FORMULA 1

Formula1: Η Ferrari φοβάται ότι το Σπα δεν ήταν μια παρένθεση

Ο Ματέο Μπινότο
Ο Ματέο Μπινότο CREDIT: @SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Ο Ματία Μπινότο είπε ότι η διαφορά της Red Bull RB18 στη Βουδαπέστη και μετά στο Σπα, σε τόσο αντιδιαμετρικές πίστες, δείχνει ότι είναι πλέον ταχύτερη της Ferrari F1-75 – αλλά, όπως και ο Κάρλος Σάινθ, πιστεύει ότι αυτή η διαφορά μεγεθύνθηκε στην βελγική πίστα.

Στο Σπα Φρανκορσάμπ ο Μαξ Φερστάπεν πέτυχε -παρότι εκκίνησε από την 14η θέση- ίσως την πιο ολοκληρωτική νίκη της καριέρας του, με τη μεγαλύτερη διαφορά στη φετινή μάχη της RBR με τη Ferrari: 0,6 δευτερόλεπτα στις δοκιμές κατάταξης, σχεδόν μισό λεπτό στην καρό σημαία του αγώνα.

Καθώς ο Φερστάπεν και η RBR έκαναν άλλο ένα άλμα για την εξασφάλιση των φετινών πρωταθλημάτων οδηγών και κατασκευαστών, ο διευθυντής της Scuderia Ματία Μπινότο είπε ότι η ιταλική ομάδα δεν μπορεί να ελπίζει πως η υστέρηση απόδοσης της F1-75 από την RB18 στο Σπα ήταν μόνο μία παρένθεση, που οφειλόταν στις ιδιαιτερότητες (χαμηλής άντωσης) της πίστας.

«Δεν πιστεύω ότι υπάρχει ελπίδα για κάτι τέτοιο», είπε ο Ιταλός. «Υπήρξε πραγματική διαφορά μεταξύ μας και της Red Bull αυτό το τριήμερο. Αν κοιτάξουμε και πιο πίσω, πιστεύω ότι ήταν λιγάκι ταχύτεροί μας στην Ουγγαρία, της οποίας η πίστα είναι διαφορετικού είδους - υψηλής άντωσης.

»Οπότε γενικώς η Red Bull είναι ταχύτερο αυτοκίνητο σε σχέση με το δικό μας από άποψη γενικότερης αποδοτικότητας, διότι στο Σπα χρειάζεσαι αποδοτικότητα από άποψη αεροδυναμικής αλλά και της μονάδας ισχύος.

Κι επιπλέον, έχουμε και υπέρμετρη φθορά των ελαστικών που πρέπει να κοιτάξουμε. Ήταν πιο δυνατοί από εμάς και από άποψη της φθοράς των ελαστικών. Οπότε, δεν νομίζω ότι ήταν μια παρένθεση. Είναι πιο γρήγοροι από εμάς, σε σχέση με ό,τι ήλπιζα», συμπλήρωσε ο Μπινότο.

Σχετικά με τους οκτώ αγώνες που απομένουν για το τέλος του πρωταθλήματος, ο Ιταλός συμπλήρωσε: «Σίγουρα η διαφορά που είδαμε στο Σπα δεν θα είναι η ίδια στους επόμενους αγώνες. Το Σπα πάντοτε μεγενθύνει τις διαφορές διότι είναι μια μεγάλη πίστα σε μήκος, κι όταν έχεις ένα πλεονέκτημα αποδοτικότητας συνήθως μεγενθύνεται περισσότερο από ό,τι συνήθως σε μια τέτοια πίστα. Οπότε ναι, ελπίζουμε στους επόμενους αγώνες να είμαστε πιο κοντά.

Ακόμη πιστεύω ότι έχουν λίγο ταχύτερο μονοθέσιο, αλλά η φθορά των ελαστικών ήταν ένας σημαντικός παράγοντας που επηρέασε την απόδοσή μας [στο Σπα]. Πρέπει να κατανοήσουμε το πρόβλημα και να προσπαθήσουμε να το επιλύσουμε το συντομότερο δυνατόν, διότι θα είναι εξίσου σημαντική παράμετρος και στους επόμενους αγώνες».

Σάινθ: "Κρίσιμο το Ζάντβουρτ"

Από την πλευρά του, ο Κάρλος Σάινθ -που ανέβηκε στο βάθρο του Σπα πίσω από τους Φερστάπεν και Σέρτζιο Πέρεζ της RBR- είπε πως θα είναι κρίσιμη για την εξαγωγή πιο ασφαλώς συμπερασμάτων η απόδοση της Ferrari στο Ολλανδικό GP το προσεχές τριήμερο, καθότι αυτή είναι και πάλι διαφορετική πίστα -υψηλής άντωσης- σε σχέση με το Σπα.

Σε ερώτηση αν πιστεύει πως η νέα τεχνική οδηγία για τον περιορισμό της ελαστικότητας των δαπέδων, στο Βέλγιο, επηρεάσε την απόδοση της F1-75, ο Ισπανός είπε «ειλικρινά, καθόλου. Πιστεύω ότι [το αποτέλεσμα] προήλθε από έναν συνδυασμό των χαρακτηριστικών της πίστας και του γεγονότος ότι αυτή το αυτοκίνητό μας δεν ταιριάζει σε αυτήν. Θα δούμε μετά το Ζάντβουρτ. Νομίζω ότι πρέπει να πάμε στο Ζάντβουρτ, που είναι μια πίστα υψηλής άντωσης, να δούμε πώς θα αποδώσουμε εκεί και να φτάσουμε στα συμπεράσματά μας.

Αλλά η διαίσθησή μου -και είναι μόνο μια διαίσθηση- είναι ότι είχαμε απλά έναν κάπως κακό τριήμερο [στο Σπα] με τον τρόπο ίσως που απέδιδε το αυτοκίνητο, και με τη στική του απόδοση εκεί. Και η Red Bull είχε ένα σπουδαίο τριήμερο, γεγονός που έκανε τη διαφορά αρκετά μεγάλη. Πρέπει να περιμένουμε τους επόμενους αγώνες για να το αναλύσουμε αυτό».

Ο Σάινθ παραδέχθηκε ότι εξέπληξε τους πάντες στη Ferrari η τεράστια διαφορά της RBR στο Βέλγιο: «Θα λέγαμε ψέματα αν δεν το παραδεχόμασταν, μας εξέπληξε το γεγονός ότι η διαφορά ήταν σίγουρα πολύ μεγαλύτερη, ίσως η μεγαλύτερη που έχουμε δει όλη τη χρονιά ανάμεσα στις δύο ομάδες.

Κι αυτό είναι κάτι που αναμφίβολα δεν περιμέναμε. Που σημαίνει ότι πρέπει να πάμε πίσω [στο εργοστάσιο] και να αναλύσουμε για ποιο λόγο, σε μια τέτοια πίστα, ήμασταν τόσο αδύναμοι. Πρέπει να φτάσουμε σε κάποια συμπεράσματα και να προσπαθήσουμε να φέρουμε ένα καλύτερο πακέτο χαμηλής άντωσης στη Μόντσα, σε περίπτωση που δεν θα είμαστε κι εκεί τόσο δυνατοί», κατέληξε.

Photo credits: Scuderia Ferrari Press Office

TAGS FORMULA 1 FERRARI
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ