ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγώντας το Opel Astra Sports Tourer

Οδηγώντας το Opel Astra Sports Tourer

Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής είχε την ευκαιρία να οδηγήσει την Sports Tourer έκδοση του ανανεωμένου Opel Astra, του οποίου το λανσάρισμα έχει γίνει εδώ και λίγους μήνες.

Πάνω που έγραφα, τις προάλλες, για τα station wagon αμαξώματα, πόσο έχουν αλλάξει σε σχεδίαση και προσομοιάζουν σε 5θυρα hatchback, είχα την ευκαιρία να οδηγήσω την Sports Tourer έκδοση του ανανεωμένου Opel Astra.

Το λανσάρισμα του μοντέλου έγινε εδώ και λίγους μήνες, αλλά λόγω της κατάστασης με τον κορονοϊό, τώρα μπόρεσα να το οδηγήσω και στα πολλά χιλιόμετρα που έκανα, πήρα μια γερή γεύση των δυνατοτήτων του.

Αρχικά, μπορώ να πω ότι, ο ισχυρισμός της Opel, με τις βελτιώσεις που έκανε στη σχεδίαση και στο στήσιμο του αυτοκινήτου, ότι το κατέστησε το καλύτερο αεροδυναμικά στην κατηγορία του (συντελεστής οπισθέλκουσας 0.255 Cd), δεν απέχει από την πραγματικότητα, διότι και στις υψηλές ταχύτητες και στους ελιγμούς, το ST κινούταν χωρίς αεροδυναμικούς θορύβους.

Οδηγώντας το Opel Astra Sports Tourer

Ένα ακόμα στοιχείο, είναι η ποιότητα κύλισης, που είναι αποτέλεσμα της δουλειάς που έκαναν οι μηχανικοί στην ανάρτηση, αλλάζοντας και τα αμορτισέρ. Κι αυτό που επιζητά ο υποψήφιος αγοραστής ενός οικογενειακού –κατά βάση- αυτοκινήτου, είναι η άνεση. Σε αυτόν τον τομέα, το Astra Sports Tourer παίρνει πολύ καλό βαθμό.

Όπως επίσης και στην απόδοση του νέου, τρικύλινδρου κινητήρα αλουμινίου βενζίνης 1.4 lt – 145 hp, με ροπή 236 Nm μεταξύ 1.500 και 3.500 σ.α.λ., γεγονός που του δίνει δύναμη από χαμηλά. Με αθόρυβη λειτουργία, Start/Stop, Φίλτρο Σωματιδίων Βενζίνης (GPF), για να πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6d, και εκκίνηση από διακόπτη (έκδοση εξοπλισμού Elegance), συνεργάζεται με ένα νέο κιβώτιο ταχυτήτων, αυτόματο CVT, συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων.

Οδηγώντας το Opel Astra Sports Tourer

Μολονότι αυτά τα κιβώτια εξοικονομούν καύσιμο, σύμφωνα με τους κατασκευαστές, στην πράξη η κατανάλωση δεν είναι πολύ χαμηλή. Στη δοκιμή, κάτω από 8,9 λίτρα / 100 χλμ. δεν έπεσα, χωρίς να κινούμαι πάνω από τα όρια ταχύτητας και χωρίς να πιέζω ιδιαίτερα στα ορεινά κομμάτια.

Μου άρεσε, ωστόσο, και η άνεση στην καμπίνα, αλλά και η εργονομία της, με θαυμάσια καθίσματα, ψηλά τοποθετημένο τον λεβιέ ταχυτήτων, κυματοειδή σχεδίαση ταμπλό, δερμάτινο τιμόνι, ταπετσαρία με ύφασμα και alcantara.

Και βέβαια, χώροι, μεγάλοι χώροι για τους επιβάτες, αλλά και τις αποσκευές, που είναι το ζητούμενο σε αυτό το μοντέλο. Με μήκος 4,702 μ., είναι προφανώς μακρύτερο από το 5θυρο, αλλά έχει ίδιο, μεγάλο μεταξόνιο με 2,662 μ. και πάνω από όλα, 520 λίτρα χώρου αποσκευών, με 88 εκ. μήκους φόρτωσης. Και τι δεν χωρά εκεί μέσα, με την συρταρωτή εταζέρα να τα καλύπτει.

Οδηγώντας το Opel Astra Sports Tourer

Σχεδιαστικά, το Astra είναι καλαίσθητο, με πινελιές αλουμινίου στη μάσκα και στις ράγες οροφής και πάνω από τα παράθυρα, ενώ διαθέτει νέα εμπρός και πίσω κάμερα, το ψηφιακό ταχύμετρο και εξελιγμένο σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας, έχοντας και σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης e-Call.

Εκτίμησα, επίσης και τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Εβαλα στον αυτοκινητόδρομο το Cruise Control στο ανώτατο όριο ταχύτητας, με ένδειξη απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, που τη ρυθμίζεις κι αυτή, κι οδηγείς ξέγνοιαστα. Διαθέτει και αναγνώριση επικείμενης σύγκρουσης (forward collision alert) με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας (traffic sign recognition) και διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας (lane keep assist), για να μην ξεφεύγεις χωρίς να έχεις ανάψει φλας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ