ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τι απέδωσαν οι προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού του νέου Ford Focus

Τι απέδωσαν οι προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού του νέου Ford Focus

Τα καινούργια αυτοκίνητα εφοδιάζονται, λίγο έως πολύ, με προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού. Η τεχνολογία του νέο Ford Focus δίνει τις απαντήσεις.

Όπως επισημαίνει ο Thomas Lukaszewicz, manager, Automated Driving της Ford Ευρώπης, "η κύρια πρόκληση είναι η ανάπτυξη συστημάτων που κρατάνε τον οδηγό ενήμερο για όλες τις καταστάσεις, παρέχοντάς του την αίσθηση του απόλυτου ελέγχου.

Το νέο Focus διαθέτει έναν "συνοδηγό" που είναι έτοιμος να βοηθήσει, αλλά ποτέ δεν θα προσπαθήσει να αποσπάσει την προσοχή του οδηγού από το έργο του, την οδήγηση".

Κι αυτό είναι το πλέον σημαντικό, όσο εξελίσσονται τα συστήματα αυτοματοποιημένης οδήγησης.

Στις δοκιμές που έκανε ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP, εκεί που το νέο Ford Focus απέσπασε 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης, αξιολογήθηκε θετικά το Adaptive Cruise Control με τεχνολογίες Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring, το οποίο βοηθά να διατηρείται μία απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα. Μειώνει το στρες σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, διατηρώντας το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας του, ενώ μπορεί να προσαρμόσει την ταχύτητα του αυτοκινήτου μέσα στα νόμιμα όρια, παρακολουθώντας πλαϊνές και εναέριες πινακίδες με όρια ταχύτητας, πέραν των πληροφοριών από το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης.

Στις δοκιμές που διοργάνωσε και η αξιόπιστη Γερμανική Λέσχη αυτοκινήτου ADAC στο Penzing, στη Γερμανία, το Focus επιλέχθηκε έχοντας τη μεγαλύτερη γκάμα προηγμένων συστημάτων υποστήριξης οδηγού από οποιοδήποτε μοντέλο Ford μέχρι σήμερα, με την υποστήριξη τριών ραντάρ, δύο καμερών και 12 αισθητήρων υπερήχων. Οι τεχνολογίες Ford Co-Pilot360 βελτιώνουν την προστασία, την οδηγική εμπειρία και τη διαδικασία παρκαρίσματος.

Ανάμεσα στις δοκιμές της αυτοματοποιημένης οδήγησης, είναι η απόκριση του αυτοκινήτου όταν πλησιάζει σε αργά κινούμενα, σταματημένα και οχήματα που φρενάρουν καθώς και ο τρόπος που αντιδρά σε οχήματα που μπαίνουν ή βγαίνουν από την κυκλοφορία. Υπάρχει υποστήριξη του συστήματος διεύθυνσης και επιστροφή στο κέντρο της λωρίδας για την αποφυγή ενός εμποδίου στο δρόμο, ή σε συνεχόμενες στροφές.

Το νέο Ford Focus διαπιστώθηκε ότι προσφέρει καλή ισορροπία μεταξύ υποστήριξης και αίσθησης του οδηγού, ότι έχει τον απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου, χωρίς να γίνεται πλήρως εξαρτώμενος από τις τεχνολογίες.

Άλλες προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης των πελατών του νέου Focus είναι:

  • Evasive Steering Assist, χρησιμοποιεί ραντάρ και μία κάμερα για την ανίχνευση αργά κινούμενων ή σταματημένων οχημάτων στην εμπρόσθια πορεία και υποστηρίζει τους ελιγμούς διεύθυνσης ώστε να μπορούν οι οδηγοί να αποφύγουν ένα όχημα σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης

  • Pre-Collision Assist με Pedestrian και Cyclist Detection (ανίχνευση πεζού & δικυκλιστή), που μπορεί να ανιχνεύει άτομα πάνω ή δίπλα στο δρόμο, ή ενδέχεται να διασχίζουν το δρόμο στην πορεία του αυτοκινήτου. Το σύστημα αυτόματα εφαρμόζει πίεση πέδησης εάν ανιχνεύσει πιθανότητα σύγκρουσης και ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις. Επίσης μπορεί να εντοπίζει δικυκλιστές, ενώ λειτουργεί και στο σκοτάδι χρησιμοποιώντας φως από τους προβολείς

  • Adaptive Front Lighting System με Predictive curve light (προληπτικός φωτισμός στροφών) και Sign-based light (φωτισμός ανάλογα με την οδική σήμανση) της Ford, προσαρμόζει εκ των προτέρων τις δέσμες των προβολέων για μέγιστη ορατότητα πριν το όχημα φτάσει σε μία στροφή, διασταύρωση ή κυκλικό κόμβο

Το νέο Focus πωλείται τώρα σε όλη την Ευρώπη σαν πεντάθυρο hatchback, wagon και σε ορισμένες αγορές σε τετράθυρη εκδοχή, ενώ προσφέρεται με μία ολοκληρωμένη γκάμα εκδόσεων, μεταξύ των οποίων τα κομψά Focus Trend και Titanium, το σπορ Focus ST-Line, και το πολυτελές Focus Vignale. Το πρώτο Focus Active crossover θα διατίθεται αργότερα, μέσα στη χρονιά…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ