Στέλλα: “Σε καμία από τις 4 πίστες που απομένουν δεν θα μειονεκτεί ο Πιάστρι ή ο Νόρις”

Η ασυνδετότητα του οδηγικού στιλ του Όσκαρ Πιάστρι με την πίστα του Μεξικού, που άφησε τον Αυστραλό μακριά από τη διεκδίκηση της νίκης, δεν αναμένεται να επαναληφθεί σε καμία από τις τέσσερις πίστες όπου θα κριθεί έως το Δεκέμβριο ο φετινός πρωταθλητής της Formula 1 -και αυτό ισχύει και για τον Λάντο Νόρις, σύμφωνα με το διευθυντή της McLaren F1 Αντρέα Στέλλα.
Η ολισθηρότητα της ασφάλτου του σιρκουί της Πόλης του Μεξικού σε συνδυασμό με τους συμβιβασμούς που επιβάλλει το εγγενές οδηγικό στιλ του Όσκαρ Πιάστρι σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, ήταν ο βασικός λόγος -όπως εξήγησε ο Αντρέα Στέλλα– για την φτωχή απόδοση του Αυστραλού στον αγώνα της περασμένης Κυριακής (26/10).
Την ώρα που ο Νόρις έκανε περίπατο στην κορυφή, για την πιο επιβλητική νίκη της καριέρας του στη F1, ο Πιάστρι τερμάτισε στη φτωχή 5η θέση – χάνοντας, έτσι, με μόλις 1 βαθμό το προβάδισμα της βαθμολογίας από τον Βρετανό ομόλογό του στη McLaren.
Ο ίδιος ο Πιάστρι παραδέχθηκε πως χρειάστηκε να αλλάξει το οδηγικό του στιλ στο Μεξικό για να προσαρμοστεί στις συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, όμως τώρα ο Αντρέα Στέλλα λέει ότι καμία από τις τέσσερις πίστες των ισάριθμων αγώνων που απομένουν στη φετινή σεζόν δεν προβάλλει κάποιο σαφές μειονέκτημα για τον Αυστραλό, ούτε και για τον Λάντο Νόρις.
Τα λόγια του Ιταλού προκαλούν εντύπωση, καθώς ένας από τους 4 αυτούς αγώνες είναι στο σιρκουί της πόλης του Λας Βέγκας, όπου πέρσι η McLaren διαπίστωσε ότι -λόγω του graining (της φθοράς της επιφάνειας των ελαστικών λόγω της ολισθηρότητας)- η πρόσφυση ήταν ελλιπέστατη.
Μετά τις ελεύθερες δοκιμές εκεί, πέρσι, ο Νόρις είχε πει πως “η πρόσφυση είναι υπερβολικά χαμηλή, είναι πολύ δύσκολο, νιώθεις ότι μπορείς με ένα αυτοκίνητο δρόμου να κινηθείς ταχύτερα”. Η McLaren, έτσι, ήταν πέρσι 7 δέκατα μακριά από την πολ ποζίσιον και τερμάτισε εκείνο τον αγώνα εκτός της πρώτης πεντάδας και με τους δύο οδηγούς της.
Πέραν του Λας Βέγκας, οι άλλοι τρεις αγώνες του προγράμματος που απομένουν είναι της Βραζιλίας, του Κατάρ και του Άμπου Ντάμπι, που διεξάγονται σε μόνιμες πίστες και συνεπώς προσφέρουν υψηλή πρόσφυση.
“Πιστεύω πως για τον Λάντο και τον Όσκαρ δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, από την άποψη της χάραξης της πίστας, στους επόμενους τέσσερις αγώνες”, είπε ο Στέλλα. “Δεν υπάρχει λόγος να πιστεύουμε ότι κάποια πίστα θα ευνοήσει περισσότερο τον έναν ή τον άλλο οδηγό.
Ακόμη κι αν έχασε μερικούς βαθμούς από τον Φερστάπεν, πιστεύω ότι ο Όσκαρ αποκόμισε πολλά μαθήματα από αυτό το τριήμερο [στο Μεξικό]. Και αυτό είναι ένα είδος ‘επένδυσης’ που κάνεις για να διασφαλίσεις ότι θα είσαι ανταγωνιστικός σε κάθε συνθήκη στο τελικό στάδιο της σεζόν”.
Και συνέχισε: “Αν μη τι άλλο, πρέπει από την πλευρά μας να βεβαιωθούμε ότι θα είμαστε σε θέση να αξιοποιήσουμε πλήρως την απόδοση που διαθέτει το μονοθέσιο, όπως καταφέραμε να κάνουμε στο Μεξικό – καθώς σε μερικούς από τους προηγούμενους αγώνες δεν το καταφέραμε όσο θα θέλαμε.
Το Λας Βέγκας αποδείχθηκε μια πρόκληση συνολικά για τη McLaren πέρυσι, δεν ήμασταν ανταγωνιστικοί. Χρειάστηκε να μάθουμε πολλά μέσα στον ίδιο τον αγώνα, κάνοντας αλλαγές για να δούμε αν μπορούσαμε να σταματήσουμε το graining στα ελαστικά.
Φέτος, τα ελαστικά φθείρονται πολύ λιγότερο από ό,τι πέρυσι, οπότε μπορεί να δούμε ένα ελαφρώς διαφορετικό Βέγκας από αυτή την άποψη. Θα έχει ενδιαφέρον να το δούμε στην πράξη”, εξήγησε ο Ιταλός.
Η εμφάνιση στο Μεξικό, με την κυριαρχική νίκη της MCL39 σε μια ολισθηρή πίστα, επανέφερε στη McLaren την αισιοδοξία για το φετινό τίτλο των οδηγών – καθώς ο Μαξ Φερστάπεν έκλεισε κι άλλο τη διαφορά του από την κορυφή.
“Η αισιοδοξία μας όσον αφορά στο πρωτάθλημα [οδηγών] έχει αυξηθεί, γιατί αποδείξαμε ότι έχουμε ένα μονοθέσιο ικανό να κερδίζει αγώνες και, υπό ορισμένες συνθήκες, να κυριαρχεί σε αυτούς.
Αυτός είναι ο σημαντικότερος παράγοντας για να βάλουμε τον Λάντο και τον Όσκαρ σε θέση να διεκδικήσουν το πρωτάθλημα οδηγών. Δεν έχει να κάνει με τα μαθηματικά, αλλά με την ανταγωνιστικότητα. Και ήταν πολύ σημαντικό να επιβεβαιώσουμε αυτήν την ανταγωνιστικότητα”, κατέληξε ο Αντρέα Στέλλα.