FORMULA 1

McLaren: Πώς έφερε στα μέτρα του Νόρις την MCL39 -που αρχικά ταίριαζε στον Πιάστρι

Andy Hone / LAT Images / McLaren Media Centre

Καθώς με το GP Ολλανδίας μπαίνουμε αυτό το τριήμερο (29-31/8) στην τελική ευθεία των 10 αγώνων που θα στέψουν το φετινό πρωταθλητή της Formula 1, μεταξύ του Όσκαρ Πιάστρι και του Λάντο Νόρις, ο διευθυντής της McLaren Αντρέα Στέλλα εξήγησε πώς η ομάδα του Ουόκινγκ εξισορρόπησε την απόδοση της MCL39 και για τους δύο στη μάχη τους για τον τίτλο.

Στο τέταρτο και τελευταίο έτος των κανονισμών του ground effect τα μονοθέσια της F1 έχουν φτάσει στο απόγειο της εξέλιξής τους, σε βαθμό που και η παραμικρή διαφορά στο σχεδιασμό, σε συσχετισμό με το ιδιαίτερο οδηγικό στιλ κάθε πιλότου, μπορεί να κάνει σημαντική διαφορά στην απόδοσή του.

Από νωρίς, στη φετινή σεζόν, φάνηκε ότι η McLaren MCL39 ταίριαζε περισσότερο στον Πιάστρι, από την άποψη ότι μπορούσε να το αξιοποιήσει στο έπακρο – την ώρα που ο Νόρις δυσκολευόταν σε συγκεκριμένους τομείς.

Ωστόσο, οι τροποποιήσεις στο αυτοκίνητο μεσούσης της σεζόν, και ειδικά η νέα διαμόρφωση της εμπρός ανάρτησης, έδωσαν στον Νόρις τη δυνατότητα να καλύψει το χαμένο έδαφος από το ξεκίνημα της σεζόν.

Ο διευθυντής της ομάδας, Αντρέα Στέλλα, επιβεβαίωσε ότι η πρώτη εκδοχή της MCL39 δυσκόλεψε τον Νόρις αρκετά: “Αυτό που πρέπει να αναγνωρίσουμε ως ομάδα είναι ότι κάναμε κάποιες τροποποιήσεις στην αρχική έκδοση του μονοθεσίου που επηρέασαν, στην πραγματικότητα, το οδηγικό στιλ του Λάντο”, εξήγησε ο Ιταλός.

“Προχωρήσαμε σε αναβαθμίσεις που σημαίνουν ότι αυτή τη στιγμή κάποιες από τις ρυθμίσεις που χρησιμοποιούν ο Λάντο και ο Όσκαρ είναι λίγο διαφορετικές, αλλά είμαστε ικανοποιημένοι που πλέον και οι δύο οδηγοί μπορούν να οδηγούν σε μεγάλο βαθμό με φυσικό τρόπο.

Μπορούν να εκφράσουν το ταλέντο τους, και βλέπουμε ότι είναι πάρα πολύ κοντά. Αυτό δημιουργεί ένα εξαιρετικό θέαμα για τη Formula 1, είναι ακριβώς αυτό που θέλαμε να πετύχουμε ως ομάδα, και πιστεύω ότι μέχρι το τέλος της σεζόν θα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον”, συνέχισε ο Στέλλα.

Ο Αντρέα Στέλλα, διευθυντής της McLaren F1, στο περιθώριο του GP Ουγγαρίας 2025 Bryn Lennon / Getty Images / McLaren Media Centre

Ενόψει του GP Ολλανδίας, του πρώτου από τα 10 GP που απομένουν για την ολοκλήρωση της σεζόν του 2025, ο Πιάστρι έχει προβάδισμα 9 βαθμών από τον Νόρις στην κορυφή του πρωταθλήματος.

Ο τρίτος, Μαξ Φερστάπεν, είναι πολύ πίσω (υστερεί κατά 97 βαθμούς) για να τρέφει ελπίδες για κάτι περισσότερο από ένα θαύμα για τον πέμπτο του διαδοχικό τίτλο – κυρίως λόγω της ανωτερότητας και της εκθαμβωτικής σταθερότητας της απόδοσης της McLaren MCL39 σε σχέση με όλα τα άλλα μονοθέσια.

Όταν ρωτήθηκε αν κάποιος από τους Πιάστρι και Νόρις έχει πλεονέκτημα στην επερχόμενη μάχη του τίτλου, ο Στέλλα τόνισε ότι βρίσκονται σε “παρόμοιο επίπεδο”, αλλά παραδέχτηκε πως ο Πιάστρι, στην τρίτη του σεζόν, έχει φτάσει στο επίπεδο του Νόρις.

“Όπως λέτε, ο Λάντο μπορεί να έχει λίγη περισσότερη εμπειρία σε αριθμό αγώνων”, σχολίασε ο Ιταλός. “Ξεκίνησε τη σεζόν στην Αυστραλία με ένα δυνατό αποτέλεσμα, αλλά ουσιαστικά στην Αυστραλία ο Όσκαρ ήταν εκεί με τον Λάντο. Ο Όσκαρ έχασε βαθμούς μόνο λόγω της ξαφνικής βροχής στο τελευταίο τμήμα της πίστας.

Οι Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις μετά το GP Ισπανίας 2025 David Ramos / Getty Images / McLaren Media Centre

Νομίζω πως ένα από τα μεγάλα προσόντα του Όσκαρ είναι ότι μαθαίνει πολύ γρήγορα. Το έχει δείξει σε όλη του την καριέρα, κερδίζοντας σχεδόν πάντα από την πρώτη χρονιά στις μικρότερες κατηγορίες. Το έχει αποδείξει και στη McLaren.

Τώρα έχουμε τον Λάντο και τον Όσκαρ να οδηγούν και να αποδίδουν σε εξαιρετικά παρόμοια επίπεδα”, κατέληξε ο Αντρέα Στέλλα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ