Απέκτησαν Active Cruise Control και οι μοτοσυκλέτες της BMW Motorrad

Οι μοτοσυκλέτες της BMW Motorrad διαθέτουν πλέον το Active Cruise Control, που κάνει τη ζωή του αναβάτη πολύ πιο εύκολη και απλή.

Να, λοιπόν, που βλέπουμε τεχνολογίες αυτοκινήτου να εφαρμόζονται και σε μοτοσυκλέτες. Η αρχή είχε γίνει με το ABS και, τώρα, βλέπουμε ότι πέραν των άλλων συστημάτων, οι μοτοσυκλέτες της BMW Motorrad θα εφοδιάζονται, για πρώτη φορά με το σύστημα active cruise control που διαθέτει και αυτόματη προσαρμογή στην ταχύτητα του προπορευόμενου οχήματος.

Απίστευτο κι όμως αληθινό, καθώς ο αναβάτης, στον αυτοκινητόδρομο, θα μπορεί να οδηγεί ξεκούραστα αλλά σε καμία περίπτωση αφηρημένα.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Το ACC είναι ένα καινοτόμο σύστημα υποβοήθησης αναβάτη που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Bosch. Η πολυετής εμπειρία από τα συστήματα υποβοήθησης των επιβατικών αυτοκινήτων και των δύο εταιρειών έτυχε επιλεκτικής εφαρμογής για χρήση σε μοτοσυκλέτες. Το σύστημα ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας όταν η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα μειώνεται, ώστε να διατηρείται η απόσταση που έχει ορίσει ο αναβάτης. Αυτή η απόσταση μπορεί να αλλάζει σε τρία στάδια. Τόσο η ταχύτητα οδήγησης όσο και η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα ρυθμίζεται άνετα μέσω ενός μπουτόν. Οι εκάστοτε ρυθμίσεις εμφανίζονται στην TFT οθόνη του πίνακα οργάνων. Το νέο BMW Motorrad ACC έχει δύο επιλέξιμα προφίλ ελέγχου: άνετο ή δυναμικό, με ανάλογη συμπεριφορά κατά την επιτάχυνση ή την επιβράδυνση. Ο έλεγχος απόστασης μπορεί επίσης να απενεργοποιηθεί ώστε να χρησιμοποιηθεί το Dynamic Cruise Control (DCC).

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι όταν η μοτοσυκλέτα στρίβει, η ταχύτητα μειώνεται αυτόματα από το ACC, εάν είναι απαραίτητο, ώστε να επιτυγχάνεται μία άνετη γωνία κλίσης. Ωστόσο, με την αύξηση της γωνίας κλίσης, το δυναμικό φρενάρισμα και η επιτάχυνση περιορίζονται προκειμένου να διατηρηθεί η σταθερότητα και να μην επηρεαστεί η άνεση του αναβάτη από ένα απότομο φρενάρισμα ή επιτάχυνση.

Πάντως, το BMW Motorrad ACC είναι ένα σύστημα υποβοήθησης που εναποθέτει την ευθύνη στον αναβάτη και του επιτρέπει να παρεμβαίνει ανά πάσα στιγμή. Αυτό συμβαίνει, επίσης, επειδή το ACC αντιδρά μόνο σε κινούμενα οχήματα. Σταματημένα οχήματα – όπως εκεί που τελειώνει η ουρά ενός μποτιλιαρίσματος ή στα φανάρια οδικής κυκλοφορίας – δεν λαμβάνονται υπόψη. Σε τέτοιες περιπτώσεις, ο αναβάτης πρέπει να είναι έτοιμος να φρενάρει.

 
SHARE

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

24MEDIA NETWORK

 

HIGHLIGHTS

21+ Παίξτε Υπεύθυνα. Κίνδυνος εθισμού και απώλειας περιουσίας.

ΚΕΘΕΑ 2109237777.

21+ Παίξτε Υπεύθυνα. Κίνδυνος εθισμού και απώλειας περιουσίας.

ΚΕΘΕΑ 2109237777.