ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ο εξηλεκτρισμός οδηγεί την Jeep σε μια νέα εποχή, με νέες δυνατότητες

Ο εξηλεκτρισμός οδηγεί την Jeep σε μια νέα εποχή, με νέες δυνατότητες

Πώς λειτουργεί το plug-in υβριδικό σύστημα των Jeep Renegade και Compass και ποια είναι η διάταξή του;

Πριν μερικά χρόνια αν μιλούσαμε για Jeep και ηλεκτρική κίνηση, ίσως να μας θεωρούσαν τρελούς. Η αμερικανική Jeep, όμως, πέρασε στα χέρια της ιταλικής Fiat, κι ακολουθώντας τις νόρμες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περί ρύπων, προχώρησε σε εξηλεκτρισμό των μοντέλων της.

Τα Jeep Renegade και Jeep Compass, θα διατίθενται με τεχνολογία Plug-in Hybrid, τα οποία θα εφοδιάζονται με έναν Turbo βενζινοκινητήρα 1.3 lt και ένα ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα που τροφοδοτείται από μια μπαταρία χωρητικότητας 11,4kWh, η οποία μπορεί να φορτιστεί εν κινήσει ή μέσω πρίζας σε οικιακό (μέσω των easyWallbox / Connectd Wallbox), ή δημόσιο δίκτυο φόρτισης. Η αυτονομία με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση φτάνει τα 50χλμ.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ο αποδοτικός βενζινοκινητήρας έχει ισχύ 130 ή 180 ίππους και σε συνδυασμό με τους 60 ίππους του ηλεκτρικού κινητήρα στο πίσω μέρος, η συνολική απόδοση φτάνει τους 190 (έκδοση Limited) ή του 240 ίππους (εκδόσεις S και Trailhawk). Σε επίπεδο ροπής ο κινητήρας εσωτερικής καύσης προσφέρει 270 Nm και ο ηλεκτροκινητήρας 250 Nm. Τα παραπάνω δεδομένα εξασφαλίζουν υψηλές επιδόσεις, με την επιτάχυνση στα 100 χλμ./ώρα να διαρκεί περίπου 7,5’’ και η τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 130 χλμ./ώρα (αμιγώς ηλεκτρική κίνηση) και τα 200χλμ./ώρα (υβριδική κίνηση).

Ο εξηλεκτρισμός οδηγεί την Jeep σε μια νέα εποχή, με νέες δυνατότητες

Ο εξηλεκτρισμός οδηγεί την Jeep σε μια νέα εποχή, με νέες δυνατότητες

Ο εξηλεκτρισμός οδηγεί την Jeep σε μια νέα εποχή, με νέες δυνατότητες

Διάταξη και λειτουργία του συστήματος Jeep 4xe

Το Plug-in Hybrid σύστημα των Jeep Renegade 4xe και Compass 4xe περιλαμβάνει ουσιαστικά δύο ηλεκτροκινητήρες και μια συστοιχία συσσωρευτών χωρητικότητας 11,4 kWh που συνδυάζονται με τον Turbo βενζινοκινητήρα των 1.3 lt και το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων. Το ένα ηλεκτρικό μοτέρ είναι ενσωματωμένο μπροστά στον βενζινοκινητήρα και λειτουργεί και ως γεννήτρια και το δεύτερο ανεξάρτητο τον πίσω άξονα και ένα συμβατικό με τον βενζινοκινητήρα να κινεί τους εμπρός τροχούς και ανακτά ενέργεια. Με αυτό τον τρόπο η ενέργεια αποθηκεύεται με τη μορφή ηλεκτρικής ενέργεια, αντί να εκπέμπεται στο περιβάλλον με τη μορφή θερμικής ενέργειας, όπως συμβαίνει σε ένα συμβατικό σύστημα πέδησης.

Το σύστημα εξασφαλίζει μια μέση αυτονομία 50 χλμ. με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Παράλληλα η τοποθέτηση της μπαταρίας και των λοιπών σχετικών υποσυστημάτων δεν μεταβάλει στο ελάχιστο το διαθέσιμο χώρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ