ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ετοιμο το Opel Vivaro-e HYDROGEN

Ετοιμο το Opel Vivaro-e HYDROGEN

Ενα Plug-In ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου, με μηδενικούς ρύπους και γρήγορο ανεφοδιασμό.

Στην Ευρώπη, το υδρογόνο αναπτύσσεται με πιο γρήγορους ρυθμούς, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Ειδικά στη Γερμανία, όπως έχω γράψει πρόσφατα, η κυβέρνηση έχει αναλάβει πρωτοβουλίες, ώστε το υδρογόνο να καταστεί ακόμα πιο εύχρηστο, σε μεγαλύτερες μάζες πολιτών.

Στην Ελλάδα, ήδη ανακοινώθηκε ότι ετοιμάζεται νομοσχέδιο, για την ανάπτυξη του υδρογόνου, ως καύσιμο κίνησης.

Υπενθυμίζω ότι η καύση με υδρογόνο, αφήνει μόνο υδρατμούς στην ατμόσφαιρα, δηλαδή νερό.

Η Opel, που εδώ και πάνω από 20 χρόνια ξεκίνησε να δουλεύει στο υδρογόνο, είχε λανσάρει το HydroGen3 βασισμένο στο Zafira, και το HydroGen4, δύο οχήματα με τεχνολογία κυψελών καυσίμου (υδρογόνο).

Τώρα, αποκαλύπτει ένα νέο, ηλεκτρικό ελαφρύ επαγγελματικό όχημα, το Opel Vivaro-e HYDROGEN, σε μήκη 4,95 μ. και 5,30 μ., με ωφέλιμο φορτίο 1.100 κιλά, που θα λανσαριστεί το φθινόπωρο του 2021 σε εταιρικούς πελάτες.

Πρόκειται για ένα plug-in ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου (FCEV) με χώρο φόρτωσης έως 6,1 κ.μ. (ίδιος με των πετρελαιοκίνητων ή των αμιγώς ηλεκτρικών Vivaro), το οποίο χρειάζεται μόλις τρία λεπτά για ανεφοδιασμό με υδρογόνο – περίπου ίδιο χρόνο με τον ανεφοδιασμό ενός συμβατικού πετρελαιοκίνητου ή βενζινοκίνητου μοντέλου.

Μάλιστα, σύμφωνα με τις μετρήσεις, η αυτονομία ξεπερνά τα 400 χλμ.

Ετοιμο το Opel Vivaro-e HYDROGEN

Ουσιαστικά, το νέο ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου (FCEV) βασίζεται στο υπάρχον, αμιγώς ηλεκτρικό Opel Vivaro-e, με δύο συρόμενες πλαϊνές πόρτες, μόνο που η μεγάλη μπαταρία αντικαθίσταται από τρεις δεξαμενές υδρογόνου 700 bar, ενώ ολόκληρο το σύστημα κυψελών καυσίμου με τον κινητήρα πρόωσης, βρίσκονται κάτω από το καπό του οχήματος.

Το Opel Vivaro-e HYDROGEN με κυψέλη καυσίμου 45 kW μπορεί να παράγει αρκετή ισχύ για συνεχή οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο, ενώ η μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου των 10.5 kWh, που βρίσκεται κάτω από τα εμπρός καθίσματα υποστηρίζει τη μέγιστη ισχύ όταν χρειάζεται: για παράδειγμα στην εκκίνηση και κατά τη επιτάχυνση. Η μπαταρία επιτρέπει επίσης ανατροφοδοτική πέδηση (κατά το ρολάρισμα ή το φρενάρισμα), ενώ η ‘plug-in’ δυνατότητα προσφέρει την ευκαιρία επαναφόρτισης εξωτερικά, εάν χρειαστεί, π.χ. σε ένα σταθμό φόρτισης, για αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 50 χλμ.

Δηλαδή, για να ανακεφαλαιώσω, είναι ένα plug-in ηλεκτρικό, όμως αντί για ηλεκτρικό μοτέρ και κινητήρα βενζίνης, έχει σύστημα κυψελών καυσίμου και κινητήρα πρόωσης, ενώ σε αντίθεση με ένα αμιγώς ηλεκτρικό, αντί για τη μεγάλη μπαταρία, έχει δεξαμενές υδρογόνου.

Οι ειδικοί πιστεύουν ότι αυτή η λύση, με τις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου είναι η πιο αποτελεσματική, εφόσον βέβαια αναπτυχθεί το υδρογόνο, καθώς ο ανεφοδιασμός γίνεται τάχυστα (π.χ. 3 λεπτά), ενώ ένα αμιγώς ηλεκτρικό θέλεις κάποιες ώρες, ενώ με την επαναφόρτισή του από εξωτερική πηγή (Plug-in) σε μικρό χρονικό διάστημα, χαρίζει αρκετή αυτονομία για την πόλη.

Το Vivaro-e HYDROGEN θα κατασκευάζεται στη Γερμανία και συμπληρώνει το Vivaro-e και το Combo-e ως το νεότερο μέλος της αμιγώς ηλεκτρικής οικογένειας LCV της Opel.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ