FORMULA 1

Πόσο πιθανή είναι μια νέα προσέγγιση της Ferrari στον Κρίστιαν Χόρνερ

Ο Κρίστιαν Χόρνερ σε παλαιότερη συζήτησή του με τον πρώην διευθυντή της Scuderia Ferrari Ματία Μπινότο AP Photo/Nick Didlick

Μετά την αποδέσμευση του Κρίστιαν Χόρνερ από τη θέση του διευθυντή της Red Bull Racing αναπτύχθηκαν εκ νέου τα σενάρια για ενδεχόμενη μετάβαση του Βρετανού στο Μαρανέλο, στη διεύθυνση της Scuderia. Το ισχύει αυτή τη στιγμή και πόσο ρεαλιστικά είναι αυτά;

Για πρώτη φορά στα σχεδόν 21 χρόνια της Ιστορίας της, στο επερχόμενο GP Βελγίου (25-27 Ιουλίου) η Red Bull Racing δεν θα λειτουργήσει υπό τη διεύθυνση του Κρίστιαν Χόρνερ.

Ο Βρετανός χθες (9/07) αποδεσμεύθηκε από το ρόλο του, χάνοντας τη θέση του μετά από 18 μήνες εσωτερικής πολιτικής αναταραχής στα ενδότερα του Μίλτον Κινς για τον έλεγχο της ομάδας.

Ο Χόρνερ είχε συνταχθεί με τον Ταϊλανδό Σαλέρμ Γιουβιντία, κάτοχο του 51% της Red Bull, σε πλήρη αντιπαράθεση με τους Αυστριακούς κατόχους του υπόλοιπου 49% της εταιρείας – στους οποίους ήταν προσαρτημένη και η πλευρά του Μαξ Φερστάπεν.

Μετά από αυτή την εξέλιξη, ήταν θέμα λίγων ωρών -ή και λεπτών- να αναζωπυρωθούν τα σενάρια περί ενδεχόμενης αναζωπύρωσης του ενδιαφέροντος της Ferrari για τις υπηρεσίες του Βρετανού που οδήγησε τη Red Bull Racing σε δύο εποχές κυριαρχίας, με τους Σεμπάστιαν Φέτελ (2010-’13) και Μαξ Φερστάπεν (2021-’24).

Την ίδια στιγμή, από τον περασμένη μήνα ο ιταλικός Τύπος έχει αυξήσει ασφυκτικά την πίεσή του στον νυν διευθυντή της ομάδας του Μαρανέλο, Φρεντ Βασέρ, λόγω των φτωχών αποτελεσμάτων της SF-25 φέτος.

Όπως κατ’ επανάληψη έχει γραφεί, η διοίκηση της Ferrari εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο αντικατάστασης του Γάλλου μετά τη λήξη του συμβολαίου των δύο πλευρών, στο τέλος του 2025. Και στο πρόσφατο GP της Βρετανίας ο Μπενεντέτο Βίνια, διευθύνων σύμβουλος της Ferrari, δεν αρνήθηκε ότι “θα υπάρξουν συζητήσεις” επί του θέματος.

Πόσο ρεαλιστικό, όμως, είναι το σενάριο να δούμε από το 2026 τον Χόρνερ με την κόκκινη στολή της Ferrari; Αρχικά, το πρώτο που πρέπει να συμβεί είναι ο Βρετανός να αποδεσμευτεί και τυπικά από τη Red Bull, με την οποία διατηρεί συμβόλαιο έως το τέλος του 2030. Αυτό θα κοστίσει αρκετά χρήματα στην αυστριακή εταιρεία, αλλά θεωρείται πως είναι θέμα χρόνου.

Αρχικά, οι ασφαλείς μέχρι στιγμής πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Βρετανός δεν θέλει να βιαστεί στην αναζήτηση της νέας του ομάδας, και επιθυμεί να περάσει σε πρώτη φάση λίγο χρόνο με την οικογένειά του μετά από 18 μήνες ασφυκτικών πιέσεων στο Μίλτον Κινς.

Όμως, η εμπειρία και του παλμαρέ του σύντομα θα τον καταστήσουν περιζήτητο από άλλες ομάδες. Η Ferrari τον είχε προσεγγίσει πριν από τρία χρόνια, οπότε ο Χόρνερ προτίμησε να μείνει πιστός στην RBR – όμως έκτοτε δεν έχει προχωρήσει σε μια ανάλογη κίνηση. Και φυσικά δεν έκανε κάτι ανάλογο μετά τα χθεσινά νέα.

Ο Κρίστιαν Χόρνερ στο γκαράζ της RBR στο GP της Ίμολα 2025 AP Photo/Luca Bruno

Αυτό δεν αποκλείει να προχωρήσει σε μια νέα προσέγγιση στον Βρετανό τους προσεχείς μήνες. Ίσως τον πιο κομβικό ρόλο σε αυτό θα παίξει η απόδοση της Ferrari SF-25 στα δύο ερχόμενα GP: στο Βέλγιο και την αμέσως επόμενη εβδομάδα στην Ουγγαρία.

Πρόκειται για δύο εντελώς αντιδιαμετρικές πίστες (το Σπα είναι πολύ γρήγορο και το Χανγκαρόρινγκ πολύ αργό), οι οποίες θα δείξουν κατά πόσο το cavallino θα γίνει ανταγωνιστικό με την εισαγωγή της νέας, ανασχεδιασμένης πίσω ανάρτησης στο βελγικό αγώνα.

Αν η Ferrari αρχίσει να κερδίζει και πάλι, τότε αναμφίβολα η θέση του Βασέρ στον ιταλικό οργανισμό θα ισχυροποιηθεί ξανά – και θα φαντάζει μάλλον αδικαιολόγητο για τον Τζον Έλκαν (πρόεδρο της Ferrari) να αντικαταστήσει τον διευθυντή μιας ομάδας που κερδίζει.

Έπειτα, μία δεύτερη παράμετρος της απόφασης του Έλκαν πιθανότατα θα είναι η εσωτερική του πληροφόρηση σχετικά με την πρόοδο του ολοκαίνουριου μονοθεσίου (σασί και μονάδας ισχύος) του 2026.

Οι Κρίστιαν Χόρνερ και Φρεντ Βασέρ στα πιτς του GP του Λας Βέγκας το 2023 AP Photo/Darron Cummings

Αν τα παραπάνω δεν πάνε καλά μέχρι το τέλος της χρονιάς, δεν αποκλείεται ο Χόρνερ να ξαναμπεί στο στόχαστρο του Έλκαν. Όμως και πάλι, τίθεται το ερώτημα αν η Ferrari μπορεί να του προσφέρει το ποσοστό ελευθερίας κινήσεων που χρειάζεται για να λειτουργήσει όπως γνωρίζει. Για τον Άντριαν Νιούι δεν είχε τη δυνατότητα να το προσφέρει.

Πρόσφατα ο Χόρνερ ρωτήθηκε για τις πιέσεις που δέχεται ο Βασέρ στη Ferrari – και απάντησε με τρόπο που από τη μία έδειχνε πως δεν πίστευε όσα θα επακολουθούσαν αυτή την εβδομάδα, κι από την άλλη έδειχνε ότι γνωρίζει καλά τις πιέσεις της ζωής στο Μαρανέλο.

“Ο Φρεντ είναι ένας πολύ ικανός μάνατζερ”, είπε ο Βρετανός. “Διαχειρίζεται, ουσιαστικά, μια εθνική ομάδα όπως είναι η Ferrari, και αυτό από μόνο του συνεπάγεται προσδοκίες και τεράστια πίεση.

Είναι ακόμη σχετικά νέος στον ρόλο και χρειάζεται χρόνος για να θέσει σε εφαρμογή τις σωστές διαδικασίες, να φέρει τους κατάλληλους ανθρώπους και να διαμορφώσει τη σωστή κουλτούρα.

Σε αυτό το άθλημα δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις. Το θέμα είναι να καταφέρεις να ευθυγραμμίσεις μια ομάδα ανθρώπων ώστε να δουλεύουν όλοι προς έναν κοινό στόχο. Και με τη Ferrari, υπάρχει και το επιπλέον βάρος των εθνικών προσδοκιών”.

Ο Κρίστιαν Χόρνερ με τη σύζυγό του, Τζέρι Χάλιουελ, στην πρεμιέρα της κινηματογραφικής ταινίας για τη ζωή του Έντσο Φεράρι, το Δεκέμβριο του 2023 στο Λονδίνο Alberto Pezzali/Invision/AP

Παλαιότερα, το 2023, ένα χρόνο μετά την προσέγγιση από τον Έλκαν για τη θέση του Ματία Μπινότο, ο Χόρνερ είχε πει: “Νομίζω πως το μεγαλύτερο πρόβλημα της Ferrari είναι ότι λειτουργεί σαν εθνική ομάδα. Χρειάζεται να επιστρέψει στο να είναι αγωνιστική ομάδα.

Είναι ιταλικός θεσμός και πιθανότατα υπάρχουν πάρα πολλοί άνθρωποι στην κορυφή. Όλοι έχουν λόγο και άποψη. Από τη δική μας οπτική, ένα από τα δυνατά μας σημεία είναι ότι κινούμαστε γρήγορα, παίρνουμε αποφάσεις και τις τηρούμε. Κι αν αποδειχθεί ότι η απόφαση ήταν λάθος, την αλλάζουμε.

Στη Ferrari, όμως, οι εφημερίδες έχουν τεράστια επιρροή σε ό,τι συμβαίνει. Η πίεση εκεί είναι τεράστια”, κατέληξε – καθώς επανερχόμαστε στο θέμα της ελευθερίας κινήσεων που θα μπορούσε (ή δεν θα μπορούσε) να του δώσει η Ferrari.

Φυσικά, δεν αποκλείεται πλην της Ferrari να χτυπήσουν κι άλλες ομάδες την πόρτα του πρώην, πλέον, διευθυντή της RBR – όπως η Alpine. Ή βεβαίως και η Cadillac, που θα ήθελε έναν άνθρωπο που έχει την εμπειρία του χτισίματος μίας ομάδας πρωταθλητισμού από το μηδέν.

Ο Χόρνερ θα είναι σε θέση ισχύος νωρίς το 2026, όταν θα ξεκαθαριστεί ποιες ομάδες θα βγουν στο πρώτο επίπεδο με τα ολοκαίνουρια μονοθέσια της νέας σεζόν και ποιες θα χρειαστεί να κάνουν δραστικές αλλαγές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ