ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ολοκαίνουργιο, χαρισματικό Peugeot 2008

Ολοκαίνουργιο, χαρισματικό Peugeot 2008
© PEUGEOT

Ένα αρκετά, έως πολύ, διαφορετικό Peugeot 2008, πρόκειται να δούμε προς τα τέλη του 2019, όταν θα κυκλοφορήσει στην αγορά.

Oι σχεδιαστές, αν παρατηρήσουμε προσεκτικά το μοντέλο, έβαλαν τόσες ακμές δεν θα πρέπει να είχαν βάλει σε όλα τα προηγούμενα Peugeot μαζί, καθώς μόνο στις πόρτες δημιουργούνται τραπεζοειδή σχήματα από τις τριγωνικές γραμμές. Ιδιαίτερα εντυπωσιακό είναι και το μπροστινό μέρος, με γλυπτό καπό, δυναμική μάσκα, προτεταμένο σπόιλερ και μεγάλη εισαγωγή αέρα, καθώς και κάθετα φώτα ημέρας που αποτελούν συνέχεια των LED φωτοδιόδων ημέρας στα φωτιστικά σώματα.

Γενικά, η σχεδίαση, μπροστά και στο πλάι, θυμίζει περισσότερο ένα αυτοκίνητο από ταινία επιστημονικής φαντασίας, ενώ πίσω είναι αρκετά πιο απλό, με τα τριπλά φώτα φρένου να δίνουν ξεχωριστή πινελιά.

Ένα ακόμη χαρακτηριστικό, είναι το ανέβασμα της γραμμής των παραθύρων στο πλάι, που φθάνει ψηλά στην οροφή, δίνοντας χαρακτήρα coupe, χωρίς να έχει καθόλου κεκλιμένη οροφή.

Το συμπαγές SUV, έχει το δικό του στυλ και θα προσφέρεται με τροχούς μεγάλης διαμέτρου 69 εκ. Αυξημένο σε μήκος από το προηγούμενο, με 4,30 μ. και 2,60 μ. μεταξόνιο, διαθέτει περισσότερο χώρο στην καμπίνα, αλλά και στο πορτμπαγκάζ (434 λίτρα), με τις πίσω πλάτες να αναδιπλώνονται, δημιουργώντας μεγαλύτερο χώρο φόρτωσης και επίπεδο πάτωμα. Παράλληλα, προστέθηκαν αποθηκευτικοί χώροι, ενώ στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας, υπάρχει περιοχή επαγωγικής φόρτισης smartphone και μέχρι 4 υποδοχές USB.

Ολοκαίνουργιο, χαρισματικό Peugeot 2008
© PEUGEOT

Και το νέο Peugeot 2008, φέρει το τεχνολογικά προηγμένο i-Cockpit, με συμπαγές τιμόνι και επίπεδα πάνω και κάτω μέρη, για καλύτερο χειρισμό, μια μεγάλη οθόνη αφής HD (ανάλογα την έκδοση έως 10 ιντσών) στη μέση του ταμπλό και ένα καινοτόμο 3D heads-up, όπου οι ενδείξεις είναι δυναμικές και κινούμενες: έρχονται πιο κοντά στο μάτι ανάλογα με τον βαθμό σπουδαιότητάς τους ή τον επείγοντα χαρακτήρα τους, αυξάνοντας έτσι την αντιδραστικότητα κατά περίπου μισό δευτερόλεπτο. Διακρίνουμε, επίσης, και τους διακόπτες – πλήκτρα, που πρωτοσυναντήσαμε στο 3008.

Ανάλογα την έκδοση, τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν είναι πλαστικό, απομίμηση ανθρακονημάτων, δέρμα Alcantara ή Nappa.

Σε εξοπλισμό, το τεχνολογικό… οπλοστάσιο του 2008, περιλαμβάνει το Drive Assist plus, που ανοίγει το δρόμο για ημιαυτόνομη οδήγηση. Συνδυάζει το σύστημα αποφυγής αναχώρησης από τη λωρίδα, που συνδέεται με την επιλογή της θέσης του αυτοκινήτου στη λωρίδα, το προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου Cruise Control με λειτουργία Stop & Go στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων EAT8, το Park Assist που διαχειρίζεται αυτόματα το σύστημα διεύθυνσης κατά την είσοδο και έξοδο από ένα σημείο στάθμευσης, με διαφορά μόλις 60 εκ. μεταξύ των αυτοκινήτων, την αυτόματη πέδηση ασφαλείας έκτακτης ανάγκης τελευταίας γενιάς, η οποία επίσης ανιχνεύει πεζούς και ποδηλάτες, ημέρα και νύχτα, με ταχύτητα από 5 χλμ. / ώρα έως 140 χλμ. / ώρα, την ενεργό προειδοποίηση ακούσιας διασταύρωσης λωρίδας κυκλοφορίας, την προειδοποίηση οδηγού για κόπωση, την αυτόματη αλλαγή της δέσμης πορείας, την περαιτέρω αναγνώριση πινακίδων (μονόδρομος, στάση), την ενεργή παρακολούθηση τυφλών σημείων και το ηλεκτρικό φρένο στάθμευσης.

Ολοκαίνουργιο, χαρισματικό Peugeot 2008
© PEUGEOT

Σε σύστημα πλοήγησης εφοδιάζεται με 3D TomTom Traffic, που παρέχει κατάσταση κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο και υπολογίζει αυτόματα τις διαδρομές, ενώ οι πιο απαιτητικοί λάτρεις της μουσικής μπορούν να παραγγείλουν έκδοση με κορυφαίο σύστημα Hi-Fi, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη FOCAL.

Ανάλογα την έκδοση, το νέο Peugeot 2008, φέρει επιλογέα οδήγησης με τρία προγράμματα: Eco, Normal, Sport. Προαιρετικό είναι το Grip Control που μεταβάλλει τη ροπή ανάμεσα στους δύο μπροστινούς τροχούς, για καλύτερη πρόσφυση.

Το μοντέλο, θα διατίθεται σε 4 επίπεδα εξοπλισμού: Active, Allure, GT Line και GT, είτε στις συμβατικές εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης, είτε στην 100% ηλεκτρική έκδοση.

Οι εκδόσεις High Line GT και GT έχουν διακριτικά στιλιστικά χαρακτηριστικά: πλήρεις προβολείς LED με υπογραφή ελαφρού φωτός, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών με ένθετα, σχολαστικά λεπτομερή εσωτερική διακόσμηση, με μαύρη επένδυση, ειδικό φωτισμό, δυναμικά καθίσματα και πεντάλ αλουμινίου.

Θα αναφερθώ πρώτα στην ηλεκτρική έκδοση, που έχει ισχύ 100 kW (136 hp) και ροπή 260 Nm. Η μπαταρία 50kWh υψηλής χωρητικότητας, παρέχει μια εμβέλεια έως και 310 χλμ. σύμφωνα με το νέο πρότυπο WLTP και έχει εγγύηση 8 χρόνια ή 160.000 χλμ. Επίσης, για την φόρτιση, υπάρχουν δύο διαισθητικοί τρόποι ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση: Drive ("D"), η ανάκτηση είναι στάνταρ, για οδήγηση παρόμοια με βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο όχημα και Brake ("Β"), η ανάκτηση επιτρέπει την επιβράδυνση απευθείας από το πεντάλ γκαζιού.

Ο χρόνος φόρτισης εξαρτάται από την διαθέσιμη ισχύ: 16 ώρες για πλήρη φόρτιση από απλή πρίζα, μεταξύ 5 και 8 ωρών για πλήρη φόρτιση με WallBox (τριών φάσεων 11 kW με προαιρετικό φορτιστή ή μονής φάσης 7,4 kW) και 30 λεπτά για να ανακτήσει το 80% της ενέργειας με τους δημόσιους ακροδέκτες των 100 kW.

Οσον αφορά τις συμβατικές εκδόσεις, όλοι οι κινητήρες πληρούν τα τελευταία πρότυπα Euro 6, με σύστημα Stop & Start και φίλτρο σωματιδίων, ενώ διαθέσιμο είναι και το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 ταχυτήτων (EAT8), πέραν του στάνταρ χειροκίνητου των 6 σχέσεων.

Οι τρικύλινδροι βενζινοκινητήρες 1.2 lt αποδίδουν 100, 130 και 155 ίππους (μόνο για GT), ενώ οι τετρακύλινδροι κινητήρες πετρελαίου 1.5 lt, 100 και 130 ίππους…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ