ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η νέα πλατφόρμα της Lotus για τα ηλεκτρικά μοντέλα

Η νέα πλατφόρμα της Lotus για τα ηλεκτρικά μοντέλα

Το αποκάλυψε, λίγες εβδομάδες αφότου ανακοίνωσε τη νέα της στρατηγική για παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.

Ηλεκτροκίνητη και η Lotus, η οποία πρόκειται να λανσάρει στην αγορά, διαφορετικά σπορ, αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, το 2026.

Η βρετανική μάρκα, θα χρησιμοποιήσει μια νέα πλατφόρμα, ειδικά για αυτά τα μοντέλα, με καινοτόμο ελαφριά κατασκευή που αναπτύχθηκε μέσω του ερευνητικού προγράμματος ProjectLEVA, που επιταχύνει την ανάπτυξη ολοκαίνουργιων ελαφρών δομών για ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας επόμενης γενιάς.

Μάλιστα, η πίσω δομή της πλατφόρμας, είναι 37% ελαφρύτερη από αυτή του LotusEmiraV6, και η ευέλικτη αρχιτεκτονική της υποστηρίζει πολλαπλές διατάξεις, μήκη μεταξονίου, μεγέθη μπαταρίας και διαμορφώσεις.

Οι τρεις διατάξεις που παρουσίασε η Lotus, διαθέτουν ένα κοινό ελαφρύ πίσω υποπλαίσιο με πολλαπλά εναλλάξιμα εξαρτήματα.

Η νέα πλατφόρμα της Lotus για τα ηλεκτρικά μοντέλα

Η πρώτη διάταξη είναι για ένα διθέσιο μοντέλο, με μεταξόνιο 2,470 μ., με όλες τις μονάδες στο πίσω μέρος και με μία EDU. Η μπαταρία είναι 66,4kWh και η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα στα 350kW.

Η δεύτερη διάταξη, πάλι διθέσια, με 2.650 μ. μεταξόνιο, φέρει δύο EDU και όλες τις μονάδες πίσω από τα καθίσματα. Εδώ η μπαταρία είναι 99,6kWh και η ισχύς των δύο ηλεκτροκινητήρων, φθάνει στα 650kW.

Στην τρίτη διάταξη, με ίδιο μεταξόνιο, σε αμάξωμα 2+2 θέσεων, με μια μονάδα EDU, έχεις τις μονάδες επίπεδα, η μπαταρία είναι 66,4kWh και θα προσφέρεται με έναν κινητήρα 350kW ή δύο ηλεκτρικά μοτέρ 650kW.

Ουσιαστικά, αυτή η αρχιτεκτονική μπορεί να φιλοξενήσει δύο διαφορετικούς τύπους διαμορφώσεων μπαταρίας:

• Διάταξη «Chest», όπου οι μονάδες στοιβάζονται κάθετα πίσω από τα δύο καθίσματα. Η διάταξη αυτή είναι ιδανική για σπορ μοντέλα με χαμηλό κέντρο βάρους, όπως στο αμιγώς ηλεκτρικό υπερ-αυτοκίνητο Lotus Evija.

• Διάταξη «Slab», όπου οι μονάδες είναι ενσωματωμένες οριζόντια κάτω από την καμπίνα. Αυτό είναι πιο κατάλληλο για οχήματα με υψηλότερο ύψος οδήγησης και υψηλότερο συνολικό προφίλ. Συχνά αναφέρεται ως διάταξη «skateboard power pack».

Η νέα πλατφόρμα της Lotus για τα ηλεκτρικά μοντέλα

Το καινοτόμο νέο υποπλαίσιο διαθέτει κυλινδρικές κυψέλες μπαταριών για υψηλή ενεργειακή πυκνότητα, με την επιλογή μίας ή δύο μονάδων ηλεκτρονικής μονάδας κίνησης (EDU).

Η ανακοίνωση της Lotus, για τη νέα πλατφόρμα, έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά από ανακοινώσεις, ως προς τη μετάβαση της Lotus σε μια πλήρως ηλεκτρική μάρκα:

Τον Ιανουάριο του 2021, η Lotus υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την Alpine, το τμήμα επιδόσεων του ομίλου Renault, για την από κοινού ανάπτυξη ενός σπορ ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Τον Απρίλιο, στο παγκόσμιο συνέδριο στρατηγικής Driving Tomorrow, η Lotus επιβεβαίωσε ότι η αρχιτεκτονική οχημάτων E-Eports ήταν ένα από τα τέσσερα πλαίσια που αναπτύχθηκαν από την εταιρεία και θα στηρίξουν μελλοντικά μοντέλα.

Τον Αύγουστο, η Lotus ανακοίνωσε ότι θα λανσάρει ένα νέο ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο το 2026, το Type 135, το οποίο προορίζεται να κατασκευαστεί στο Ηνωμένο Βασίλειο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ