FORMULA 1

H πρόσληψη της Hyundai που της ανοίγει τον ορίζοντα της Formula 1

Cyril Abiteboul, Caterham team principal poses for a picture during the 2014 Formula One Testing at the Circuito de Jerez on Thursday, Jan. 30, 2014, in Jerez de la Frontera, Spain. Formula One's sweeping rule changes may be behind defending champion Red Bull's dismal start to the preseason, but the more modest teams on the circuit don't see the makings of a major power shift. Abiteboul said he supported the move to push innovation in F1 so that it could continue its mission of "preceding the automobile industry."(AP Photo/Miguel Angel Morenatti)
Cyril Abiteboul, Caterham team principal poses for a picture during the 2014 Formula One Testing at the Circuito de Jerez on Thursday, Jan. 30, 2014, in Jerez de la Frontera, Spain. Formula One's sweeping rule changes may be behind defending champion Red Bull's dismal start to the preseason, but the more modest teams on the circuit don't see the makings of a major power shift. Abiteboul said he supported the move to push innovation in F1 so that it could continue its mission of "preceding the automobile industry."(AP Photo/Miguel Angel Morenatti) AP

Η Hyundai φέρεται έτοιμη να αναθέσει το ρόλο του αγωνιστικού της διευθυντή στο WRC στον Σιρίλ Αμπιτεμπούλ, πρώην διευθυντή της Renault F1, σε μια κίνηση που -κατά πολλούς- κρύβει το έντονο φημολογούμενο ενδιαφέρον των Κορεατών να μπουν στο μέλλον στη Formula 1.

Τους τελευταίους μήνες έχουν ενταθεί οι φήμες ότι η Hyundai εξετάζει πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο να εισέλθει στη Formula 1, είτε με δική της ομάδα είτε ως κατασκευαστής κινητήρων, όπως και ότι εναλλακτικά εξετάζει τη συμμετοχή της στη νέα κατηγορία των Hypercars των αγώνων αντοχής και του LeMans - ακολουθώντας το μεγάλο πλήθος των εργοστασίων που ήδη έχουν ανακοινώσει την είσοδό τους για τη διετία 2023-'24.

Το αυξανόμενο ενδιαφέρον και η θεαματικότητα της F1 στη Βόρεια Αμερική και στην Ασία είναι ο κύριος λόγος που η Hyundai εκτιμάται ότι εξετάζει την είσοδό της στο κορυφαίο motorsport του πλανήτη, καθώς η ίδια φημολογία υφίσταται παράλληλα και για τη Ford. Η αμερικανική εταιρεία επίσης σκέφτεται να επιστρέψει στη Formula 1, σχεδόν δυόμισι δεκαετίες μετά την παταγώδη αποτυχία της Jaguar F1 (η οποία το 2004 μεταμορφώθηκε σε Red Bull Racing).

Τον τελευταίο καιρό στις φήμες έχει προστεθεί το όνομα και του Σιρίλ Αμπιτεμπούλ, για τη θέση του αγωνιστικού διευθυντή της Hyundai στο WRC, και τώρα αξιόπιστες πηγές αναφέρουν ότι έχει ληφθεί η απόφαση από τους Κορεάτες και αναμένεται μόνο η επίσημη ανακοίνωση για την πρόσληψη του Γάλλου.

Ο Αμπιτεμπούλ ανελίχθηκε για δύο δεκαετίες στον οργανισμό της Renault Sport, έφτασε να διοικεί το τμήμα κινητήρων F1 της εταιρείας στο Βιρύ -μέχρι την εργοστασιακή επιστροφή της γαλλικής ομάδας στη Formula 1, το 2016- και έπειτα αναβαθμίστηκε στη θέση του διευθυντή της Renault F1.

Υπό τη διοίκησή του η τελευταία δεν σημείωσε αξιόλογες επιτυχίες στη Formula 1, και μάλιστα ο Αμπιτεμπούλ βρέθηκε στη δίνη μιας δημόσιας διαμάχης με τον διευθυντή της Red Bull Racing, Κρίστιαν Χόρνερ, σχετικά με τους γαλλικούς κινητήρες εκείνη την περίοδο.

Ο Γάλλος αποχώρησε από τη Renault F1 στις αρχές του 2021, έχοντας χάσει την εμπιστοσύνη του διευθύνοντα συμβούλου του ομίλου Renault, Λούκα ντε Μέο, την εποχή που η ομάδα μετονομαζόταν σε Alpine. Το όνομά του, έκτοτε, είχε ακουστεί για τη διεύθυνση της αγωνιστικής ομάδας της Peugeot στα Hypercars των αγώνων αντοχής του πρωταθλήματος WEC, αλλά αυτή η συνεργασία ποτέ δεν έγινε πραγματικότητα.

Τώρα, ο Αμπιτεμπούλ φέρεται να επιστρέφει σε μια κορυφαία διοικητική θέση στο παγκόσμιο μότορσπορ, χάρη στη διαφαινόμενη συνεργασία του με τη Hyundai. Για την κορεατική εταιρεία το 2022 ήταν θυελλώδες: έχασε τα πρωταθλήματα του WRC από την Toyota και τον Κάλε Ροβάνπερα καθώς το αγωνιστικό i20N Rally1 εμφάνιζε -ειδικά στο πρώτο μισό της σεζόν- μυριάδες προβλήματα αξιοπιστίας, και επίσης έχασε και τον Οττ Τάνακ που έσπασε το συμβόλαιό του για το 2023 μετά από τη ρήξη των σχέσεων του Εσθονού με τον αγωνιστικό διευθυντή Ζουλιέν Μονσέ.

H πρόσληψη της Hyundai που της ανοίγει τον ορίζοντα της Formula 1


Πολλοί πιστεύουν πως η επιλογή ενός νέου αγωνιστικού διευθυντή που δεν γνωρίζει το WRC, αλλά γνωρίζει καλά τη Formula 1, έχει νόημα μόνο αν συνοδεύεται από τη φιλοδοξία της Hyundai να θεμελιώσει τα προσεχή χρόνια την είσοδό της στη F1. Και οι μέχρι στιγμής αξιόπιστες πληροφορίες συντείνουν προς αυτό το συμπέρασμα: ότι το ενδιαφέρον της Hyundai για τη F1 υφίσταται.

Αν όντως η Hyundai αποφασίσει να μπει στη Formula 1, και δεν φημίζεται για την ταχύτητα των αποφάσεών της, αυτό μοιάζει αδύνατον να πραγματοποιηθεί πριν από το 2027-'28. Χωρίς καμία αμφιβολία, σημαντική συμβολή σε πια τέτοια -πιθανή- απόφαση θα έχει η περαιτέρω στροφή της F1 προς την ηλεκτροκίνηση με τις υβριδικές μονάδες ισχύος του 2026.

Τότε ο ηλεκτροκινητήρας των μονοθεσίων θα παράγει πολλή περισσότερη ισχύ, σχεδόν τη μισή από τη συνολική των μονάδων ισχύος, και αυτό θα έχει πολύ μεγαλύτερο συσχετισμό με τις τεχνολογίες της ηλεκτροκίνησης που εξαπλώνονται ραγδαία στα αυτοκίνητα παραγωγής. Αυτός ο συσχετισμός, τεχνολογικός όσο και εμπορικός, ήταν άλλωστε και το κίνητρο της Audi για την επίσημη πλέον είσοδό της στη F1 το 2026.

H Hyundai, επίσης, δεσμεύτηκε να παραμείνει στο WRC μέχρι το τέλος του 2024 ακριβώς επειδή στη νέα γενιά τους τα αγωνιστικά (Rally1) του WRC έγιναν φέτος υβριδικά. Επίσης, η κορεατική εταιρεία συμμετέχει με το Veloster N στο πρωτάθλημα ηλεκτρικών αυτοκινήτων TCR. Από την άποψη αυτή, δεδομένης της πλούσιας εμπειρίας του Αμπιτεμπούλ στο τμήμα κατασκευής των κινητήρων F1 της Renault, η πρόσληψη του Γάλλου από τη Hyundai βγάζει νόημα.

Και σε όλα αυτά, έρχεται να ταιριάξει και η ραγδαία ανάπτυξη της F1 στη Βόρεια Αμερική, στην οποία η Hyundai αποδίδει ιδιαίτερη εμπορική σημασία. Και κάτι ακόμη: από καιρό φημολογείται ότι η Formula 1 και η Νότια Κορέα ενδιαφέρονται εξίσου να διοργανώσουν ένα GP στη Σεούλ. Πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος του σπορ Στέφανο Ντομενικάλι είχε συναντήσει με κυβερνητικούς εκπρόσωπους της χώρας - οι οποίοι φέρεται να υποστηρίζουν ένθερμα την ιδέα.

Photo credits: Associated Press

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ