FORMULA 1

Formula 1: Σύννεφα πάνω από τη Mercedes F1 για την απόδοση της νέας W14

Formula 1: Σύννεφα πάνω από τη Mercedes F1 για την απόδοση της νέας W14
MERCEDES-AMG F1 MEDIA

Οι ψίθυροι ότι η Mercedes W14 δεν απέδωσε στην αεροσήραγγα όσα απολύτως ήλπιζε η ομάδα του Μπράκλεϊ, και τα λόγια των Τότο Βολφ και Λιούις Χάμιλτον κατά την παρουσίασή της, αφήνουν υποψίες ότι ίσως η πρώην πρωταθλήτρια να μην είναι πανίσχυρη στο ξεκίνημα του 2023.

Η Mercedes ανέκαθεν απέφευγε τις μεγαλοστομίες κατά την παρουσίαση των νέων της μονοθεσίων, ακόμα και την περίοδο 2014-'21 που διέθετε τα κορυφαία της Formula 1.

Όμως, η φημολογία που έχει αναπτυχθεί μετά την παρουσίαση της νέας W14 την περασμένη Τετάρτη (15/02) γεννά υποψίες ότι το νέο της αυτοκίνητο δεν έχει ακόμη την ταχύτητα που θα ήθελε η ομάδα του Μπράκλεϊ.

Τις φήμες ενέτεινε η υποψία για τα δεδομένα της αεροσήραγγας, καθώς και η πρόβλεψη που εξέφρασε ο Βολφ ότι ίσως στη διάρκεια της χρονιάς να αλλάξει το καινοτομικό σχέδιο των ισχνών πλευρικών αεραγωγών του μονοθεσίου, και τα λεγόμενά του ότι η Mercedes βρίσκεται ακόμα στη θέση του κυνηγού (των Red Bull και Ferrari) και ότι κάποτε η W14 θα είναι αρκετά ανταγωνιστική για να μάχεται για τις νίκες στα GP.

Στο επίσημο δελτίο Τύπου της παρουσίασης της Mercedes W14 ο Βολφ ανέφερε ότι "βλέπω τόση πολλή προσπάθεια, κίνητρο και ενέργεια στον οργανισμό για να παρουσιάσουμε ένα αυτοκίνητο που κάποτε θα είναι αρκετά ανταγωνιστικό για να μάχεται στην απόλυτη κορυφή της εκκίνησης".

Formula 1: Σύννεφα πάνω από τη Mercedes F1 για την απόδοση της νέας W14
MERCEDES-AMG F1 MEDIA


Άρα, θα πρέπει να περιμένουμε ότι στο ξεκίνημα της F1 2023 η Mercedes W14 δεν θα διεκδικεί νίκες; Ο τόνος των δηλώσεων των Τότο Βολφ, Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ αφήνουν σίγουρα αυτό το ενδεχόμενο. Ο Χάμιλτον, συγκεκριμένα, τόνισε: "Δεν θα έλεγα ότι είμαι αισιόδοξος όπως ήμουν πέρσι, θα έλεγα ότι είμαι απλά πιο προσεκτικός. Ξέρω πως οτιδήποτε κι αν βρεθεί στο δρόμο μας έχουμε την καλύτερη ομάδα για να το αντιμετωπίσουμε.

Ευελπιστώ ότι έχουμε μπει σε αυτό το δρόμο, αλλά δεν συμβαίνει πάντοτε κάτι τέτοιο. Και πιστεύω πως δείξαμε πέρσι ότι μπορούμε να ανακάμψουμε από το οτιδήποτε. Οπότε, αυτό είναι που θα προσπαθήσουμε να κάνουμε φέτος", συμπλήρωσε ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής.

"Πέρσι, μετά τις συζητήσεις που είχαμε [με τους μηχανικούς της ομάδας] ήμουν αισιόδοξος γιατί ήταν κι εκείνοι αισιόδοξοι. Είχαμε πολλές αναβαθμίσεις που θα έρχονταν και σκεφτόμουν ότι θα είμαστε πολύ ισχυροί. Αλλά, προφανώς, το σοκ ήταν μεγάλο για όλους μας.

Οπότε, πιστεύω ότι φέτος όλοι μας πατάμε περισσότερο στο έδαφος. Σκεφτόμαστε πως 'ίσως δεν θα είμαστε οι ταχύτεροι από την αρχή, αλλά έχουμε τη δυναμική να κλείσουμε τη διαφορά'. Ελπίζω ότι θα είναι μικρή, και ότι θα την κλείσουμε νωρίς στη χρονιά", συμπλήρωσε ο 38χρονος.

Formula 1: Σύννεφα πάνω από τη Mercedes F1 για την απόδοση της νέας W14
MERCEDES-AMG F1 MEDIA

Ο Βολφ, από την πλευρά του, εξήγησε ότι η λέξη "κάποτε" είναι μεν διφορούμενη, αλλά αποτυπώνει την ψυχολογία που έχει η ομάδα μετά το απογοητευτικό για εκείνη "σκωτσέζικο ντους" του 2022. "Στο δελτίο Τύπου, από τη μία θέλεις να πεις ότι 'θα είμαστε ανταγωνιστικοί, αλλά από την άλλη θέλεις να μείνεις ταπεινός και ρεαλιστής. Οπότε, θα μπορούσες να πεις 'ελπίζω' ότι θα είμαστε ανταγωνιστικοί.

Η μέση οδός είναι να πεις 'ξέρουμε' ότι θα είμαστε ανταγωνιστικοί, απλά δεν ξέρουμε το πότε. Κι αυτό σημαίνει η λέξη 'κάποτε'. Πιστεύω ότι είμαστε στην καμπή που θα θέλαμε σχετικά με την απόδοσή μας. Αλλά, από την άλλη, δεν ξέρεις που βρίσκονται οι άλλοι. Η ταπεινοφροσύνη είναι το πιο σημαντική. Πάντα προσπαθούσαμε να είμαστε ταπεινοί, και πρέπει να υπενθυμίζουμε στους εαυτούς μας πως ήμασταν αρκετά μακριά για πολύ καιρό πέρσι", τόνισε ο Αυστριακός.

Πάντως, επιστρέφοντας στον Χάμιλτον, ο Βρετανός δεν έχει την παραμικρή ανασφάλεια για το γεγονός ότι η Mercedes αποφάσισε να μετεξελίξει το σχέδιο της περσινής, προβληματικής W13, και όχι να παρουσιάσει ένα εν λευκώ νέο μονοθέσιο.

"Μπαίνοντας στη νέα χρονιά με ένα μονοθέσιο που είναι παρεμφερές από πολλές απόψεις -διότι ορισμένα από τα στοιχεία του είναι πολύ δύσκολο να αλλάξουν- πρέπει να έχεις την απόλυτη εμπιστοσύνη στους μηχανικούς, κι εγώ την έχω", τόνισε ο Λιούις. "Οπότε, επιμένουμε σε αυτό, προχωράμε με αυτό, και ελπίζω πως όταν μπούμε (στη W14) θα έχει τα χαρακτηριστικά που ζητάμε από εκείνη.

Formula 1: Σύννεφα πάνω από τη Mercedes F1 για την απόδοση της νέας W14
MERCEDES-AMG F1 MEDIA


Αλλά αν δεν τα έχει, τότε θα βρούμε έναν τρόπο. Η δουλειά των μηχανικών και των σχεδιαστών είναι να βρίσκουν λύσεις. Κι έτσι, είμαστε προετοιμασμένοι για ό,τι συμβεί. Το δύσκολο είναι ότι δεν διαθέτουμε μια κρυστάλλινη σφαίρα, οπότε δεν ξέρεις ποτέ τι είναι μπροστά σου. Το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να προετοιμάζεσαι και να είσαι εκεί, να δουλεύεις έξυπνα για οποιαδήποτε λύση πρέπει να βρεις", κατέληξε ο Χάμιλτον.

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν τα λεγόμενα και του Ράσελ: "Πιστεύω ότι έχουμε δει πολλές φορές τις τελευταίες σεζόν πόσο ικανή είναι η Mercedes να εξελίσσει το αυτοκίνητό της στη διάρκεια της χρονιάς. Υπάρχουν αναμφίβολα βελτιώσεις που είμαστε σίγουροι ότι θα κάνουν το αυτοκίνητο ταχύτερο. Θα είναι ελαφρύτερο από πέρσι, κι αυτό χαρίζει χωρίς αμφιβολία χρόνο στο γυρολόγιο. Το ξέρουμε αυτό. Πετύχαμε, επίσης, να είμαστε ταχύτεροι στις ευθείες. Αλλά όταν φρενάρεις για τη στροφή, και μπαίνεις στη στροφή, η άντωση πρέπει να αρχίζει να δουλεύει. Δεν ξέρουμε ακόμη, ειλικρινά, πώς πρόκειται να αποδίδει, και πώς θα συγκρίνεται με τη Red Bull και τη Ferrari".

Όπως φαίνεται, λοιπόν, η Mercedes διακατέχεται μάλλον περισσότερο από αβεβαιότητα, παρά από απαισιοδοξία. Και αυτή η αβεβαιότητα φάνηκε αρχικά να γίνεται χειρότερη από ορισμένα μικρά προβλήματα που παρουσίασε η W14 στο πρώτο της shakedown, στο Σίλβερστοουν, αμέσως μετά την παρουσίασή της. Όμως, αυτό το απρόοπτο δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο, και η ομάδα αρνήθηκε ότι τα προβλήματα σχετίζονταν με τον κινητήρα της.

Formula 1: Σύννεφα πάνω από τη Mercedes F1 για την απόδοση της νέας W14
MERCEDES-AMG F1 MEDIA

Σε κάθε περίπτωση, οι Χάμιλτον και Ράσελ συμπλήρωσαν τα 100 χιλιόμετρα που επιτρέπονται σε αυτές τις "ημέρες κινηματογράφησης" των καινούριων μονοθεσίων, με τα πλήρως βρόχινα ελαστικά κάτω από τον κλασσικό βρετανικό ουρανό. "Η ημέρα κύλησε ομαλά, συμπληρώσαμε ένα καλό πρόγραμμα και φύγαμε με ορισμένα χρήσιμα δεδομένα. Γενικώς ένιωσα άνετα στο αυτοκίνητο, και είμαι ενθουσιασμένος ενόψει του Μπαχρέιν", είπε ο Χάμιλτον.

Στο Μπαχρέιν θα διεξαχθεί στις 23-25 Φεβρουαρίου το μοναδικό τριήμερο χειμερινών δοκιμών των ομάδων της Formula 1, καθώς και το πρώτο αγωνιστικό τριήμερο της σεζόν στις 3-5 Μαρτίου.

TAGS FORMULA 1 F1 MERCEDES F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ