WRC

WRC: Στο δρόμο το Toyota Yaris R1 του 2022

2021 FIA World Rally Championship / Round 03 / Rally Croatia / 22-25 April, 2021 // Worldwide Copyright: Toyota Gazoo Racing WRT
2021 FIA World Rally Championship / Round 03 / Rally Croatia / 22-25 April, 2021 // Worldwide Copyright: Toyota Gazoo Racing WRT TOYOTA GAZOO RACING / MCKLEIN

Φήμες ότι η Toyota έκανε τις πρώτες της δοκιμές, αντοχής σε σκληρά χώματα της Γαλλίας, του υβριδικού Rally 1 του WRC 2022. Πώς εξελίσσονται τα αυτοκίνητα της νέας εποχής του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.

Οι φήμες για την Toyota έρχονται σε συνέχεια των δηλώσεων του τεχνικού διευθυντή της ομάδας, Τομ Φάουλερ, ότι το ολοκληρωμένο υβριδικό Yaris Rally1 του 2022 θα ήταν έτοιμο πριν τελειώσει το πρώτο τετράμηνο του 2021.

Ο διευθυντής της ομάδας, Γιάρι Μάτι Λάτβαλα δεν αποκάλυψε κάτι σχετικό με αυτές τις φήμες, αλλά μίλησε για τις δοκιμές με το υβρίδιο δοκιμών -το αυτοκίνητο του 2021 με εξαρτήματα του ’22- με τον Γιούχο Χάνινεν στο μπάκετ.

Ο Φινλανδός, συγκεκριμένα, είπε: «Είμαστε αρκετά ικανοποιημένοι με το σημείο στο οποίο βρισκόμαστε με το αυτοκίνητο του 2022. Χρησιμοποιήσαμε ένα αυτοκίνητο του 2021 και υπήρξαν κάποια εξαρτήματα που καταφέραμε να δοκιμάσουμε. Όλα πάνε ακόμα σύμφωνα με το πρόγραμμα.

WRC: Στο δρόμο το Toyota Yaris R1 του 2022
C.MCMASTER/MCKLEIN


"Θα δοκιμάζουμε εξαρτήματα του 2022 πριν ξεκινήσουμε τις δοκιμές με το αυτοκίνητο του 2022. Δεν μπορώ να σας πω περισσότερα. Στόχος είναι να έχουμε τα υβριδικά συστήματα στο αυτοκίνητο ως το καλοκαίρι, για να δοκιμάσουμε ολοκληρωμένο το αυτοκίνητο του 2022 το καλοκαίρι", κατέληξε ο Λάτβαλα - ο οποίος πιθανότατα θα οδηγεί και ο ίδιος στις δοκιμές εξέλιξης του Yaris R1 του 2022.

Το σίγουρο, πάντως, είναι ότι η Toyota έχει έτοιμο τον ολοκαίνουριο κινητήρα 1.6 Turbo που θα χρησιμοποιήσει από φέτος, όπως φυσικά και σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα και το υβριδικό σύστημα του αυτοκινήτου του 2022. Σύμφωνα με τον Φάουλερ, ο νέος αυτός κινητήρας «κλίνει περισσότερο προς την αναβάθμιση της ισχύος παρά της ροπής».

Το πρόβλημα των υβριδικών εξαρτημάτων

Τις τελευταίες δύο εβδομάδες προέκυψε ένα πρόβλημα, που μάλλον διογκώθηκε υπέρμετρα, σχετικά με τα προβλήματα που παρουσίασαν τα υβριδικά εξαρτήματα (ηλεκτροκινητήρας και μπαταρίες) των αυτοκινήτων του 2022, τα οποία προμηθεύει στις ομάδες η γερμανική Compact Dynamics.

Συγκεκριμένα, έγινε γνωστό ότι η CD έκανε ανάκληση των εξαρτημάτων από τις ομάδες, και αυτό γέννησε σειρά φημών ότι τα αυτοκίνητα δεν θα είναι έτοιμα τον Ιανουάριο του 2022, και ότι θα πρέπει ίσως η υβριδική εποχή του σπορ να μετατεθεί για το 2023 - ή ακόμα και να ματαιωθεί.

Τότε η M-Sport Ford είχε απειλήσει ακόμα και με αποχώρηση από το WRC, αν προχωρήσουν τέτοια σενάρια: "Διάβασα τα άρθρα με ανθρώπους που λένε να το καθυστερήσουμε, αλλά δεν υπάρχει περίπτωση. Διότι, πρώτον, δεν θα είμαστε εμείς εδώ αν γίνει έτσι, και δεύτερον επειδή παίρνεις τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα όταν όλοι είναι υπό πίεση να δημιουργήσουν ένα νέο αυτοκίνητο. Η Ford θα συμμετάσχει του χρόνου μόνο αν τα αυτοκίνητα είναι υβριδικά", είπε τότε ο διευθυντής της ομάδας, Ρίτσαρντ Μίλενερ.

Ωστόσο, ο πρόεδρος της Επιτροπής Ράλι της FIA, Υβ Ματόν, ξεκαθάρισε ότι το θέμα έχει λυθεί ήδη και δεν τίθεται κανένα θέμα υποχώρησης από τους υβριδικούς κινητήρες το 2022: "Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για αυτό [ότι όλα θα είναι έτοιμα για το Ράλι Μόντε Κάρλο, τον Ιανουάριο]. Θέλω να πω ότι αυτή είναι μια συνηθισμένη διαδικασία. Εξελίσσουμε κάτι νέο και είναι φυσιολογικό να υπάρχουν κάποια προβλήματα.

Η Compact Dynamics κατασκευάζει κάτι νέο, βάζει τα πάντα στο ίδιο κουτί, κι αυτό δεν είναι κάτι που είχαν προσπαθήσει να πετύχουν στο παρελθόν. Δεν μπορώ να πω εγώ πότε θα ξεκινήσουν οι κατασκευαστές τις δοκιμές τους, αλλά από ό,τι ξέρω να είναι πολύ κοντά στον αρχικό τους προγραμματισμό", συμπλήρωσε ο Γάλλος.

Η Ford φέρεται να είναι επίσης πιστή στο αρχικό της πρόγραμμα εξέλιξης του R1 του 2022, που ακούγεται ότι θα είναι το Puma αντί του Fiesta, δουλεύοντας σε άλλους τομείς του αυτοκινήτου μέχρι να επιστραφεί ο υβριδικός εξοπλισμός από τη CD.

"Ναι, υπήρχαν κάποια προβλήματα, αλλά δεν υπάρχει κανένας λόγος να αγχωνόμαστε και πολύ", συνέχισε ο Μίλενερ. "Η αρχική φάση ενός αυτοκινήτου δοκιμών εξέλιξης είναι να διασφαλίσει ότι τα άλλα μηχανικά μέρη είναι εντάξει και δεν παρουσιάζουν προβλήματα. Αυτό είναι κάτι που πετύχαμε με τις τελευταίες δοκιμές μας στη Βρετανία. Και είχαμε τη δυνατότητα να κάνουμε και κάποιες δοκιμές με την υβριδική μονάδα, να αρχίζουμε να την καταλαβαίνουμε. Κατά συνέπεια, συμβαίνουν πολλά, και υπάρχει τεράστιος φόρτος εργασίας, στο παρασκήνιο αυτή τη στιγμή".

Η Hyundai, επίσης, εργάζεται με πυρετώδεις ρυθμούς στην εξέλιξη του i20N R1, σε έναν αγώνα δρόμου που ξεκίνησε από την πρόσφατη, καθυστερημένη απόφαση της διοίκησης της Κορέας να συνεχίσει στο WRC το 2022.

Μάλιστα, η Hyundai μπορεί να αξιοποιήσει και την εμπειρία από την εξέλιξη του Veloster N ETCR για το αμιγώς ηλεκτρικό πρωτάθλημα Pure ETCR - όπως και η M-Sport τη γενικότερη εμπειρία της Ford στις υβριδικές τεχνολογίες στην αυτοκίνηση.

Photo credits: Toyota Gazoo Racing Media / Red Bull Content

TAGS WRC
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ