ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το Fiat 500 που έχει 3+1 πόρτες και μπαίνει στην πρίζα

Το Fiat 500 που έχει 3+1 πόρτες και μπαίνει στην πρίζα
FIAT NEW 500 ELECTRIC

Η πιο "ψαγμένη" έκδοση του πολυαγαπημένου Fiat 500.

Fiat 500 - ή Πεντακοσαράκι... Ένα μοντέλο θρύλος της αυτοκίνησης, με ιστορία που ξεκινά από το μακρινό 1957, χρονιά που αντικατέστησε το 500 Topolino και έκανε εφικτή την απόκτηση ενός ατομικού μέσου μετακίνησης για το ευρύ κοινό. Το 2007 μας επανασυστήθηκε με τη δεύτερη γενιά που έφερε το ξεχωριστό ρετρό στιλ στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης. Σήμερα, το Νέο 500 είναι ένα από τα πρώτα μικρά που ενστερνίζεται τις αρετές της ηλεκτροκίνησης - και όχι μόνο! Ανάμεσα στα στοιχεία που το κάνουν ξεχωριστό είναι η έκδοση 3+1 που έχει προκαλέσει μεγάλη αίσθηση, κυρίως λόγω της υιοθέτησης μιας γνωστής λύσης στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, με έναν όμως καινοτόμο τρόπο, τα μυστικά του οποίου αποκαλύπτουμε παρακάτω.

Το ηλεκτρικό 500 είναι το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία του που είναι διαθέσιμο σε τρεις τύπους αμαξώματος: Hatchback, Cabrio και 3+1. Ο τελευταίος δημιουργήθηκε για όσους χρειάζονται παραπάνω πρακτικότητα αλλά δεν είναι διατεθειμένοι να αποχωριστούν το ξεχωριστό στιλ, όπως γονείς που αναζητούν τον ιδανικό τρόπο για να πηγαίνουν τα παιδιά τους στο σχολείο και στις υπόλοιπες καθημερινές δραστηριότητες τους με ασφάλεια και άνεση.

FIAT / STELLANTIS
FIAT NEW 500 ELECTRIC

Εδώ έρχεται το 3+1 να καλύψει τέτοιου είδους ανάγκες. Ουσιαστικά έχουμε ένα Πεντακοσαράκι με πόρτες οδηγού, συνοδηγού, πορτμπαγκάζ και μια έξτρα μικρή πόρτα στη δεξιά πλευρά.

Η προσθήκη μιας δεύτερης πόρτας από την πλευρά του συνοδηγού, η οποία ανοίγει σε αντίθετη φορά και σε γωνία σχεδόν 90 μοιρών, επιτρέπει την εύκολη είσοδο και έξοδο των παιδιών στις πίσω θέσεις, ειδικά σε εκείνες τις ηλικίες που απαιτείται η χρήση ειδικού παιδικού καθίσματος. Η συγκεκριμένη λύση σαν σύλληψη κάθε άλλο παρά άγνωστη είναι στο χώρο του αυτοκινήτου, η εφαρμογή της όμως στο ηλεκτρικό 500 έγινε με έναν πραγματικά καινοτόμο τρόπο, ο οποίος παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον σε σχεδιαστικό και μηχανολογικό επίπεδο.

Καταρχήν, η προσθήκη της δεύτερης πλαϊνής πόρτας έγινε χωρίς οι σχεδιαστές να αυξήσουν στο ελάχιστο τις διαστάσεις του μοντέλου, διατηρώντας έτσι την παροιμιώδη ευελιξία του ηλεκτρικού 500 στην πόλη αλλά και το μοναδικό του στιλ.

Το Fiat 500 που έχει 3+1 πόρτες και μπαίνει στην πρίζα
FIAT NEW 500 ELECTRIC

Έπειτα, η απουσία μεσαίας κολώνας στην πλευρά του συνοδηγού δεν επηρεάζει την ασφάλεια. Προφανώς και αποτέλεσε ιδιαίτερη πρόκληση για τους μηχανικούς, οι οποίοι έπρεπε να βρουν τρόπους για να διατηρήσουν την ακαμψία του συνόλου, αλλά και το συνολικό επίπεδο παθητικής ασφάλειας. Η ενισχυμένη δομή που ήδη διαθέτει το νέο πλαίσιο του αμιγώς ηλεκτρικού 500 αποτέλεσε σύμμαχο τους, αφού με πολύ μικρές ενισχύσεις κατέστη δυνατή η επίτευξη του στόχου. Το εξαιρετικά στιβαρό τμήμα που φιλοξενεί την μπαταρία και το χαμηλότερο κέντρο βάρους σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα επίσης συνέβαλαν στο να απαιτηθούν ελάχιστες παρεμβάσεις, σε σχέση με τη σχεδίαση της έκδοσης hatchback.

Το Fiat 500 που έχει 3+1 πόρτες και μπαίνει στην πρίζα
FIAT NEW 500 ELECTRIC

Παράλληλα, η ίδια η σχεδίαση της μικρής πλαϊνής πόρτας και κυρίως ο τρόπος που αυτή ασφαλίζει με το αμάξωμα και την κυρίως πόρτα, δημιουργούν μια «εικονική» μεσαία κολώνα έτσι ώστε με κλειστές τις πόρτες η έκδοση 3+1 να μην έχει ουσιαστικά καμία διαφορά σε αυτό τον τομέα με την «κλασσική» έκδοση hatchback.

Τέλος, η επιπλέον πόρτα στο Fiat 500 δεν επηρέασε σημαντικά το βάρος, συνεπώς και τις επιδόσεις του μοντέλου. Συνήθως η προσθήκη θυρών και των σχετικών ενισχύσεων σημαίνει μια αύξηση βάρους που συχνά ξεπερνά κατά πολύ τα 100 κιλά. Στην περίπτωση του 500 3+1, παρά την απουσία κεντρικής κολώνας που οδήγησε σε πρόσθετε ενισχύσεις, η συνολική επιβάρυνση είναι μόλις 30 κιλά, με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη έκδοση να έχει πρακτικά τις ίδιες επιδόσεις και αυτονομία κίνησης με μία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας του, με την 3θυρη έκδοση: 314 χλμ. σε μικτές συνθήκες και έως 447 χλμ. στην πόλη.

Το Fiat 500 που έχει 3+1 πόρτες και μπαίνει στην πρίζα
FIAT NEW 500 ELECTRIC

Το ηλεκτρικό 500 3+1, όπως συμβαίνει με όλες τις εκδόσεις του ηλεκτρικού Fiat 500, έχει λιανική τιμή προ φόρων κάτω από τις 30.000 ευρώ και επωφελείται από το πρόγραμμα κρατικής επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», το οποίο προσφέρει όφελος έως και 6.000 ευρώ.

TAGS ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ