ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η Mercedes-Benz επιταχύνει στον δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση

Driven by EQ Stuttgart 2018

Mercedes-Benz C 300 de Limousine, Selenitgrau-Shape,  Designo Beige.
Kraftstoffverbrauch kombiniert: 1,6-1,5 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert: 42-39 g/km, Stromverbrauch kombiniert: 19,1 kWh/100 km //

Mercedes-Benz C 300 de Sedan, selenite grey shape,  designo beige. 
Fuel consumption combined: 1.6-1.5 l/100 km, CO2 emissions combined: 42-39 g/km, Power consumption combined: 19.1 kWh/100 km
Driven by EQ Stuttgart 2018 Mercedes-Benz C 300 de Limousine, Selenitgrau-Shape, Designo Beige. Kraftstoffverbrauch kombiniert: 1,6-1,5 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert: 42-39 g/km, Stromverbrauch kombiniert: 19,1 kWh/100 km // Mercedes-Benz C 300 de Sedan, selenite grey shape, designo beige. Fuel consumption combined: 1.6-1.5 l/100 km, CO2 emissions combined: 42-39 g/km, Power consumption combined: 19.1 kWh/100 km MERCEDES-BENZ CARS PRESS PHOTO, DO NOT USE FOR ADVERTISING PURPOSES

Πολύ φιλόδοξα, αλλά διόλου ουτοπικά, είναι τα σχέδια της Mercedes-Benz για το μέλλον. Κατά την παραμονή μου στη Στουτγάρδη, είχα την ευκαιρία να πάρω μια σύντομη, ωστόσο δυνατή γεύση σχετικά με όσα πραγματεύεται αυτή τη στιγμή η γερμανική μάρκα.

Δεδομένου ότι αλλάζουν πολλά στις μετακινήσεις και αυτά που πρόκειται να ζήσουμε θα μας εκπλήξουν, η Mercedes-Benz λαμβάνει τα… μέτρα της.

Στον δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση, η εταιρεία φιλοδοξεί μέχρι το 2022, ολόκληρη η σειρά μοντέλων της να έχει ηλεκτροδοτηθεί. Θα υπάρχουν ηλεκτρικές εναλλακτικές λύσεις σε κάθε κατηγορία από τα smart έως τα SUV, με περισσότερες από 130 παραλλαγές συνολικά.

Η Mercedes-Benz επιταχύνει στον δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση

Η νέα, λοιπόν, κατηγορία οχημάτων, με την κωδική ονομασία EQ, έχει υποκατηγορίες.

Τα EQ Boost μοντέλα, θα εφοδιάζονται με μπαταρία 48-volt, που έχει και γεννήτρια (ISG), προσφέροντας ηλεκτρικές εκκινήσεις και ηλεκτρική λειτουργία σε χαμηλές ταχύτητες. Η αρχή γίνεται με την CLS 450 5MATIC, που έχει ισχύ 270 kW +16 kW (περίπου 384 ίπποι – hp). Θα πρέπει σιγά σιγά να μετράμε την ισχύ με κιλοβάτ και όχι με ίππους, όσο πηγαίνουμε προς την ηλεκτροκίνηση, διότι ηλεκτρικά η ισχύς μετριέται με κιλοβάτ. Πάντως, στις 4κύλινδρες εκδόσεις, δεν θα υπάρχει –προς το παρόν- 48-volt μπαταρία, αλλά μόνο ISG, που θα μαζεύει ενέργεια και θα εκκινεί ηλεκτρικά.

Η Mercedes-Benz επιταχύνει στον δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση

Η δεύτερη κατηγορία οχημάτων, είναι η EQ Power, με plug-in, δηλαδή ηλεκτρική φόρτιση (από την πίσω πλευρά, στον προφυλακήρα). Σε αυτά τα μοντέλα μπορείς να ρυθμίζεις την οδήγηση και να γεμίζεις την μπαταρία, έχοντας ηλεκτρική αυτονομία 50 χλμ. Ο 4κύλινδρος κινητήρας πετρελαίου (καινοτομία για plug-in μοντέλο), συνδυάζεται με υβριδικό 9G-Tronic κιβώτιο ταχυτήτων, έχοντας απόδοση 225 kW (302 hp) και 700 Nm ροπής, επιταχύνοντας στα 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δευτ. Τα EQ Power είναι σε εκδόσεις C 300 de, E 300 e και Ε 300 de και S 560 e καθώς και στην GLC, ενώ μπορούν να έχουν και εξακύλινδρα μοτέρ βενζίνης, πάντα με πίσω κίνηση. Ως παράδειγμα, αναφέρω την Mercedes-Benz C 300 de, που έχει μέση κατανάλωση καυσίμου 1,6λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 μόλις 42 γρ./χλμ., με κατανάλωση ενέργειας 19,1-18,7kWh/100χλμ. Ειδικά για τις εκδόσεις plug-in υπάρχει και έλεγχος κλιματισμού πριν από την είσοδο στο εσωτερικό και πριν από την εκκίνηση, χάρη στην ηλεκτροδότηση του συστήματος θέρμανσης και ψύξης, κάτι που ελέγχεται από χρονοδιακόπτη ή εφαρμογή smartphone.

Η τρίτη κατηγορία οχημάτων είναι η EQ Power+, που έχει την ίδια υβριδική τεχνολογία που χρησιμοποιεί η Mercedes\u001EAMG στην Φόρμουλα 1 και που σύντομα θα τη δούμε σε αυτοκίνητα παραγωγής.

Η Mercedes-Benz επιταχύνει στον δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση
PRESS PHOTO, DO NOT USE FOR ADVERTISING PURPOSES

Και βέβαια, η τέταρτη κατηγορία EQ είναι τα αμιγώς ηλεκτρικά, όπως για παράδειγμα το smart. Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2017 όλα τα smart που πωλούνται σε ΗΠΑ, Καναδά και Νορβηγία, είναι μόνο ηλεκτρικά. Σύντομα αναμένεται όλα τα smart fortwo, cabrio και forfour να είναι μόνο ηλεκτρικά και θα πωλούνται και σε άλλες χώρες του κόσμου. Ως Mercedes, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό θα λανσαριστεί το 2019 και είναι το EQC. Φέρει δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα εμπρός και ένα πίσω, με συνολική ισχύ 300 kW, και αυτονομία περίπου 450 χλμ., ενώ καταναλώνει 22,2 kWh/100 χλμ., με μηδενικές, όπως είναι λογικό, εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Εξάλλου, η Mercedes-Benz από αυτόν τον μήνα λανσάρει στην αγορά το GLC F-Cell, ένα SUV μοντέλο με κυψέλες καυσίμου (υδρογόνο) και ηλεκτρικό μοτέρ πίσω 300 V, με ισχύ 155 kW. Καταναλώνει 0,34κιλά υδρογόνου στα 100 λμ. και ενέργεια 13,7 kWh/100 χλμ., έχοντας προφανώς μηδενικές εκπομπές ρύπων και αυτονομία 478 χλμ.

Επίσης, το ECO Assist επιτρέπει έξυπνη στρατηγική λειτουργίας σε όλα τα οχήματα με ηλεκτρικό κινητήρα, περιλαμβάνοντας όλα τα δεδομένα βοήθειας στην οδήγηση, εξασφαλίζοντας την καλύτερη δυνατή χρήση του ενεργειακού εφοδιασμού και την βέλτιστη χρήση της ηλεκτρικής κίνησης, προσαρμοσμένη στην κατάσταση της κυκλοφορίας.

Καταλήγοντας, η γκάμα των ηλεκτρικών Mercedes-Benz θα επεκταθεί σε λεωφορεία και φορτηγά έως το 2022. Παράλληλα, θα το Mercedes me θα εμπλουτιστεί με περισσότερες λειτουργίες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ