ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Madonna mia, τι Maserati είναι τούτη;

Madonna mia, τι Maserati είναι τούτη;

Το MC20 σηματοδοτεί την αρχή της νέας εποχής της Maserati, είναι άξιος διάδοχος του MC12, με αγωνιστικό DNA και 100% Made in Italy.

Η Μόντενα, είναι γνωστή για τέσσερις λόγους. Ο πρώτος είναι για τον διάσημο, αείμνηστο τενόρο, Λουτσιάνο Παβαρότι. Ο δεύτερος είναι το περίφημο ξύδι μπαλσάμικο, ο τρίτος η Panini και ο τέταρτος η Maserati. Αυτούς τους λόγους, ανάλογα τα γούστα, μπορείτε να τους βάλετε με όποια σειρά θέλετε.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Προσωπικά μου είναι δύσκολο να επιλέξω, διότι και τους τρεις λόγους τους θεωρώ εξίσου σημαντικούς. Ωστόσο, θα ασχοληθώ με τον τρίτο, καθώς η Maserati μπαίνει σε μια νέα εποχή με το MC20, το νέο σούπερ σπορ αυτοκίνητο που συνδυάζει επιδόσεις και πολυτέλεια σε ένα μοναδικό στιλ της.

Το αυτοκίνητο αποκαλύφθηκε χθες και τα αρχικά του προέρχονται το μεν MC από το Maserati Corse και το δε 20 από το 2020, το έτος της παγκόσμιας πρεμιέρας του και της έναρξης της νέας εποχής για τη μάρκα.

Madonna mia, τι Maserati είναι τούτη;

Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με απίστευτη αεροδυναμική απόδοση, που κρύβει τον νέο κινητήρα τρίλιτρο Nettuno V6 90° MTC twin turbo, με απόδοση 630 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και ροπή 730 Nm μεταξύ 3.000 και 5.500 σ.α.λ., που προσφέρει επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 2,9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 325 χλμ./ ώρα. Ένας κινητήρας που σηματοδοτεί την επιστροφή της Maserati στην παραγωγή των δικών της μονάδων ισχύος μετά από ένα κενό άνω των 20 ετών.

Το MC20 είναι ένα εξαιρετικά ελαφρύ αυτοκίνητο, με βάρος κάτω από 1.500 κιλά, με αναλογία βάρους / ισχύος, μόλις 2,33 κιλά / ίππο. Αυτό το ρεκόρ επιτυγχάνεται με τη χρήση ποιοτικών υλικών, αξιοποιώντας όλες τις δυνατότητες των ανθρακονημάτων, χωρίς να γίνουν θυσίες όσον αφορά την άνεση.

Το Nettuno, ο πρώτος κινητήρας σε αυτό το νέο κεφάλαιο της ιστορίας της «Τρίαινας», ένα τεχνολογικό κόσμημα που του έχει ήδη απονεμηθεί διεθνές δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, με τεχνολογία MTC (Maserati Twin Combustion) και πρωτοποριακό σύστημα καύσης που αναπτύχθηκε στο εργοστάσιο της εταιρείας από το νεοσυσταθέν Maserati Engine Lab, στη Μόντενα, εκεί όπου σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε το μοντέλο, όπως και όλα στην πάνω από 80 χρόνια ιστορία της μάρκας.

Η νέα γραμμή παραγωγής, που δημιουργήθηκε στους χώρους όπου συναρμολογήθηκαν τα μοντέλα GranTurismo και GranCabrio, μέχρι τον Νοέμβριο του 2019, αναλαμβάνει δράση στο ιστορικό εργοστάσιο.

Madonna mia, τι Maserati είναι τούτη;

Για τον σχεδιασμό της MC20 χρειάστηκαν περίπου 24 μήνες, ενώ χρησιμοποιήθηκε και το σύστημα Virtual Vehicle Dynamics Development, το οποίο περιλαμβάνει τη χρήση ενός από τους πιο προηγμένους προσομοιωτές στον κόσμο. Αναπτύχθηκε εσωτερικά από το Maserati Innovation Lab και βασίζεται σε ένα σύνθετο μαθηματικό μοντέλο που ονομάζεται Virtual Car. Αυτή η μέθοδος επέτρεψε το 97% των δυναμικών δοκιμών, βελτιστοποιώντας τους χρόνους ανάπτυξης. Στη συνέχεια, το αυτοκίνητο τελειοποιήθηκε με εξαντλητικές δοκιμές στους δρόμους, σε ποικίλες συνθήκες.

Αλλά και για την αεροδυναμική χρειάστηκαν πάνω από δύο χιλιάδες ανθρωποώρες στο Dallara Wind Tunnel και πάνω από χίλιες προσομοιώσεις CFD (Computational Fluid Dynamics). Το αυτοκίνητο που προκύπτει έχει μια κομψή γραμμή, χωρίς κινητά εξαρτήματα, αλλά μόνο μια διακριτική πίσω αεροτομή.

Το MC20 έχει σχεδιαστεί σε διθέσια έκδοση coupé, με τέτοιο τρόπο που να παραχθεί και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.

Στην οδηγοκεντρική καμπίνα, ο οδηγός τα έχει σχεδόν όλα μπροστά του και στο μισό δέρμα – μισό ανθρακονήματα τιμόνι. Εκεί είναι ο διακόπτης εκκίνησης και παύσης του κινητήρα, καθώς και ο διακόπτης Launch που βοηθά για την εκρηκτική επιτάχυνση. Υπάρχουν δύο οθόνες 10 ιντσών, η μία για τον πίνακα οργάνων και η άλλη για το σύστημα πολυμέσων Maserati (MIA). Στη λιτή βάση της κεντρικής κονσόλας από ανθρακονήματα, θα βρούμε τον ασύρματο φορτιστή smartphone, τον επιλογέα τρόπου οδήγησης (GT, Wet, Sport, Corsa και ESC Off, που απενεργοποιεί τις λειτουργίες ελέγχου), δύο κουμπιά επιλογής ταχύτητας για αυτόματη ή χειροκίνητη λειτουργία του κιβωτίου 8 ταχυτήτων και την όπισθεν, τα χειριστήρια των ηλεκτρικών παραθύρων, το χειριστήριο του συστήματος πολυμέσων και ένα εύχρηστο χώρο αποθήκευσης κάτω από το υποβραχιόνιο.

Madonna mia, τι Maserati είναι τούτη;

Αλλά και σε επίπεδο συνδεσιμότητας, το νέο MC20 μπορεί να επικοινωνεί ανά πάσα στιγμή με το πρόγραμμα Maserati Connect, με πλήρες φάσμα υπηρεσιών, από online πλοήγηση, Alexa και Wifi Hotspot, ενώ μπορεί επίσης να διαχειριστεί μέσω της εφαρμογής Maserati Connect smartphone ή smartwatch.

Τόσο οπτικά όσο και εννοιολογικά, υπάρχουν ισχυρές αναφορές στο MC12, το αυτοκίνητο που σηματοδότησε την αγωνιστική επιστροφή της Maserati το 2004. Όπως και ο προκάτοχός του, έτσι και το MC20, διαθέτει αγωνιστική ψυχή. Η ανάρτηση αποτελεί από διπλά ψαλίδια, εμπρός – πίσω, με αντιστρεπτικές δοκούς, επίσης. Σε διαστάσεις έχει 4,669 μ. μήκος, 1,965 μ. πλάτος και 1,221 μ. ύψος, με τεράστιο μεταξόνιο 2,7 μ.

Η εταιρεία αναφέρει μέση κατανάλωση 11,6 λίτρα βενζίνης στα 100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, 262 γρ./χλμ.

Στον τομέα της ασφάλειας και των συστημάτων υποστήριξης οδηγού, περιλαμβάνει automated emergency braking with pedestrian detection, lane-departure warning with lane-keeping assist και προαιρετικά adaptive cruise control.

Στην Ιταλία θα κοστίζει 216.000 ευρώ και οι παραγγελίες άνοιξαν…

Madonna mia, τι Maserati είναι τούτη;
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ