FORMULA 1

Formula 1, GP Καναδά: Αέρινος Φερστάπεν στο Μόντρεαλ, επέστρεψε στο podium ο Χάμιλτον

Red Bull driver Max Verstappen of the Netherlands steers his car during the first free practice at the Monaco racetrack, in Monaco, Friday, May 27, 2022. The Formula one race will be held on Sunday. (AP Photo/Daniel Cole)
Red Bull driver Max Verstappen of the Netherlands steers his car during the first free practice at the Monaco racetrack, in Monaco, Friday, May 27, 2022. The Formula one race will be held on Sunday. (AP Photo/Daniel Cole) AP

Ο Μαξ Φερστάπεν πήρε τη δεύτερή του σερί νίκη και έκτη συνολικά τη φετινή σεζόν. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής είδε πρώτος την καρό σημαία μπροστά από Σάινθ και Χάμιλτον που επέστρεψε στο podium σε έναν αγώνα για γερά νεύρα, με τη μάχη να επικεντρώνεται στην στρατηγική.

Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ο νικητής στο GP του Καναδά. Ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull πήρε τη δεύτερη συνεχόμενή του νίκη και έκτη συνολικά φέτος βλέποντας πρώτος την καρό σημαία στο σιρκουί του Μόντρεαλ. Η στρατηγική των Κόκκινων Ταύρων απέδωσε καρπούς, όπως και οι οδηγικές του ικανότητες του Φερστάπεν που κράτησαν πίσω τον Σάινθ.

*Ο Αλόνσο τερμάτισε 7ος, αλλά δέχθηκε ποινή 5'' και έπεσε στην 9η θέση

Έπειτα από τον πρώτο αγώνα, ο Λιούις Χάμιλτον επέστρεψε στο podium τερματίζοντας στην τρίτη θέση. Έδωσε πολύ καλές μάχες, ενώ η στρατηγική της Mercedes να τον βάλει από νωρίς στα pits υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας ήταν καθοριστική. Πέμπτος τερμάτισε ο Λεκλέρ, ο οποίος ξεκίνησε από την τελευταία θέση.

Όσον αφορά στην κατάταξη των οδηγών, ο Ολλανδός ξέφυγε 46 βαθμούς από τον δεύτερο Πέρεζ, ενώ ο Λεκλέρ μάζεψε τη διαφορά του από τον Μεξικανό στους τρεις.

Πού κρίθηκε η νίκη

Η νίκη στον Καναδά κρίθηκε τόσο στην στρατηγική της Red Bull, όσο και στην αντοχή στην πίεση που έδειξε ο Φερστάπεν. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Ο Μαξ Φερστάπεν φανέρωσε τις προθέσεις του από την εκκίνηση. Ξεκίνησε καλά, δεν απειλήθηκε από τον Αλόνσο και επιχείρησε να ξεφύγει από νωρίς. Στον 10ο γύρο, εκμεταλλευόμενος εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας εξαιτίας εγκατάλειψης του Πέρεζ, μπήκε για αλλαγή ελαστικών μαζί με τον Χάμιλτον και έβαλαν σκληρά.

Ο Ολλανδός μπήκε στην 4η θέση, όμως έχοντας φρέσκα ελαστικά, μπόρεσε να ανέβει στην 2η θέση. Στον 21ο γύρο ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής επέστρεψε στην κορυφή, όταν ο Σάινθ μπήκε επίσης για αλλαγή υπό καθεστώς εικονικού αυτοκίνητου ασφαλείας.

Ο Φερστάπεν διατηρούσε απόσταση περίπου έξι δευτερολέπτων από τον Ισπανό της Ferrari και στον 44ο γύρο μπήκε για δεύτερη αλλαγή. Επέστρεψε μάλιστα πίσω από τον Χάμιλτον, τον οποίο πέρασε σχεδόν αμέσως, με τον Βρετανό επίσης να μπαίνει για αλλαγή.

Στον 48ο γύρο ο Τσουνόντα είχε μία έξοδο, με το αυτοκίνητο ασφαλείας να κάνει την εμφάνισή του. Ήταν η στιγμή που ο Σάινθ μπήκε για τη δική του αλλαγή, με τον Μαξ να παίρνει ξανά τα ηνία. Μέχρι και το φινάλε ο Ισπανός της Scuderia ήταν κάτω από το δευτερόλεπτο πίσω από τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή. Ωστόσο, δεν έκανε την κίνησή του και ο Φερστάπεν που άντεξε την πίεση, είδε πρώτος την καρό σημαία.

Η φάση του αγώνα

Μία από τις πιο ωραίες φάσεις του αγώνα ήταν η στιγμή που ο Φερστάπεν επέστρεφε από το δεύτερο pit stop. Ο Ολλανδός πιλότος βγήκε οριακά μαζί με τον Λιούις Χάμιλτον. Ο Βρετανός οδηγός κέρδισε την πρώτη μάχη, με το κοινό στο Μόντρεαλ να ξεσηκώνεται. Ίσως θυμήθηκε τη μεγάλη μονομαχία τους στον τελευταίο αγώνα της περσινής σεζόν.

Ωστόσο, στην ευθεία λίγο πριν από την τελευταία στροφή, ο Φερστάπεν κατάφερε να προσπεράσει τον επτά φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή, ο οποίος όμως δεν πίεσε καθώς μπήκε στα pits. Ήταν ωστόσο μία στιγμή που θύμισε τα περσινά.

Μας εξέπληξαν

Από έναν οδηγό με τη σπανιότητα των ικανοτήτων που διαθέτει ο Μαξ Φερστάπεν δεν εκπλήσσει το γεγονός ότι άντεξε στην πίεση, αλλά αντίθετα ήταν απρόσμενο το πώς η Red Bull RB18 κατάφερνε να μένει άνετα μπροστά από τη Ferrari στο τέλος, παρά το DRS που είχε διαθέσιμο ο Σάινθ. Από τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, αλλά και στη βροχή των κατατακτήριων, το μονοθέσιο του Μίλτον Κινς ήταν σημαντικά ταχύτερο από τη Ferrari F1-75 στον Καναδά - και αυτό σπανίως έχει συμβεί φέτος στις δοκιμές. Ήταν μια ξεκάθαρη ένδειξη ότι πρόκειται, πλέον, το ταχύτερο μονοθέσιο της F1.

Μια τρίτη θέση για τον Λιούις Χάμιλτον σπανίως θα εξέπλησσε, αλλά το έκανε σήμερα μετά από τις τρικυμίες που έχει περάσει ο Βρετανός από την αρχή της χρονιάς - και μετά το τόσο δύσκολο GP του Αζερμπαϊτζάν. Εξίσου εξέπληξαν και οι μηχανικοί της Mercedes, που έμοιασαν να μεταμόρφωσαν εν μία νυκτί τη W13 μετά την άκρως προβληματική τους Παρασκευή.

Τέλος, πρέπει να σταθούμε και στον ρούκι Γκουάνιου Τσόου της Alfa Romeo, που πήρε τους πρώτους του βαθμούς με απόδοση πολύ εμπειρότερου - καθώς η ομάδα του διαχειρίστηκε άψογα και με διορατικότητα τη στρατηγική έκβαση του αγώνα. Αλλά πρέπει να σταθούμε και στον Μικ Σουμάχερ, που όδευε προς το ίδιο επίτευγμα αν δεν εγκατέλειπε με μηχανικό πρόβλημα της Haas. Αυτή τη φορά η ομάδα τον απογοήτευσε, και όχι το αντίθετο, και ο υιός Σούμι άξιζε τους βαθμούς μόνο και μόνο επειδή άντεξε στην τόση πίεση των τελευταίων εβδομάδων.

Μας απογοήτευσαν

Η Ferrari, που έχει χάσει εντελώς το βηματισμό της στη μάχη της εξέλιξης των κορυφαίων μονοθεσίων του σπορ, και έφτασε να δέχεται ποινές για την αξιοπιστία της μονάδας ισχύος της πριν καν το μέσον της χρονιάς. Ο Κάρλος Σάινθ αναμφίβολα θα απειλούσε τον Φερστάπεν, αν είχε την ταχύτητα. Η συγκριτική έλλειψη ταχύτητας της F1-75 ήταν απογοητευτική στο Μόντρεαλ όσο και στο Μαϊάμι. Από την άλλη, δεν μπορεί κανείς να περιμένει το άλμα προς τον πρωταθλητισμό σε μόλις μία σεζόν - είναι πολλά να ζητάς από μία ομάδα που πέρασε 15 χρόνια μακριά από αυτόν.

H Alpine πήρε ό,τι της επέτρεπε η Α522, αλλά η αλήθεια είναι πως απογοητεύει λίγο το γεγονός ότι δεν μπορεί να δώσει στον Φερνάντο Αλόνσο ένα πιο ανταγωνιστικό μονοθέσιο - με βάση το μικρό θαύμα του Ισπανού το Σάββατο. Η 6η και 7η θέση δεν είναι καθόλου κακή, αλλά δεν είναι και αντάξια του Φερνάντο. Το ίδιο ισχύει και για την Aston Martin και τον Σεμπάστιαν Φέτελ.

Όμως πιο απογοητευτική φαντάζει η McLaren, που υποφέρει από έναν συνδυασμό έλλειψης ανταγωνιστικότητας και ικανότητας να απομυζήσει από το μονοθέσιο όλα όσα η MCL36 έχει να δώσει. Η αγγλική ομάδα έχασε στρατηγικά μια θέση στη δεκάδα, άσχετα από τα προβλήματα αξιοπιστίας του μονοθεσίου του Νόρις.

Ο οδηγός της ημέρας

Το κοινό της Formula 1 ψήφισε τον Σαρλ Λεκλέρ ως τον οδηγό της ημέρα. Πράγματι ο Μονεγάσκος έκανε υπέροχη δουλειά. Ξεκίνησε στην τελευταία θέση εξαιτίας της υπέρβασης των ορίων των μερών της μονάδας ισχύος του, αλλά κατάφερε να έχει έστω ένα κέρδος από τον αγώνα. Έδωσε υπέροχες μάχες και σιγά σιγά ανέβαινε θέσεις.

Ακόμη και μετά από ένα κακό pit stop πέντε δευτερολέπτων δεν το έβαλε κάτω, συνέχιζε να πιέζει και να παίρνει ό,τι μπορεί από το μονοθέσιό του. Αποτέλεσμα, να τερματίσει στην πέμπτη θέση πίσω από τις δύο Mercedes και να μειώσει τη διαφορά του στη βαθμολογία από τον Πέρεζ που εγκατέλειψε.

Τι ακολουθεί

Μετά από δύο συνεχόμενους αγώνες σε Αζερμπαϊτζάν και Καναδά, οι οδηγοί και οι ομάδες θα ξεκουραστούν για περίπου δύο εβδομάδες. Στη συνέχεια, η Formula 1 ταξιδεύει για τον 10ο αγώνα στο ιστορικό Σίλβερστοουν για το GP της Μεγάλης Βρετανίας.

Την 1η Ιουλίου ξεκινάει το αγωνιστικό τριήμερο με τις ελεύθερες δοκιμές. Το Σάββατο 2 Ιουλίου θα πραγματοποιηθούν οι κατατακτήριες στις 17:00 και την ίδια ώρα θα ξεκινήσει και ο αγώνας την Κυριακή 3 Ιουλίου.

TAGS FORMULA 1 F1 GP ΚΑΝΑΔΑ ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ RED BULL ΚΑΡΛΟΣ ΣΑΙΝΘ ΣΑΡΛ ΛΕΚΛΕΡ FERRARI ΛΙΟΥΙΣ ΧΑΜΙΛΤΟΝ ΤΖΟΡΤΖ ΡΑΣΕΛ MERCEDES F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ