σαν σβούρα, ενώ πρόσθεσαν και τετρακίνηση, σε ορισμένες εκδόσεις, παλιότερα με κοντό λεβιέ (υποπολλαπλασιασμός σχέσεων) και έπειτα με διακόπτη. Μάλιστα, αυτή η έκδοση ξεπούλησε στην Ελλάδα, καθώς οι κυνηγοί την προτίμησαν ιδιαίτερα, διότι μπορούσε να πάει, εκεί όπου άλλα μεγαθήρια SUV κολλούσαν.

Με χαμηλό βάρος, προηγμένους κινητήρες F.I.R.E., με αμιγώς ηλεκτρική έκδοση στην πρώτη γενιά, με υβριδικό σύνολο HyFly και την CNG (φυσικό αέριο), το Panda, πέρα από τη πλούσια γκάμα επιλογών, αποτέλεσε παράδειγμα τπεριβαλλοντικής ευαισθησίας.

Με αφορμή την παρουσίαση του νέου υβριδικού Panda, η Fiat έκλεισε ένα ξεχωριστό ραντεβού για τις τρεις γενιές του μοντέλου, με εκπροσώπους τις πλέον φιλικές προς το περιβάλλον εκδόσεις της κάθε γενιάς.

Ο εξηλεκτρισμός της δεκαετίας του ’90:FiatPandaElettra(1990)

Σε συνεργασία με την αυστριακή εταιρεία Steyr-Puch, η Fiat μετέτρεψε ένα Panda 750 σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο πριν από 30 χρόνια! Το Fiat Panda Elettra, ήταν ένα από τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής στην Ευρώπη και παρείχε αυτονομία περίπου 100χλμ. Η τελική του ταχύτητα έφτανε τα 70χλμ./ώρα, ενώ η φόρτιση του γινόταν μέσω μια απλής πρίζας 220Volt. Οι μπαταρίες καταλάμβαναν τις δύο πίσω θέσεις αφήνοντας όμως επαρκή χώρο για τη μεταφορά αποσκευών.

Ο πρωτοπόρος:FiatPandaAria(2007)

Στη δεύτερη γενιά του Panda, η Fiat πρωτοπόρησε και πάλι με το Aria (“Αέρας” στην ιταλική γλώσσα), το οποίο εξερευνούσε σε βάθος την ιδέα της προστασίας του περιβάλλοντος. Κίνηση έδινε ο νέος, τότε, Turbo δικύλινδρος κινητήρας της Fiat Powertrain Technologies, που στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε από σειρά μοντέλων της μάρκας και ο οποίος είχε χωρητικότητα μόλις 900κ.εκ. Εκτός από την πρωτοποριακή ιδέα του downsizing, δηλαδή του κατεβάσματος των κυβικών, που στις μέρες μας έχει γίνει κοινή συνισταμένη για όλους τους κατασκευαστές, το Panda Aria πρωτοπορούσε χάρη και στη δυνατότητα του να λειτουργεί είτε με βενζίνη και απόδοση 105 ίππων, είτε με ένα μίγμα 70%-30% φυσικού αερίου (CNG) – υδρογόνου. Σε αυτή την περίπτωση οι εκπομπές ρύπων ήταν μόλις 69γρ./χλμ. και η απόδοση 80 ίπποι. Παράλληλα το Aria χρησιμοποιούσε σύστημα Star&Stop, ειδικά ελαστικά χαμηλής αντίστασης της Pirelli και ηλεκτρονικό σύστημα που κατέγραφε την κατανάλωση και έδινε συμβουλές στον οδηγό για πιο οικονομική οδήγηση. Ιδέες που σήμερα, 13 χρόνια μετά, εφαρμόζονται στα περισσότερα αυτοκίνητα της αγοράς. Τέλος η ευρεία χρήση ανακυκλωμένων και από φυτικές ίνες υλικών, αποτέλεσαν το έναυσμα για μια καινοτομία της 3γενιάς του μοντέλου.

Ολιστική προσέγγιση για την προστασία του περιβάλλοντος: Fiat Panda Hybrid (2020)

Με το νέο Panda Hybrid, η Fiat, προσφέρει ένα αποδοτικό αυτοκίνητο, προσιτό στο ευρύ κοινό, το οποίο, παράλληλα, είναι ακόμα πιο φιλικό προς το περιβάλλον. Το νέο υβριδικό σύστημα διακρίνεται παράλληλα για το χαμηλό βάρος και την απλότητα του, ενώ τα καθίσματα είναι κατασκευασμένα από “SEAQUAL YARN”, ένα συνθετικό ύφασμα πιστοποιημένο από την SEAQUAL INITIATIVE που κατασκευάζεται από ανακυκλωμένο πλαστικό, το οποίο προέρχεται κατά 10% από τη θάλασσα και 90% από τη στεριά.

Η Fiat, ήδη προσφέρει τα Fiat Panda Hybrid και Fiat Panda CNG μέσω του προγράμματος Fiat Restarts You, στην ίδια τιμή των 11.990 ευρώ, με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση 200.000χλμ. και πρώτη δόση το 2021, ενώ και οι δύο εκδόσεις απαλλάσσονται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ