ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

"Δώσε μου μάτια να το βλέπω", το ηλεκτρικό Fiat 500

"Δώσε μου μάτια να το βλέπω", το ηλεκτρικό Fiat 500
MAXSARAROTTO

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Fiat, παρουσιάστηκε σήμερα. Το εμβληματικό Fiat 500, που αποτελεί σημείο αναφοράς της ιταλικής μάρκας, επιλέχθηκε να είναι αυτό που θα ηγηθεί της νέας, εξηλεκτρισμένης εποχής της ιταλικής μάρκας.

Πλέον, πλάι στο υπάρχον Fiat 500, το συμβατικό, το οποίο ήδη λανσαρίστηκε και σε ήπια υβριδική έκδοση, θα υπάρχει το ηλεκτρικό 500, που εγκαινιάζει την 3 γενιά του μοντέλου (1957, 2007, 2020).

Βασισμένο σε νέα πλατφόρμα και σχεδιασμένο από «λευκό χαρτί», είναι 6 εκ. φαρδύτερο, 6 εκ. μακρύτερο και διαθέτει μεταξόνιο αυξημένο κατά 2 εκ., σε σχέση με το συμβατικό Fiat 500.

Σχεδιαστικά, το νέο λογότυπο «500», βρίσκεται στη μάσκα, αντί για το λογότυπο της Fiat, δίνοντας την ειδοποιό διαφορά, ενώ και πίσω το λογότυπο 500, έχει στο τελευταίο 0 το γράμμα “e”, συμβολίζοντας το electric. Επίσης, ενώ στο συμβατικό 500 η γραμμή χωρίζει τα φωτιστικά με το καπό, στο ηλεκτρικό 500 η γραμμή τέμνει τα φωτιστικά, θυμίζοντας βλέφαρα. Παράλληλα τα φώτα ενισχύουν το τεχνολογικό προφίλ, ενώ οι χειρολαβές είναι «κρυφές» και βρίσκονται στην ίδια επιφάνεια με την πόρτα.

Στο εσωτερικό το νέο ηλεκτρικό 500 είναι εντελώς νέο και κομψό με ακόμα πιο σαφείς αναφορές στην 1γενιά. Το φαρδύ ταμπλό σε συνδυασμό με το μεταβλητό αποθηκευτικό χώρο ανάμεσα στα δύο καθίσματα –εκεί που στη συμβατική έκδοση υπάρχει ο επιλογέας των ταχυτήτων- βελτιώνουν την αίσθηση άνεσης και ευρυχωρίας. Περισσότερος είναι ο διαθέσιμος χώρος για τους ώμους και τα πόδια, ενώ το επίπεδο πάτωμα φιλοξενεί τις μπαταρίες λιθίου χωρίς να επηρεάζει το χώρο αποσκευών, του οποίου η χωρητικότητα παραμένει αναλλοίωτη. Το φιλικό προς το περιβάλλον εσωτερικό, όπως και στην περίπτωση του 500 Hybrid αναδεικνύεται από τα καθίσματα επενδεδυμένα με το ύφασμα “Seaqual” για του οποίου την κατασκευή χρησιμοποιούνται ανακυκλωμένα πλαστικά που έχουν ανασυρθεί από την θάλασσα.

"Δώσε μου μάτια να το βλέπω", το ηλεκτρικό Fiat 500

Οσον αφορά στα μηχανικά μέρη, το ηλεκτρικό μοτέρ έχει ισχύ 87kW (118 ίππους), προσφέρει τελική ταχύτητα 150 χλμ./ώρα (με περιοριστή ταχύτητας) και επιτάχυνση στα 0-100χλμ./ώρα σε 9 δευτ. Επίσης, οι μπαταρίες λιθίου 500 έχουν χωρητικότητα 42 kWh και χαρίζουν αυτονομία έως 320 χλμ.

Για τη βελτιστοποίηση του χρόνου φόρτισης, το νέο 500 εφοδιάζεται με ένα σύστημα ταχυφόρτισης 85kW. Ετσι, απαιτούνται μόλις 5 λεπτά για να αποθηκευτεί ενέργεια ικανή να μετακινήσει το αυτοκίνητο για 50 χλμ., απόσταση που κατά μέσο όρο υπερβαίνει την μέση ημερήσια χρήση. Ο ταχυφορτιστής μπορεί να φορτίσει σε επίπεδο 80% τις μπαταρίες σε μόλις 35 λεπτά ενώ έχει τη δυνατότητα φόρτισης με συνεχές ή εναλλασσόμενο ρεύμα.

Και για τη φόρτιση στο σπίτι υπάρχει λύση καθώς προσφέρεται με το σύστημα Easy Wallbox, το οποίο συνδέεται με το οικιακό δίκτυο μέσω απλής πρίζας. Το σύστημα εξελίχθηκε από την ENGIE EPS αποκλειστικά για την FCA και κάνει ιδιαίτερα απλή και εύκολη τη διαδικασία φόρτισης.

Οσον αφορά τους τρόπους οδήγησης, υπάρχει επιλογή ανάμεσα σε τρία προγράμματα: στο Sherpa, περιορίζεται η μέγιστη ταχύτητα στα 80 χλμ./ώρα, ο βαθμός επιτάχυνσης και η λειτουργία στοιχείων του εξοπλισμού άνεσης για τη βέλτιστη αυτονομία. Στο πρόγραμμα Normal, η οδήγηση προσομοιάζει την αίσθηση ενός συμβατικού αυτοκινήτου εσωτερικής καύσης, ενώ στο πρόγραμμα Range ενεργοποιείται η λειτουργία “one-pedal-drive”, επιτρέποντας την οδήγηση του αυτοκινήτου μόνο με το πεντάλ του γκαζιού, το οποίο κάθε φορά που το αφήνει ο οδηγός επιβραδύνει το όχημα, περίπου σαν να πάταγε το φρένο.

"Δώσε μου μάτια να το βλέπω", το ηλεκτρικό Fiat 500

Εξάλλου, το ηλεκτρικό 500 εισάγει για πρώτη φορά στην κατηγορία, επίπεδο αυτόνομης οδήγησης 2. Η εμπρόσθια κάμερα ελέγχει κάθετα και οριζόντια το χώρο, ενώ το έξυπνο σύστημα ενεργής διατήρησης της ταχύτητας (intelligent Adaptive Cruise Control - iACC) επιταχύνει και επιβραδύνει το όχημα σε σχέση με τα αυτοκίνητα, τους πεζούς, τα ποδήλατα, κτλ. Παράλληλα, το ενεργό σύστημα διατήρησης πορείας διορθώνει την κατεύθυνση του αυτοκινήτου σύμφωνα με τις λωρίδες κυκλοφορίας. Επίσης, το σύστημα Intelligent Speed Assist «διαβάζει» τα όρια ταχύτητας, ενώ το σύστημα Urban Blind Spot προειδοποιεί για εμπόδια που βρίσκονται ή κινούνται γύρω από το αυτοκίνητο. Το δε σύστημα Attention Assist προειδοποιεί σε περίπτωση που διαγνώσει κόπωση του οδηγού, ενώ τέλος οι περιμετρικοί αισθητήρες προσφέρουν εικόνα του αυτοκινήτου και των πιθανών εμποδίων από ψηλά ώστε να διευκολυνθούν οι ελιγμοί.

Πέραν αυτών, το ηλεκτρικό 500 είναι το πρώτο όχημα του Ομίλου FCA που εφοδιάζεται με το νέο σύστημα πολυμέσων UConnect5που χρησιμοποιεί το εξαιρετικά διαμορφώσιμο λειτουργικό Android Auto. Η ασύρματη δυνατότητα mirroring είναι ήδη διαθέσιμη για το Apple CarPlay, ενώ το UConnect 5 είναι έτοιμο να προσφέρει την ίδια δυνατότητα και για το Android Auto. Το νέο 500 προσφέρει απόλυτη συνδεσιμότητα με το smarthphone του χρήστη, ενώ η νέα –τοποθετημένη σε οριζόντια διάταξη- οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης των 10.25” ακολουθεί τις γραμμές του ταμπλό. Κι ακόμη, το σύστημα UConnect 5 σε συνεργασία με τη συσκευή τηλεματικής, εκτός από τη λειτουργία έκτακτης ανάγκης υποστηρίζει μια σειρά υπηρεσιών: My Assistant: για βοήθεια σε περίπτωση τεχνικού θέματος, My Remote: για έλεγχο από απόσταση μέσω του smartphone, My Car: για έλεγχο της κατάστασης του αυτοκινήτου με πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνιο, My Navigation: για να σταλούν μέσω του κινητού πληροφορίες που αφορούν στον προορισμό, My Wi-Fi: για να μετατρέπεται το αυτοκίνητο σε ένα wi-fi hotspot που μπορεί να συνδέσει ταυτόχρονα έως και οκτώ συσκευές, My Theft Assistance: για να ενημερώνεται ο χρήστης σε περίπτωση κλοπής του οχήματος.

Το εμπορικό λανσάρισμα του μοντέλου θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο με την cabrio έκδοση, αποτελώντας το πρώτο ηλεκτρικό cabrio τετραθέσιο μοντέλο παραγωγής, ενώ θα εφοδιάζεται με το σύστημα AVAS (σύστημα ακουστικής προειδοποίησης οχήματος), ένα υποχρεωτικό σύστημα προειδοποίησης των πεζών σε ταχύτητες έως τα 20 χλμ./ώρα.

Οι Ιταλοί, όπως το συνηθίζουν, θα λανσάρουν και τρία μοναδικά, ηλεκτρικά 500 (500 Giorgio Armani, B.500 “MAI TROPPO” by Bvlgari και 500 Kartell), τα οποία θα πωληθούν μέσω δημοπρασίας, με τα έσοδα να δωρίζονται στο μη κερδοσκοπικό οργανισμόEarthAlliance ,ιδρυτικό μέλος του οποίου είναι ο Leonardo DiCaprio, και έχει σαν στόχο έχει την προστασία του περιβάλλοντος. Ο διάσημος ηθοποιός, πρωταγωνιστεί και στο video για το νέο 500…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ