ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Peugeot: Οδηγούμε το νέο 208 στην έκδοση 1.2 PureTech 100

Peugeot: Οδηγούμε το νέο 208 στην έκδοση 1.2 PureTech 100

Όπως αποκάλυψαν ήδη τα 3008 και 508, το design μοιάζει να είναι ο κεντρικός πυλώνας της νέας εποχής στην οποία έχει περάσει η Peugeot. Και τώρα διαχέεται, με όλο το δυναμισμό και τη λεπτότητά του, και στο 208, για να δημιουργήσει ίσως τον πιο μοντέρνο, προοδευτικό και όμορφο εκπρόσωπο των supermini απέναντι σε πολύ δύσκολους αντιπάλους - στα νέα Renault Clio, Opel Corsa και Toyota Yaris.

Το 208 κάνει ένα οπτικό «γκελ», αν όχι μεγαλύτερο, τουλάχιστον ίδιας ισχύος με εκείνο που έκανε το 206 με την πρώτη του εμφάνιση, πριν από περίπου δύο δεκαετίες.

Τα εμπρός και πίσω φώτα LED σε σχήμα κάθετων γραμμών μαζί με τα φώτα πορείας που μοιάζουν με «νυχιές» στις άκρες του εμπρός προφυλακτήρα, η κυψελοειδής μάσκα με το λιοντάρι, οι νευρώσεις στο καπό και στις πλευρές, οι φουσκωμένοι πίσω ώμοι και η οριζόντια μαύρη φάσα που ενώνει τα πίσω φώτα προσδίδουν δυναμισμό χωρίς καμία απολύτως υπερβολή.

Πιο εντυπωσιακό, ακόμα, είναι όμως το εσωτερικό, που ξεφεύγει από τα όρια του μοντέρνου και περνά στη σφαίρα του φουτουριστικού! Το i-cockpit της Peugeot έχει κάνει ένα βήμα παραπέρα με τον -προαιρετικά- τρισδιάστατο πίνακα οργάνων, που παραμετροποιείται. Στο κέντρο της κονσόλας, δεσπόζει η οθόνη αφής 10 ιντσών (στις βασικότερες εκδόσεις 5 ή 7 ιντσών) του συστήματος πολυμέσων, που προσφέρει συνδεσιμότητα του smartphone μέσω Android Auto και Apple CarPlay.

Peugeot: Οδηγούμε το νέο 208 στην έκδοση 1.2 PureTech 100

Όμως το πιο εντυπωσιακό στοιχείο, και εδώ, είναι η σειρά διακοπτών αεροπορικού τύπου κάτω από την οθόνη, η οποία διαθέτει άλλη μια σειρά διακοπτών αφής στο άνω μέρος. Είναι τόσο ποιοτικοί οι διακόπτες και το software των οθονών, που μαζί με τα εξαιρετικής ποιότητας μαλακά υλικά αναβαθμίζουν το 208 κοντά στα όρια των premium αυτοκινήτων.

Ο μοναδικός τομέας του σχεδιασμού, που δεν έχει επιφέρει τόσο θεαματικά αποτελέσματα, είναι αυτός των χώρων. Παρότι το 208 σε αυτή τη δεύτερη γενιά του μεγάλωσε σε μήκος κατά 8,2 εκατοστά, ξεπερνώντας πια τα τέσσερα μέτρα, η μείωση του πλάτους κατά 8,4 εκατ. δεν βοηθά για τον πέμπτο επιβάτη πίσω, ούτε για τη φόρτωση πλατύτερων ή ογκωδέστερων αντικειμένων στο πορτ-μπαγκάζ.

Παρόλα αυτά, ο χώρος για τα πόδια και τα κεφάλια των επιβατών είναι ικανοποιητικός, όπως και τα 311 λίτρα του χώρου αποσκευών - παρότι κάποιοι ανταγωνιστές στα supermini έχουν ξεπεράσει αρκετά αυτόν τον αριθμό. Επίσης, η πόρτα του χώρου αποσκευών προσφέρει αρκετά μεγάλο άνοιγμα, σε αντίθεση με τις τέσσερις για τους επιβάτες.

Τον μικρό τρικύλινδρο Turbo κινητήρα του 1.2 lt τον είχα οδηγήσει και στο παρελθόν και σε άλλα αυτοκίνητα του ομίλου PSA, αλλά παρά τη μείωση κατά 10 ίππους, στους 100, τώρα δίνει πιο ζωηρή αίσθηση! Αυτό εν μέρει οφείλεται στην απόδοση του peak 205 Nm της ροπής 500 στροφές χαμηλότερα, στις 1.750 σ.α.λ., γεγονός που κάνει αυτό το 208 ζωηρό και ροπάτο σχεδόν σε όλο το φάσμα του.

Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα των 188 χλμ./ώρα δεν είναι καθόλου κακές τιμές - αλλά αν χρειάζεστε κάτι πιο ισχυρό πάντα υπάρχει και η επιλογή της έκδοσης των 130 ίππων. Η έκδοση της δοκιμής αυτής, έχοντας και τη ροπή από χαμηλότερα για να περιορίζει τα κατεβάσματα ταχύτητας από το σχετικά γρήγορο και καλό σε κλιμάκωση μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, δίνει έμφαση στην οικονομία.

Peugeot: Οδηγούμε το νέο 208 στην έκδοση 1.2 PureTech 100

Με λίγη προσοχή κατάφερα να κρατήσω την κατανάλωση στα 6,5 λίτρα/100 χλμ. ρυθμίζοντας τον κινητήρα στην επιλογή Eco, ενώ στην επιλογή Normal, προσανατολισμένη για περισσότερη ισχύ και τις κανονικές επιδόσεις, η κατανάλωση φτάνει σε μεικτές συνθήκες τα 7,3 λίτρα/100 χλμ. Η αύξηση του βάρους κατά 15 κιλά από την προηγούμενη γενιά, παίζει κι αυτή το ρόλο της σε επιδόσεις και κατανάλωση.

Με την βαριά ιστορία του θρυλικού 205, με τη νέα πλατφόρμα CΜP2 και με τη μακρά παράδοση των Γάλλων στο στήσιμο της ανάρτησης, το νέο 208 δεν θα μπορούσε παρά να ήταν συγκλονιστικό στο δρόμο. Το πάτωμα δίνει σπουδαία αίσθηση στιβαρότητας, το εμπρός μέρος έχει εξαίρετη ακρίβεια στην κατευθυντικότητα και η ανάρτηση κρατά σταθερά ψηλά τον πήχη της πρόσφυσης.

Παρότι είναι λίγο σκληρή η ρύθμισή της, οι Γάλλοι έχουν πετύχει κλασικά και εδώ το σπουδαίο φιλτράρισμα των ανωμαλιών του δρόμου και μαζί την ποιότητα κύλισης που εξασφαλίζει την άνεση ταξιδιού ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Το μικρό τιμόνι, αν το συνηθίσεις, σου εντείνει την αίσθηση του «παιχνιδιού» στο δρόμο, παρότι υστερεί λίγο σε ακρίβεια.

Η έκδοση 1.2 PureTech των 100 ίππων του νέου Peugeot 208 ξεκινά από τα 16.200 Ευρώ, αλλά σε αυτά θα πρέπει να συνυπολογίσετε την πληθώρα των ηλεκτρονικών συστημάτων - μεταξύ άλλων αυτόματου φρεναρίσματος, διατήρησης λωρίδας, ανίχνευσης κόπωσης, αναγνώρισης ορίων ταχύτητας και cruise control…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ