ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ετοιμάζεται το ηλεκτρικό Audi RS Q e-tron για το ράλι Ντακάρ

Ετοιμάζεται το ηλεκτρικό Audi RS Q e-tron για το ράλι Ντακάρ
Ετοιμάζεται το ηλεκτρικό Audi RS Q e-tron για το ράλι Ντακάρ AUDI COMMUNICATIONS MOTORSPORT

Σε δοκιμές υποβάλλεται το φουτουριστικό πρωτότυπο με καινοτόμο σχεδιασμό κίνησης και μπαταρία υψηλής τάσης που φορτίζεται κατά την οδήγηση.

Το ράλι Ντακάρ ανέκαθεν αποτελούσε πρόκληση. Πόσω μάλλον, όταν σε αυτόν τον αγώνα, τον πιο σκληρό του κόσμου, ετοιμάζεται να πάρει μέρος η Audi, με ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο!

Ήδη, ένα χρόνο μετά τη σύλληψη της ιδέας, η Audi Sport ξεκίνησε να δοκιμάζει το νέο Audi RS Q e-tron, προκειμένου να πάρει μέρος, τον Ιανουάριο του 2022, στο ράλι Ντακάρ. Ετσι, θα γίνει ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που θα χρησιμοποιήσει ηλεκτροκίνητο σύστημα μετάδοσης κίνησης, σε συνδυασμό με έναν αποτελεσματικό μετατροπέα ενέργειας, στο πιο δύσκολο ράλι στον κόσμο.

Ετοιμάζεται το ηλεκτρικό Audi RS Q e-tron για το ράλι Ντακάρ
Ετοιμάζεται το ηλεκτρικό Audi RS Q e-tron για το ράλι Ντακάρ AUDI COMMUNICATIONS MOTORSPORT

Τα χαρακτηριστικά του ράλι Ντακάρ παρουσιάζουν στους μηχανικούς ειδικές προκλήσεις. Ο αγώνας που διαρκεί δύο εβδομάδες, έχει καθημερινά στάδια με μήκος έως 800 χιλιόμετρα κι αυτό που προσπαθεί να κάνει η Audi Sport δεν έχει γίνει ποτέ πριν. Επειδή δεν υπάρχουν ευκαιρίες φόρτισης στην έρημο, η Audi επέλεξε μια καινοτόμο ιδέα φόρτισης: στο Audi RS Q e-tron, υπάρχει ο εξαιρετικά αποδοτικός κινητήρας βενζίνης TFSI από το DTM. Είναι μέρος ενός μετατροπέα ενέργειας που φορτίζει την μπαταρία υψηλής τάσης κατά την οδήγηση και κατά συνέπεια το αυτοκίνητο δεν θα κινείται από τον κινητήρα αυτόν. Δεδομένου ότι ο κινητήρας καύσης λειτουργεί στην ιδιαίτερα αποδοτική περιοχή μεταξύ 4.500 και 6.000 σ.α.λ., η ειδική κατανάλωση είναι πολύ κάτω από 200 γραμμάρια ανά kWh.

Ετοιμάζεται το ηλεκτρικό Audi RS Q e-tron για το ράλι Ντακάρ
Ετοιμάζεται το ηλεκτρικό Audi RS Q e-tron για το ράλι Ντακάρ

Το σύστημα μετάδοσης κίνησης του Audi RS Q e-tron είναι ηλεκτρικό. Οι εμπρός και πίσω άξονες είναι και οι δύο εξοπλισμένοι με μονάδα γεννήτριας κινητήρα (MGU) από το τρέχον μονοθέσιο Audi e-tron FE07 της Formula E, το οποίο έχει αναπτυχθεί από την Audi Sport για τη σεζόν 2021. Μόνο μικρές τροποποιήσεις έπρεπε να γίνουν για τη χρήση του MGU στο αυτοκίνητο του ράλι Ντακάρ.

Ένα τρίτο MGU, ίδιου σχεδιασμού, είναι μέρος του μετατροπέα ενέργειας και χρησιμεύει για την επαναφόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης κατά την οδήγηση. Επιπλέον, η ενέργεια ανακτάται κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος. Η μπαταρία ζυγίζει περίπου 370 κιλά και έχει χωρητικότητα περίπου 50 kWh.

Ετοιμάζεται το ηλεκτρικό Audi RS Q e-tron για το ράλι Ντακάρ
Ετοιμάζεται το ηλεκτρικό Audi RS Q e-tron για το ράλι Ντακάρ AUDI COMMUNICATIONS MOTORSPORT

Η μέγιστη ισχύς συστήματος e-drivetrain, είναι 500 kW. Πόσο από αυτή την ισχύ μπορεί να πάρει κατά τη διάρκεια του ράλι Ντακάρ, δεν έχει ακόμη επαληθευτεί, όμως οι ηλεκτρικοί κινητήρες μπορούν να ελεγχθούν με ακρίβεια και μπορούν έτσι να διασφαλίσουν καλή οδήγηση. Επιπλέον, η ενέργεια πέδησης μπορεί να ανακτηθεί.

Στο Audi RS Q e-tron το λογισμικό που αναπτύχθηκε, αναλαμβάνει την κατανομή ροπής μεταξύ των αξόνων και έτσι δημιουργεί ένα εικονικό και ελεύθερα ρυθμιζόμενο κεντρικό διαφορικό, το οποίο έχει τη θετική παρενέργεια της εξοικονόμησης βάρους και χώρου που θα απαιτούσαν οι άξονες και ένα μηχανικό διαφορικό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ