ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγούμε το υβριδικό Subaru Forester

Οδηγούμε το υβριδικό Subaru Forester
COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Η Subaru, έχει μπει κι αυτή στην υβριδική τεχνολογία, στην ήπια μορφής της, προκειμένου να "πιάσει" τους στόχους περί ρύπων της Ε.Ε.

Πρωτοείδα το λογότυπο e-BOXER στο πίσω μέρος του Subaru Forester, αλλά και στις μπροστινές πόρτες, κάτω από τον πλευρικό καθρέπτη, τον Μάρτιο του 2019, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Επρόκειτο για την υβριδική έκδοση, που μαζί με την αντίστοιχη του XV, πωλούνται ήδη στη χώρα μας.

Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής

Προ ημερών, είχα τη δυνατότητα να οδηγήσω του Forester, προκειμένου να διαπιστώσω τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, όχι τόσο σε επίπεδο επιδόσεων τελικής ταχύτητας και επιτάχυνσης, αλλά στον τομέα της κατανάλωσης και των ρύπων.

Αρχοντικό σε εμφάνιση και με ελάχιστες αλλαγές στη σχεδίαση σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, είναι αρκετά τετραγωνισμένο και πληθωρικό σε διαστάσεις, έχοντας μήκος 4,625 μ. (+1,5 εκ.), πλάτος 1,815 μ. (+2,0 εκ.) και ύψος 1,730 μ. (-5 εκ.). Με αυτόν τον τρόπο, οι μηχανικοί πρόσθεσαν χώρο για τους μπροστινούς επιβάτες (+2 εκ.) και για τους πίσω (+3,3 εκ.), δημιουργώντας, παράλληλα, ένα πιο ευρύχωρο πορτ-μπαγκάζ (509 λίτρα), πραγματικά πολύ μεγάλο.

Ένα από τα χαρακτηριστικά που έκανα το Forester να ξεχωρίζει, είναι οι εκτός δρόμου δυνατότητες που έχει, διαχρονικά, που με 22 εκ. απόσταση από το έδαφος, 20,2 μοίρες γωνία προσέγγισης, 21,5 μοίρες γωνία ράμπας και 25,8 μοίρες γωνία διαφυγής, μπορεί να κινηθεί με ευκολία στα δύσκολα, χωρίς απαραίτητα να πρέπει να το υποβάλεις σε τέτοιες δοκιμασίες.

Επίσης, με το ιδιαίτερα χαμηλό κέντρο βάρους, στο οποίο συνεισφέρει ο επίπεδος κινητήρας boxer, μπορεί να κινηθεί πλευρικά με γωνία πολλών μοιρών, χωρίς αν κινδυνεύσουν οι επιβάτες.

Οδηγώντας το νέο, υβριδικό Subaru Forester, δεν νιώθεις ότι αλλάζει κάτι. Διότι, για παράδειγμα, ενώ άλλα αντίστοιχα υβριδικά ξεκινούν αθόρυβα, με τον ηλεκτροκινητήρα και εν συνεχεία παρεμβαίνει το θερμικό μοτέρ, το Forester ξεκινά με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ το ηλεκτρικό μοτέρ επεμβαίνει στην πορεία, σε χαμηλές ταχύτητες, ώστε να περιορίζει την κατανάλωση.

Οδηγούμε το υβριδικό Subaru Forester

Το υβριδικό σύστημα περιλαμβάνει μια μπαταρία τάσης 118v και ισχύος 13,5 kW, που μαζί με τα υπόλοιπα εξαρτήματα (μετασχηματιστής DC/DC, εναλλάκτης ηλεκτροκινητήρα), είναι τοποθετημένα πάνω από τον πίσω άξονα, ώστε και το κέντρο βάρους να παραμείνει χαμηλά, αλλά και να βελτιωθεί η κατανομή του βάρους, ανάμεσα στους δύο άξονες. Σε αυτό συμβάλλει, άλλωστε και ο ηλεκτροκινητήρας 16,7 hp (12,3 kW), που αποδίδει ροπή 66 Nm και είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο CVT, συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων.

Όλα αυτά, βέβαια, αύξησαν το βάρος του αμαξώματος κατά 110 κιλά, στα 1.656 κιλά με οδηγό, με την ελκτική ικανότητα να φθάνει τα 1.870 κιλά.

Το μοτέρ παραμένει το γνώριμο δίλιτρο με τους 150 ίππους (110 kW) μεταξύ 5.600-6.000 σ.α.λ., με ροπή 194 Nm στις 4.000 σ.α.λ., χωρίς να επηρεάζεται από την ύπαρξη του ηλεκτροκινητήρα, δηλαδή, χωρίς παραπάνω ισχύ και ροπή. Αυτό που ουσιαστικά συνέβη, είναι οδηγώντας με χαμηλές ταχύτητες, να μπορείς να τη λειτουργία του ηλεκτρικού μοτέρ να μειώνεις την κατανάλωση και τους ρύπους.

Σε κάθε περίπτωση, μπορείς να τους διακόπτες να δεις πώς λειτουργεί το υβριδικό σύστημα και πότε χρησιμοποιούνται τα δύο μοτέρ. Επίσης, με το X-Mode μπορείς να αυξήσεις τη ροπή, ενώ με το σύστημα διαχείρισης απόδοσης κινητήρα SI Drive, μπορείς να παραμετροποιήσεις τα χαρακτηριστικά επιτάχυνσης, με τις επιλογές "Intelligent" και "Sport".

Σε κάθε περίπτωση, υπήρξαν στιγμές που μέσα στην πόλη είδα τη μέση κατανάλωση στα 8,7 λίτρα στα 100 χλμ., στον αυτοκινητόδρομο με αυξημένη ταχύτητα να αγγίζει τα 9 λίτρα και οδηγώντας στο βουνό, να ανεβαίνει στα 9,2 λίτρα. Η μικτή κατανάλωση που πέτυχα, ήταν 9,1 λίτρα, ακριβώς 1 λίτρο παραπάνω από τις εργοστασιακές μετρήσεις.

Μολονότι καλοκαίρι, χωρίς βροχές και ολισθηρότητα, οδηγώντας το Forester με τη συμμετρική τετρακίνηση, αισθάνεσαι σιγουριά και βέβαια, τετρακίνηση και τέτοια κατανάλωση, δεν μπορείς να συνδυάσεις εύκολα.

Οδηγούμε το υβριδικό Subaru Forester
COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Ένα ακόμα πλεονέκτημα, είναι οι πολύ περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος, με αυξημένη ακαμψία και πίσω αντιστρεπτική δοκό τοποθετημένη απευθείας στο πλαίσιο.

Τρένο, θα μπορούσες να το χαρακτηρίσεις στο δρόμο το Forester, ένα αυτοκίνητο υψηλών προδιαγραφών και πάνω από όλα, ιαπωνικής κατασκευής.

Σε έναν τομέα, επίσης, που οι Ιάπωνες έδωσαν βαρύτητα, ήταν η ασφάλεια, με το Forester να απολαμβάνει μια εξαιρετική σουίτα συστημάτων EyeSight v3, με πληροφορίες που προβάλλονται στη βάση του παρμπρίζ, όπως: Active Torque Vectoring, για καλύτερο χειρισμό στις στροφές, Pre-Collision Braking, που φρενάρει ώστε να αποφύγεις μικροσυγκρούσεις, Adaptive Cruise Control, που αυξομειώνει την ταχύτητα ανάλογα με του μπροστινού οχήματος, Lead Vehicle Start Alert, Pre-Collision Throttle Management, Lane Departure Warning, Lane Sway Warning, Lane Keep Assist, Steering responsive head lights, Rear cross traffic alert, High beam assist, Blind spot detection και Reverse Automatic Braking, που αποτελεί το Σύστημα Υποβοήθησης κατά την Οπισθοπορεία και λειτουργεί σε 2 επίπεδα προειδοποίησης.

Συμπερασματικά, με τιμές από 39.950 ευρώ, το Subaru Forester παραμένει μια ξεχωριστή επιλογή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ