ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οι δύο κινητήρες all-around του ομίλου VW

Η μηχανή TSI
Η μηχανή TSI TSI

Τα μοτέρ TSI evo χωρητικότητας 1.0 lt και 1.5 lt είναι διαθέσιμα σχεδόν σε όλες τις γκάμες των μαρκών του γερμανικού ομίλου.

Στα ομαδικά αθλήματα, και ειδικά στο μπάσκετ, όταν χαρακτηρίζουμε έναν αθλητή all-around, σημαίνει ότι παίζει σε περισσότερες από μια θέσεις.

Δύο τέτοιοι "παίκτες" στον όμιλο της VW, είναι δύο μοτέρ TSI evo, χωρητικότητας 1.0 lt και 1.5 lt, τα οποία εφοδιάζουν όχι μόνο σχεδόν όλη τη γκάμα της VW, αλλά και των υπολοίπων εταιρειών του ομίλου (Audi, Seat, Skoda).

Δύο υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ που βρίσκουν τεράστια εφαρμογή, με διαφορετικές ιπποδυνάμεις, από 90 έως 150 ίππους, συνδυαζόμενα και με ήπια υβριδική τεχνολογία, από μικρά μοντέλα όπως το up! έως μεγάλα, σαν το Tiguan. Είτε με τρεις είτε με τέσσερις κυλίνδρους, αυτά τα μοτέρ άμεσου ψεκασμού, αποτελούν δουλειά 15 ετών ανάπτυξης και εμπειρίας.

Στην οικογένεια του νέου Golf 8ης γενιάς, για παράδειγμα, το μοτέρ 1.0 eTSI διατίθεται σε συνδυασμό με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα. Παράγει 81 kW (110 PS) και παρέχει ροπή 200 Nm μεταξύ 2.000 και 3.000 σ.α.λ. Ο τρικύλινδρος κινητήρας χαρίζει τελική ταχύτητα 202 χλμ./ώρα, έχοντας χαμηλή κατανάλωση και ρύπους.

Τα νέα μοτέρ, 1.5 TSI και 1.0 TSI αντικατέστησαν τις προηγούμενες χωρητικότητες των 1.4 lt και 1.2 lt.

Με μόνο δύο παραλλαγές χωρητικότητας - 999 και 1.498 κ.εκ. - και οι δύο βασικοί κινητήρες προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα ισχύος. Η 1.0 TSI καλύπτει το εύρος από 66 kW (90 PS) έως 85 kW (115 PS), ενώ το 1.5 TSI παράγει 96 kW (130 PS) ή 110 kW (150 PS). Στα Polo και Golf, οι μονάδες είναι επίσης σχεδιασμένες για λειτουργία με φυσικό αέριο ως κινητήρες TGI, ενώ στην οικογένεια Golf, και οι δύο κινητήρες λειτουργούν μαζί με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48 volt.

Ανάλογα με τον αριθμό των κυλίνδρων και την ισχύ τους, οι συμπαγείς κινητήρες TSI evo ενσωματώνουν διαφορετικά τεχνολογικά στοιχεία. Ο τετρακύλινδρος με 96 kW (130 PS) και η τρίκυλινδρη παραλλαγή χρησιμοποιούν μια διαδικασία καύσης βασισμένη στον λεγόμενο κύκλο Miller. Αυτό μειώνει την κατανάλωση ειδικότερα στην περιοχή μερικών φορτίων, δηλαδή όταν λειτουργεί σε ρεαλιστικές συνθήκες. Αυτό επιτυγχάνεται με πρόωρο κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής, μειώνοντας έτσι τις απώλειες και επιτρέποντας υψηλή αναλογία συμπίεσης - 12,5: 1 στον τετρακύλινδρο και 11,5: 1 στον τρικύλινδρο κινητήρα.

Ωστόσο, για να μην μειώνεται η απόδοση και η ροπή, χρησιμοποιώντας ένα εξαιρετικά γρήγορο και ακριβές υδραυλικό σύστημα, ο εκκεντροφόρος εισαγωγής μπορεί να ρυθμιστεί συνεχώς ώστε να αυξάνει την πλήρωση κατά την επιτάχυνση. Ο εκκεντροφόρος εξαγωγής είναι επίσης ρυθμιζόμενος.

Εξάλλου, το Active Cylinder Management (ACT) είναι ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Το σύστημα θέτει εκτός λειτουργίας τον δεύτερο και τον τρίτο κύλινδρο σε χαμηλά έως μεσαία φορτία και στροφές κινητήρα, απενεργοποιώντας την έγχυση, την ανάφλεξη και το γρανάζι της βαλβίδας. Σε υψηλότερες στροφές, ο κύλινδρος ενεργοποιείται αυτόματα, χωρίς σχεδόν απώλειες.

Επίσης, το σύστημα ψεκασμού common rail σε όλους τους κινητήρες βενζίνης TSI evo λειτουργεί με μέγιστη πίεση 350 bar και είναι ικανό να παρέχει έως και πέντε ψεκασμούς ανά κύκλο καύσης.

Καταλήγοντας, ο στροφαλοθάλαμος από αλουμίνιο κάνει τους κινητήρες TSI evo πολύ ελαφρείς. Μάλιστα, η τρίκυλινδρη παραλλαγή ζυγίζει μόλις 88 κιλά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ