FORMULA 1

Βολφ: “Η αναβάθμιση της W16 κατέστρεψε το αυτοκίνητο” -Πώς το θέμα αφορά και τη Ferrari

Mercedes AG

Ο Τότο Βολφ είπε ότι η Mercedes F1 “πέταξε στα σκουπίδια” τη νέα πίσω ανάρτηση που εφάρμοσε, με καταστροφικές συνέπειες, στα GP που προηγήθηκαν του αγώνα της Ουγγαρίας – όπου με την επιστροφή στις παλιές προδιαγραφές της W16 επέστρεψε στο βάθρο με τον Τζορτζ Ράσελ.

Η ομάδα του Μπράκλεϊ ανασχεδίασε την πίσω ανάρτηση του φετινού της μονοθεσίου W16 και την εφάρμοσε για πρώτη φορά στο GP της Εμίλια Ρομάνια τον Μάιο. Τα αποτελέσματα στην πίστα δεν ήταν αυτά που ήλπιζε η ομάδα.

Κατά συνέπεια, για τους αγώνες που ακολούθησαν -στο Μονακό και την Ισπανία- η Mercedes τοποθέτησε ξανά στη W16 την παλιά ανάρτηση, και την επανατοποθέτησε στο GP του Καναδά.

Εκεί, στο Μόντρεαλ, η νίκη του Τζορτζ Ράσελ και η 3η θέση του Κίμι Αντονέλι έπεισε την ομάδα να συνεχίσει να χρησιμοποιεί τη νέα ανάρτηση – όμως η κατακόρυφη πτώση της απόδοσης της W16 στους επόμενους αγώνες έδειξαν στην ομάδα ότι η νίκη του Καναδά ήταν παραπλανητική, όπως παραδέχθηκε ο διευθυντής μηχανολογίας Άντριου Σόβλιν.

Το αποκορύφωμα ήταν το καταστροφικό τριήμερο της ομάδας στο GP Βελγίου, στο Σπα, όπου ο Αντονέλι εμφανίστηκε ιδιαίτερα φορτισμένος συναισθηματικά για τη φτωχή απόδοσή του.

Έτσι, η Mercedes F1 άφησε και πάλι στην άκρη τη νέα ανάρτηση για τον αγώνα της Ουγγαρίας, το περασμένο τριήμερο, και δικαιώθηκε: ο Ράσελ έχασε την πολ ποζίσιον για λίγα χιλιοστά, και στον αγώνα κέρδισε τη Ferrari του Σαρλ Λεκλέρ για να ανέβει στο βάθρο, πίσω από τις δύο McLaren.

Έτσι, στην Ουγγαρία ο Τότο Βολφ επιβεβαίωσε ότι “ο [νέος] πίσω άξονας θα καταλήξει στα σκουπίδια, κάπου, φαντάζομαι. Προσπαθήσουμε να λύσουμε ένα θέμα με την αναβάθμιση της Ίμολα, αλλά αυτό επέτρεψε σε ένα άλλο [πρόβλημα] να τρυπώσει στο αυτοκίνητο.

Αυτό προκάλεσε μια αστάθεια που χάλασε όλη τη σιγουριά που ένιωθαν οι οδηγοί. Μας πήρε κάποιους αγώνες για να το καταλάβουμε αυτό. Προφανώς μας παραπλάνησε λίγο η νίκη στο Μόντρεαλ, καθώς μας έκανε να σκεφτούμε ότι ίσως δεν ήταν τόσο κακό.

Αλλά φτάσαμε τελικά στο συμπέρασμα ότι έπρεπε να αφαιρέσουμε [τη νέα ανάρτηση], την αφαιρέσαμε και το αυτοκίνητο γύρισε και πάλι σε αξιόλογη απόδοση”, πρόσθεσε ο Αυστριακός.

Ο Τότο Βολφ στο περιθώριο του GP Ουγγαρίας 2025 Sebastian Kawka/Mercedes AG

Ο Βόλφ παραδέχτηκε ότι εξακολουθούν να υπάρχουν κάποιες ατέλειες σε ορισμένες από τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή τέτοιων αναβαθμίσεων, λέγοντας πως “είναι εδώ για να φέρουν απόδοση και γίνονται προσομοιώσεις και αναλύσεις για να τοποθετηθούν τα εξαρτήματα στο μονοθέσιο.

Κι έπειτα αποδεικνύονται εντελώς λάθος και πρέπει να επιστρέψεις στον αναλογικό κόσμο, να τα βάλεις στο μονοθέσιο και να δεις τι κάνουν – και δεν κάνουν αυτό που θα έπρεπε. Αυτό είναι το δύσκολο κομμάτι για όλους στη Formula 1: πώς μεταφέρεις την αντιστοίχιση από αυτά που σου λέει ο ψηφιακός κόσμος στον πραγματικό κόσμο;

Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό [της Mercedes τα τελευταία χρόνια] και αυτό είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα για το πώς μας προκάλεσε προβλήματα”, συνέχισε.

Richard Pardon/Mercedes AG

Όλα αυτά ενδεχομένως να μην ακούγονται και τόσο εύηχα ούτε για τη Ferrari. Η SF-25 είχε εξαρχής φέτος ένα μεγάλο δομικό πρόβλημα στην πίσω ανάρτηση, και την ανασχεδίασε ριζικά – παρουσιάζοντας την καινούρια στο GP Βελγίου.

Η νέα ανάρτηση της ιταλικής ομάδας ακολούθησε εν πολλοίς την ίδια φιλοσοφία που επέλεξε και η Mercedes στη δική της νέα πίσω ανάρτηση – αν και η πρώτη ήταν λιγότερο παράτολμη στις σχεδιαστικές επιλογές της.

Η Scuderia έκρινε θετικά τη νέα ανάρτηση, αλλά η απόδοση της SF-25 στο Βέλγιο δεν την έφερε πιο κοντά στη McLaren – ενώ η πολ ποζίσιον του Σαρλ Λεκλέρ στη Βουδαπέστη ήταν εν πολλοίς αποτέλεσμα των καιρικών συνθηκών που επηρέασαν ιδιαίτερα την αεροδυναμική απόδοση των McLaren το περασμένο Σάββατο.

Συνεπώς, δεν είναι τόσο απλό -και δεν αρκεί η νέα ανάρτηση του Βελγίου ούτε το νέο αεροδυναμικό πακέτο της Αυστρίας- για τη Scuderia να λύσει τα φετινά προβλήματα της SF-25.

Αυτό, φυσικά, δεν σημαίνει ότι επειδή μια παρόμοιας φιλοσοφίας νέα πίσω ανάρτηση απέτυχε στη Mercedes W16, δεν μπορεί να πετύχει στην SF-25, αλλά η αλήθεια είναι ότι η σχεδιαστική φιλοσοφία των μονοθεσίων έχει συγκλίνει φέτος, στο τέταρτο και τελευταίο έτος αυτού του πλαισίου τεχνικών κανονισμών.

Όμως δεν γεννά αισιοδοξία για τους τιφόζι η ραγδαία πτώση της απόδοσης του cavallino στο μέσον του GP Ουγγαρίας, που αποδείχθηκε ότι συνέβη λόγω της ανύψωσης του δαπέδου από το έδαφος (με την αύξηση των πιέσεων του δεύτερου σετ ελαστικών), διότι πιθανότατα δείχνει ότι η Ferrari δεν έχει πετύχει ακόμα να “ξεκλειδώσει” την ταχύτητα της SF-25.

Το σίγουρο, πάντως, είναι ότι πλέον για καμία από τις δύο ομάδες δεν θα υπάρξουν νέες αναβαθμίσεις των μονοθεσίων τους έως το τέλος του 2025, καθώς και οι δύο έχουν στρέψει πλέον την πλήρη προσοχή και όλους τους πόρους τους στην εξέλιξη του ολοκαίνουριου μονοθεσίου του νέου πλαισίου τεχνικών κανονισμών του 2026.

Η Ferrari το επιβεβαίωσε στο Σπα, και στην Ουγγαρία το ίδιο έκανε και ο Βολφ: “Δεν υπάρχουν άλλες αναβαθμίσεις. Όλα είναι πλήρως επικεντρωμένα στην επόμενη χρονιά.

Τώρα ξέρουμε ότι έχουμε μια πιο σταθερή βάση, η οποία θα μας δώσει κάποια οφέλη. Ας δούμε πώς μπορούμε να βελτιστοποιήσουμε τις πίστες ως προς την εύρεση των σωστών ρυθμίσεων και να είμαστε όσο πιο ανταγωνιστικοί γίνεται”, τόνισε ο Αυστριακός.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ