ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ολοκαίνουργιο Kia XCeed – η εναλλακτική λύση

Ολοκαίνουργιο Kia XCeed – η εναλλακτική λύση

Κάτι μεταξύ στα παραδοσιακά hatchback και στα μεγαλύτερα SUV.

Η κατηγορία C, των μικρομεσαίων αμαξωμάτων, είναι η δεύτερη μεγαλύτερη σε πωλήσεις στην Ευρώπη και εκεί δημιουργείται ένα πεδίο έντονου ανταγωνισμού.

Η Kia, ακολουθώντας τα βήματα κι άλλων κατασκευαστών στα υπερυψωμένα αμαξώματα, έφτιαξε το XCeed, που βασίζεται στο πάτωμα του πεντάθυρου Kia Ceed και τοποθετείται μεταξύ αυτού και του Kia Sportage.

Με συνολικό μήκος 4,395 μ., το Kia XCeed είναι 8,5 εκ. μεγαλύτερο από το πεντάθυρο hatchback Ceed και 9,0 εκ. πιο μικρό από το Sportage. Το μέγιστο ύψος του είναι 1,490 μ., κάτι που σημαίνει πως είναι 4,3 εκ. πιο ψηλό από το Ceed και 15,5 εκ. πιο χαμηλό από το Sportage, παρέχοντας χαμηλότερο κέντρο βάρους σε σχέση με το πιο ψηλό SUV και υψηλότερη θέση οδήγησης, συγκριτικά με το συμβατικό Ceed. Επίσης, με πλάτος 1,826 μ., είναι κατά 2,6 εκ. φαρδύτερο από το πεντάθυρο Ceed. Διαθέτει, ωστόσο, το ίδιο μεταξόνιο με 2,650 μ., όμως έχει μεγαλύτερους προβόλους σε σχέση με το πεντάθυρο hatchback, κατά 2,5 εκ. μπροστά και κατά 6,0 εκ. πίσω. Τα μόνα στοιχεία του αμαξώματος που είναι κοινά με το Ceed, είναι οι εμπρός πόρτες.

Ολοκαίνουργιο Kia XCeed – η εναλλακτική λύση

Σχεδιασμένο και κατασκευασμένο στην Ευρώπη, έχει σχετικά μεγάλο καπό και πέμπτη πόρτα με σχεδόν κάθετη κλίση που παραπέμπει σε κουπέ, έχοντας μετατοπισμένη προς τα πίσω την καμπίνα του CUV.

Επίσης, η απόσταση από το έδαφος του Kia XCeed είναι 17,4 εκ., όταν οι ζάντες είναι 16 ιντσών και 18,4 εκ. με ζάντες 18 ιντσών, όντας ψηλότερα τοποθετημένο κατά 4,2 χιλιοστά σε σχέση με το 5θυρο Ceed. Τα προστατευτικά στα φτερά και τα μαρσπιέ, σε συνδυασμό με τις ασημένιες ράγες οροφής δημιουργούν μια πιο περιπετειώδη εικόνα που παραπέμπει σε SUV, η οποία ενισχύεται και από το μεταλλικό στοιχείο στον πίσω προφυλακτήρα.

Στο εσωτερικό του, προφανώς όλα τα καθίσματα είναι τοποθετημένα πιο ψηλά, για καλύτερη ορατότητα, με την κεντρική κονσόλα να βρίσκεται προσανατολισμένη ελαφρώς προς τον οδηγό. Η «ελεύθερη» οθόνη αφής του συστήματος infotainment κυριαρχεί οπτικά στο ταμπλό, ενώ το κάτω τμήμα του πίνακα οργάνων διαθέτει ένα σύνολο κουμπιών, ενδείξεων και διακοπτών, ευαίσθητων στην αφή, με τη βοήθεια των οποίων ρυθμίζεται η ένταση του ηχοσυστήματος, της θέρμανσης και του εξαερισμού. Τα μαλακά πλαστικά και οι φρέσκιες ταπετσαρίες, ολοκληρώνουν μια καλαίσθητη εικόνα στην καμπίνα, με χώρο αποθήκευσης 426 λίτρα (+31 από το Ceed), που αυξάνουν με τα διαιρούμενη κατά 40:20:40 πίσω αναδιπλούμενα καθίσματα. Ηλεκτρικά ανοίγει η πέμπτη πόρτα ( Smart Power Tailgate), ενώ το δάπεδο δύο επιπέδων του πορτμπαγκάζ, μπορεί να μετακινηθεί προς τα πάνω ή προς τα κάτω προκειμένου είτε να εξασφαλιστεί μεγαλύτερη χωρητικότητα για τις αποσκευές είτε ένας «κρυφός» χώρος.

Ολοκαίνουργιο Kia XCeed – η εναλλακτική λύση

Το σύνολο προηγμένων τεχνολογιών ασφάλειας, συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας του νέου Kia XCeed το καθιστούν ως ένα από τα πιο ολοκληρωμένα τεχνολογικά αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Προσφέρει το καινοτόμο σύστημα τηλεματικής UVO Connect, με πλήρη συνδεσιμότητα και πρόσβαση σε ένα ευρύ πεδίο πληροφοριών μέσω της οθόνης αφής και του/ των smartphone. Περιλαμβάνει πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, προβλέψεις καιρού, σημεία ενδιαφέροντος και στοιχεία σχετικά με τον ενδεχόμενο χώρο στάθμευσης εκτός δρόμου (συμπεριλαμβανομένων του κόστους, της θέσης και της διαθεσιμότητας στάθμευσης).

Το προαιρετικό σύστημα πλοήγησης με οθόνη αφής 10,25 ιντσών διαθέτει πολλαπλή σύνδεση Bluetooth ως στάνταρ, επιτρέποντας στους επιβάτες να συνδέουν ταυτόχρονα δύο κινητές συσκευές, τόσο με Apple CarPlay όσο και με Android Auto. Η προηγμένη λειτουργία split-screen επιτρέπει στους χρήστες να ελέγχουν ή να παρακολουθούν ταυτόχρονα πολλές λειτουργίες του οχήματος, προσαρμόζοντας την οθόνη ώστε να εμφανίζονται ταυτόχρονα μέχρι τρεις εφαρμογές, μαζί με μια σειρά διαθέσιμων μικρό-εφαρμογών (widgets).

Το Kia XCeed θα διατίθεται επίσης με το ψηφιακό πίνακα οργάνων Supervision διαγώνιου 12,3 ιντσών με οθόνη υψηλής ευκρίνειας και ανάλυσης 1920x720 pixel.

Στον τομέα της ασφάλειας και της υποβοήθησης οδηγού, διαθέτει Smart Cruise Control με Stop & Go, Προειδοποίηση Τυφλού Σημείου (Blind-spot Collision Warning), Προειδοποίηση Πρόσθιας Σύγκρουσης (Forward Collision Warning) με Ανίχνευση Οχημάτων και πεζών, Έξυπνη Προειδοποίηση Ορίου Ταχύτητας (Intelligent Speed Limit Warning), Έξυπνη Υποβοήθηση Στάθμευσης (Smart Parking Assist), Υποβοήθηση Διατήρησης Λωρίδας (Lane Keeping Assist), Αυτόματη Ρύθμιση Προβολέων (High Beam Assist) κ.α. Κι ακόμη, το σύστημα προειδοποίησης κόπωσης (Driver Attention Warning) συμβουλεύει τον οδηγό του Xceed να κάνει ένα διάλειμμα, μια στάση για να ξεκουραστεί, ενώ το σύστημα υποβοήθησης LFA Assist (LFA), είναι η αυτόνομη τεχνολογία οδήγησης “Επιπέδου 2” της Kia, η οποία ελέγχει την επιτάχυνση, το φρενάρισμα και το τιμόνι. Το LFA μπορεί να αναγνωρίζει οχήματα και σήματα οδικής κυκλοφορίας για να διατηρεί το αυτοκίνητο στη λωρίδα κυκλοφορίας του και σε ασφαλή απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα. Όπως ισχύει για κάθε αυτοκίνητο της Kia που πωλείται στην Ευρώπη, έτσι και το ολοκαίνουργιο XCeed είναι στάνταρ εξοπλισμένο με το σύστημα ελέγχου δυναμικής ευστάθειας.

Περαιτέρω αλλαγές έχουν γίνει στην ανάρτηση, με νέα ελατήρια, πιο μαλακά εμπρός και πίσω κατά 7% και 4% αντιστοίχως. Το σύστημα διεύθυνσης παραμένει αμετάβλητο στο Ceed, αν και η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ECU) έχει διαφορετική διαχείριση για ταχύτερη απόκριση και αμεσότητα πληροφορίας στα χέρια του οδηγού.

Επίσης, το σύστημα Drive Mode Select επιτρέπει στον οδηγό να παραμετροποιεί την υποβοήθηση του τιμονιού, την απόκριση του πεντάλ γκαζιού και - για τα μοντέλα εξοπλισμένα με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη - την ταχύτητα αλλαγής σχέσεων. Υπάρχουν δύο επιλογές παραμετροποίησης: Normal και Sport. Στη λειτουργία Sport το τιμόνι αποκτά περισσότερο «βάρος» και το πεντάλ γίνεται πιο άμεσο, ενώ στη Normal δίνεται προτεραιότητα στην εξοικονόμηση καυσίμου και στην άνεση οδηγησιμότητας του Kia Xceed.

Το Kia XCeed εφοδιάζεται με τρεις υπερτροφοδοτούμενους T-GDi κινητήρες, άμεσου ψεκασμού βενζίνης. Ο τρικύλινδρος 1.0 T-GDi αποδίδει 120 ίππους και 172 Nm ροπής, ενώ ο τετρακύλινδρος 1.4 T-GDi αποδίδει 140 ίππους και 242 Nm. Διαθέσιμος και στο XCeed είναι ο υψηλής ισχύος 1.6 T-GDi που αποδίδει 204 ίππους και 265 Nm, προερχόμενο από τα Ceed GT και ProCeed GT. Διαθέσιμα και δύο μοτέρ πετρελαίου 1.6 Smartstream, απόδοσης 115 ή 136 ίππων.

Με εξαίρεση τον 1.0 T-GDi, όλοι οι κινητήρες μπορούν να συνδυαστούν με μηχανικά κιβώτια έξι σχέσεων ή αυτόματα διπλού συμπλέκτη με επτά σχέσεις. Το σύστημα Idle Stop & Go είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Όπως συμβαίνει και με άλλα εξηλεκτρισμένες εκδόσεις μοντέλων της μάρκας, με χαμηλές εκπομπές ρύπων και κατανάλωση, έτσι και το XCeed από τις αρχές του 2020 θα προσφέρεται σε υβριδική έκδοση 48V και υβριδική plug-in έκδοση.

Οι παραδόσεις του Kia XCeed θα ξεκινήσουν αργότερα στο τρίτο τρίμηνο του 2019. Κάθε αυτοκίνητο θα καλύπτεται από τη μοναδική εγγύηση 7 ετών ή 150.000 χλμ…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ