Ένα νέο “μέτωπο”: Γιατί η Red Bull θεωρεί ύποπτες τις νέες McLaren και Ferrari

Το θέμα του περίφημου “mini-DRS” –που απαγορευσε πέρσι η FIA- στις πίσω πτέρυγες αναδύθηκε ξανά στις δοκιμές του Μπαχρέιν από τον τεχνικό διευθυντή της Red Bull Racing, Πιέρ Βασέ, που είπε ότι οι McLaren και Ferrari “ρισκάρουν πολύ” με τις MCL39 και SF-25 αντίστοιχα.
Το “mini-DRS” αφορά στην ελαστικότητα επιμέρους σημείων της πίσω πτέρυγας, τα οποία σε υψηλή ταχύτητα αλλάζουν κλίση από το βαρύ αεροδυναμικό φορτίο προκειμένου να χαρίζουν στο μονοθέσιο μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση -και συνεπώς υψηλότερη τελική ταχύτητα– στις ευθείες – επιστρέφοντας στη θέση τους στις στροφές, όταν η ταχύτητα και η ισχύς του αέρα είναι χαμηλότερες.
Αντίστοιχα ελαστικά στοιχεία έχει και η εμπρός πτέρυγα. Οι εικόνες από την τηλεοπτική κάλυψη των δοκιμών στο Μπαχρέιν έδειξαν την ελαστικότητα των πτερυγών σε αρκετά μονοθέσια, κι έτσι βλέπουμε λοιπόν ότι ήδη αυτός ο τομέας εξελίσσεται ξανά -όπως και πέρσι- σε κεντρικό θέμα των μονοθεσίων της Formula 1 και συνεπώς του ανταγωνισμού στην κορυφή του σπορ.
Πηγές στο πάντοκ αναφέρουν ότι τα χαρακτηριστικά συμπεριφοράς ειδικά της πίσω πτέρυγας έχουν δύο λειτουργίες: η μία είναι η κλίση προς τα πίσω όλης της πίσω πτέρυγας υπό υψηλό αεροδυναμικό φορτίο, και η δεύτερη το άνοιγμα επιμέρους μικρών στοιχείων της πτέρυγας.
Η δεύτερη αυτή πτυχή εμφανίστηκε πέρσι από τη McLaren βοηθώντας τον Όσκαρ Πιάστρι να κερδίσει το GP του Αζερμπαϊτζάν, γεγονός που οδήγησε στη μετέπειτα απαγόρευση αυτού του “mini-DRS” από τη FIA.
Μετά το τέλος του -μοναδικου για φέτος- τριημέρου των δοκιμών εξέλιξης των 10 νέων φετινών μονοθεσίων των ισαριθμων ομάδων της F1, στο Μπαχρέιν, ο Βασέ είπε: “Συμβαίνει ακόμα. Πιστεύω ότι η Ferrari και η McLaren εξακολουθούν να κάνουν όλα αυτά με το mini-DRS”.
Και σε ερώτηση αν το θέμα αυτό μπορεί να πάρει διαστάσεις στα πρώτα GP της φετινής χρονιάς, απάντησε: “Θα πάρει. Είναι αρκετά εμφανές”.
Μιλώντας, έπειτα, στο δίκτυο Canal+, ο Βασέ πρόσθεσε: “Παρατηρούμε τις λύσεις που έχουν οι υπολοιποι όταν έχουμε το χρόνο. Κάποια πράγματα είναι ενδιαφέροντα, άλλα λιγότερο.
Η McLaren είναι πολύ ενδιαφέρουσα. Εξάλλου, διαθέτει πολλές ευέλικτες πτέρυγες στο εμπρός και στο πίσω μέρος. Η εμπρός ανάρτηση είναι πολύ ενδιαφέρουσα, αλλά και πολύ τολμηρή κατά την άποψή μας. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν θα τα καταφέρουν να το κάνουν να δουλέψει”, πρόσθεσε ο Γάλλος.
Στις δοκιμές εξέλιξης κάθε ομάδα μπορεί να δοκιμάζει ό,τι θέλει, νόμιμο ή μη, συνεπώς δεν αναμένεται να υπάρξουν πρωτοβουλίες προς τη FIA από τη Red Bull ή από άλλες ομάδες με βάση όσα είδαμε από τα νέα μονοθέσια στο Σακίρ.
Ωστόσο, στα αγωνιστικά τριήμερα των GP κάθε μονοθέσιο πρέπει να πληροί τους κανονισμούς κατά γράμμα, συνεπώς οι κορυφαίες ομάδες θα παρατηρούν με ιδιαίτερη προσοχή τι θα κάνει ο ανταγωνισμός.
Και δεν αποκλείεται να χρειαστεί να επέμβει εκ νέου η FIA για το θέμα, όπως συνέβη πέρσι μετά τον αγώνα του Μπακού. Τότε, με νέες εγκυκλίους προσδιόρισε με ακρίβεια το βαθμό ελαστικότητας και τα ανοίγματα που επιτρέπεται να προκύπτουν στις πτέρυγες υπό το ισχυρό αεροδυναμικό φορτίο στις υψηλές ταχύτητες.
Δεν είναι λίγοι, πάντως, εκείνοι που πιστεύουν ότι η τακτική του Βασέ να στρέψει την προσοχή στις αεροδυναμικές ακροβασίες που πάντα θα κάνουν οι αντίπαλες ομάδες αποσκοπούν να κρύψουν τα προβλήματα που ταλαιπώρησαν την ίδια τη Red Bull με την RB21 στις δοκιμές του Σακίρ, ή ακόμα και να αποτελέσουν ένα ανάχωμα για ενδεχομενη αποτυχία της ομάδας του Μίλτον Κινς να κερδίζει στο ξεκίνημα της νέας σεζόν.
Η RBR δεν έκανε καμία αντιπροσωπευτική συστοιχία γύρων με την RB21 στο Μπαχρέιν, αντιμετώπισε έναν γρίφο ρυθμίσεων μέσα σε μια δίνη νέων εξαρτημάτων που εισήγαγε την τελευταία ημέρα, και έμεινε με τον 4ο ταχύτερο χρόνο -σε απόλυτη ταχύτητα- του τριημέρου. Τίποτα από αυτά δεν θύμισε την κυριαρχία της στις αντίστοιχες χειμερινές δοκιμές έναν χρόνο νωρίτερα.