ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγούμε το Suzuki Ignis 1.2 Hybrid 2WD

Οδηγούμε το Suzuki Ignis 1.2 Hybrid 2WD

Η Suzuki έκανε μια υπέρβαση και μηχανολογικά, καθώς το Ignis -εκτός του γεγονότος ότι διαθέτει και τετρακίνητες εκδόσεις- απέκτησε και ήπια υβριδική (mild hybrid).

Από την έλευσή της κιόλας, το 2017, η νέα γενιά του Suzuki Ignis ήταν μια μικρή αποκάλυψη: πέραν του τόσο νεανικού σχεδιασμού της, αποδείχθηκε από την πρώτη στιγμή ότι ήταν ένα πολύ πιο ευρύχωρο, και συμπαγές, μικρό Crossover απ’ όσο άφηναν να εννοηθεί τα μόλις 3,7 μέτρα του μήκους του.

Τώρα, όμως, η ιαπωνική εταιρεία έκανε μια ανάλογη υπέρβαση και μηχανολογικά, καθώς το Ignis -εκτός του γεγονότος ότι διαθέτει και τετρακίνητες εκδόσεις- απέκτησε και ήπια υβριδική (mild hybrid) υποβοήθηση του κινητήρα του 1.2 lt, η οποία συμβάλλει καίρια για να κρατιέται σε ρεαλιστικές συνθήκες η μέση κατανάλωση στα περίπου 5,5 λίτρα / 100 χλμ.

Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής

Το ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS υποβοηθά τον κινητήρα 1.2 DualJet, ο οποίος αποδίδει 90 ίππους και ροπή 120 Nm στις 4.400 σ.α.λ. Μέσω της ηλεκτρογεννήτριας ISG, κατά την κύλιση και το φρενάρισμα φορτίζεται μια επιπλέον μπαταρία λιθίου-ιόντων. Η ενέργεια που έχει συλλεχθεί, στη συνέχεια, διοχετεύεται αυτόματα στον κινητήρα κατά την επιτάχυνση, προσφέροντας έτσι περίπου 3 ίππους και 50 Nm ροπής επιπλέον.

Συμβάλλοντας στο έργο του κινητήρα κατά την εκκίνηση και επιτάχυνση, την πλέον ενεργοβόρα δηλαδή διαδικασία, το ήπιο υβριδικό σύστημα καταφέρνει να μειώσει την κατανάλωση στην πόλη κατά 0,7 λίτρα / 100 χλμ. και την εκπομπή CO2 κατά 8 γρ./χλμ., σύμφωνα με τη Suzuki. Η όλη διαδικασία γίνεται ανεπαίσθητα, και ο οδηγός πληροφορείται για αυτή με μια φωτεινή ένδειξη στον πίνακα οργάνων.

Παρότι το υβριδικό σύστημα επιβαρύνει το Ignis κατά 20 επιπλέον κιλά, τα 870 kg συνολικά του αυτοκινήτου δεν αποδεικνύονται πολλά για τον κινητήρα: το Ignis είναι ζωηρό σε όλο το φάσμα, έχει πλούσια ροπή, δεν «κρεμάει» ποτέ και παράλληλα καταφέρνει την εξαιρετική τιμή μέσης κατανάλωσης των 5,5 λίτρα / 100 χλμ. Η μόνη, ίσως, «παραφωνία», προέρχεται από τον λίγο αυξημένο θόρυβο του κινητήρα που φτάνει στην καμπίνα των επιβατών.

Οδηγούμε το Suzuki Ignis 1.2 Hybrid 2WD

Αυτή είναι μια από τις αρκετές απρόσμενες αρετές του Ignis στο δρόμο. Οι άλλες προέρχονται από τη στιβαρότητα που του χαρίζει το νέο δάπεδο (ίδιο με των νέων Swift και Baleno) και η γενικότερη ρύθμιση της ανάρτησής του. Βεβαίως, αυτή έχει και ένα μικρό κόστος, που αφορά στην άνεση της τελευταίας, καθώς ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας ορισμένες φορές απορροφά με λίγη δυστοκία της εγκάρσιες ανωμαλίες του δρόμου.

Παρόλα αυτά, η ποιότητα κύλισής του -για τα δεδομένα της κατηγορίας- δεν αφήνει κανένα παράπονο, και ο οδηγός μπορεί να το εμπιστευτεί με το παραπάνω στο δρόμο: το Ignis ελέγχει καλά τις κλίσεις του αμαξώματός του, παρά το αυξημένο του ύψος από το έδαφος και δεν κρύβει καμία έκπληξη παρά μόνο την περισσότερη πρόσφυση από όση ίσως θα περίμενε κανείς.

Κατά τα άλλα, στην πόλη είναι ένας «ταχυδακτυλουργός»: ελίσσεται εκπληκτικά με ακτίνα αναστροφής 4,7 μέτρων, προσφέρει άρτια περιμετρική ορατότητα, παρκάρει άνετα και χωράει παντού, χάρη στο μικρό του πλάτος. Εξίσου απρόσμενες είναι, πάντως, και οι εκτός δρόμου ικανότητες που προσφέρουν οι τετρακίνητες εκδόσεις AllGrip, καθώς και το αυξημένο στα 18 εκατοστά ύψος από το έδαφος και οι εξαιρετικές γωνίες εισόδου, ράμπας και διαφυγής.

Οδηγούμε το Suzuki Ignis 1.2 Hybrid 2WD

Στο εσωτερικό, τωρά, το «τετραγωνισμένο» σχέδιο της καμπίνας του Ignis εξασφαλίσει αρκετό χώρο όχι μόνο για τα πόδια αλλά και για τα κεφάλι τεσσάρων επιβατών. Πολύ χρήσιμη είναι η δυνατότητα του πίσω καθίσματος να σύρεται κατά 16,5 εκατοστά, ώστε να διευρύνεται ο χώρος των πίσω επιβατών είτε των αποσκευών. Ο τελευταίος φτάνει τα 267 λίτρα.

Ο σχεδιασμός, η διχρωμία και η αρκετά καλή ποιότητα των υλικών του εσωτερικού το κάνουν αρκετά ευχάριστο, ενώ αρκετά λειτουργική, ευκρινής και εύχρηστη είναι η κεντρική έγχρωμη οθόνη 7’’ των πολυμέσων, την πλοήγησης, της συνδεσιμότητας του smartphone και της απεικόνισης της κάμερας οπισθοπορείας.

Έτσι, το νέο Ignis προσφέρει πλέον τέσσερις επιλογές: δικίνητο ή τετρακίνητο, συμβατικό ή υβριδικό. Η τιμή του δικίνητου υβριδικού ξεκινά από τα 12.190 Ευρώ στην έκδοση GL και φτάνει στα 14.730 Ευρώ στην κορυφαία GLX, η οποία διαθέτει και τα ηλεκτρονικά συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος (DCBS) και διατήρησης λωρίδας. Αν πρόκειται να κινείστε συχνά εκτός δρόμου, τέλος, η τετρακίνητη υβριδική έκδοση ξεκινά από τα 13.780 Ευρώ...

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ