Νίκησε για 5η φορά σερί ο Οζιέ στο Μόντε Κάρλο

Νίκησε για 5η φορά σερί ο Οζιέ στο Μόντε Κάρλο

Αντιμετωπίζοντας "υπερβολικά δύσκολες" συνθήκες χιονιού και πάγου στα βουνά της Νότιας Γαλλίας, πιθανότατα τις πιο απρόβλεπτες των τελευταίων ετών, ο Σεμπαστιάν Οζιέ κέρδισε για πέμπτη διαδοχική χρονιά το Ράλι Μόντε Κάρλο, εναρκτήριο αγώνα του WRC 2017.

Ο πρωταθλητής σφράγισε τη νίκη του το Σάββατο και την Κυριακή το πρωί, με δύο εκθαμβωτικής δεξιότητας οδηγικές παραστάσεις σε ισάριθμες Ειδικές Διαδρομές. Η πρώτη του έδωσε προβάδισμα 1:18 από τον Οττ Τάνακ της Toyota, πριν ο Εσθονός των μειώσει στα 33 δευτερόλεπτα στις επόμενες πέντε Ειδικές του Σαββάτου.

Έτσι, ο Οζιέ επιφύλασσε τη δεύτερη "παράστασή" του για το πρωί της Κυριακής, για το ανέβασμα στα χιόνια των 1.900 μέτρων στη μυθική Col de Turini. Ο Γάλλος εκεί διεύρυνε τη διαφορά του από τον Τάνακ στα 46,2 δευτερόλεπτα, και τότε όλα τελείωσαν.

Ο Οζιέ διαπίστωσε τις δυσκολίες του φετινού Μόντε από την πρώτη κιόλας Ειδική, στην οποία έχασε πολύ χρόνο με ένα τετ-α-κε - παρόλα αυτά τελείωσε την μέρα εκείνη επικεφαλής με 14 δευτ. στη γενική κατάταξη. "Συχνά στο Μόντε πρέπει να αντιμετωπίζεις σκληρές συνθήκες, αλλά οι φετινές ήταν υπερβολικά δύσκολες", είπε. "Ποτέ δεν έχω πασχίσει τόσο με τις επιλογές ελαστικών, αλλά στο τέλος είμαστε οι νικητές και είμαι πολύ χαρούμενος. Πρέπει να ευχαριστήσω την ομάδα για άλλο ένα καλό ξεκίνημα στη χρονιά. Κάθε οδηγός έκανε λάθη αυτό το τριήμερο - έκανα κι εγώ, αλλά λίγα λιγότερα".

Αντίθετα, ο Τάνακ ξεκίνησε το πρωί της Κυριακής λέγοντας ότι "δεν θέλω να πάρω κανένα ρίσκο σε αυτές τις συνθήκες, που κρύβουν πολλές παγίδες. Έχουμε μεγάλη διαφορά πίσω μας, κι έτσι παίζουμε εκ του ασφαλούς".

Και, στο τέλος της ημέρας, ο Εσθονός αισθάνθηκε δικαιωμένος: "Είμαι αληθινά χαρούμενος. Είναι μεγάλη ανακούφιση να ξεκινώ τη χρονιά με τέτοιο τρόπο. Πάντα υπάρχει κάποιος ενθουσιασμός όταν αλλάζεις ομάδα, και δεν είχα ιδέα τι να περιμένω. Μου έφυγε ένα βάρος εδώ. Η ομάδα είναι εκπληκτική, και το αυτοκίνητο το ίδιο. Το πλήρωμα αναγνωρίσεών μου έκανε σπουδαία δουλειά, είναι οι καλύτεροι".

Στην τρίτη θέση ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα έκανε μοναχικό αγώνα, καθώς η πρώτη τριάδα σύσσωμη εκμεταλλεύτηκε τα προβλήματα και των τριών Hyundai: ο Τιερί Νεβίλ βγήκε από το δρόμο στην 1η Ειδική και έχασε 4 λεπτά, ο Ντάνι Σόρδο είχε έξοδο στην πρώτη ΕΔ του Σαββάτου, ενώ ο Αντρέας Μίκελσεν από νωρίς καθυστέρησε με ηλεκτρικά προβλήματα.

Έτσι, ο Λάτβαλα στο δεύτερο μισό του αγώνα δεν χρειάστηκε να ρισκάρει για τίποτα: "Είναι πολύ, πολύ καλό το ότι είμαι εδώ", είπε στον τερματισμό της τελευταίας Ειδικής ο Φινλανδός. "Την τελευταία φορά στην Αυστραλία δεν πήγαν τα πράγματα τόσο καλά. Είχα πολλή πίεση στους ώμους μου έκτοτε. Επιτέλους, μπορώ να την αποτινάξω".

Ο Εσαπέκα Λάπι, άπειρος ακόμα, έκανε στην τελευταία Power Stage ένα λάθος που του κόστισε 30 δευτερόλεπτα, και τον έριξε από την 4η στην 7η θέση. "Έχασα το πίσω μέρος στο χωμάτινο κομμάτι [του δρόμου] και δεν κατάφερα να το μαζέψω. Βγήκαμε ανοιχτά από τη στροφή και δεν είχα την ευκαιρία να βάλω όπισθεν. Δεν μπορώ καν να περιγράψω την απογοήτευσή μου", είπε ο Φινλανδός.

Εντέλει, την 4η θέση κατέκτησε ο Μικ, ενώ ο Νεβίλ ανέκαμψε στην 5η, εκμεταλλευόμενος και τα προβλήματα το Έβανς να ρυθμίσει καλά ένα υποστροφικό Fiesta WRC. Η πρώτη πεντάδα που βαθμολογήθηκε στην τελευταία Ειδική (Power Stage), στην La Cabanette-Col de Braus, ήταν οι Μικ-Νεβίλ-Μίκελσεν-Λάτβαλα-Οζιέ, ενώ τη νίκη στην κατηγορία WRC2 κατέκτησε, κυριαρχώντας, ο Γιάν Κοπέτσκι της Skoda.

ΡΑΛΙ ΜΟΝΤΕ ΚΑΡΛΟ 2018

ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ

1. Οζιέ (Ford Fiesta WRC) 4:18:55.5

2. Τάνακ (Toyota Yaris WRC) +58.3

3. Λάτβαλα (Toyota Yaris WRC) +1:52.0

4. Μικ (Citroen C3 WRC) +4:43.1

5. Νεβίλ (Hyundai) +4:53.8

6. Έβανς (Ford Fiesta WRC) +4:54.8

7. Λάπι (Toyota Yaris WRC) +4:57.5

8. Μπουφιέ (Ford) +7:39.5

9. Μπριν (Citroen) +9:06.7

10. Κοπέτσκι (Skoda Fabia R5) +16:43.0

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ

1. Οζιέ – 26 β.

2. Τάνακ – 18 β.

3. Λάτβαλα – 17 β.

4. Μίκ – 17 β.

5. Νεβίλ – 14 β.

6. Εβανς – 8 β.

7. Λάπι – 6 β.

8. Μπουφιέ – 4 β.

9. Μίκελσεν – 3 β.

10. Μπριν – 2 β.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

1. M-Sport Ford WRT – 33 β.

2. Toyota Gazoo Racing – 33 β.

3. Citroën Total Abu Dhabi WRT – 18 β.

4. Hyundai WRT – 14 β.

Photo Credits: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool via AP Images

 
SHARE

24MEDIA NETWORK

Το μαύρο τζιν θα σώσει και φέτος το στυλ σου

10 διαφορετικά black jeans για να διαλέξεις αυτό που θα ταιριάξει τέλεια στο σώμα σου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ SPORT24