ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Δικαιώθηκε η Piaggio για τη μοναδικότητα της Vespa

Δικαιώθηκε η Piaggio για τη μοναδικότητα της Vespa

Ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα που αντιμετώπισε η ευρωπαϊκή βιομηχανία αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας, την περασμένη δεκαετία, ήταν η αντιγραφή των μοντέλων τους από κινεζικές εταιρείες.

Αυτό συνέβη, καθώς η άνοδος του βιωτικού επιπέδου των Κινέζων, συνδυάστηκε με κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών και τι πιο εύκολο για τους Κινέζους, από το να αντιγράψουν υπάρχοντα μοντέλα, αντί να δημιουργήσουν δικά τους, εξ αρχής σχέδια.

Ειδικά οι γερμανικές μάρκες: Mercedes, BMW και Smart, αντιμετώπισαν μεγάλα ζητήματα και κινήθηκαν νομικά, καθώς πανομοιότητα με τα δικά τους οχήματα, κατασκευάστηκαν κατά εκατοντάδες χιλιάδες και πουλήθηκαν στην Κίνα, ενώ έγινε προσπάθεια να πουληθούν και στην Ευρώπη.

Τα θέματα αυτά λύθηκαν, καθώς έγιναν συμπράξεις Ευρωπαίων και Κινέζων κατασκευαστών, δημιουργώντας από κοινού εργοστάσια στην Κίνα. Ωστόσο, και στον τομέα της μοτοσυκλέτας, μολονότι οι Κινέζοι έχουν κάνει τρομερά βήματα, παρουσιάζοντας πολλές μάρκες με ξεχωριστά χαρακτηριστικά, ορισμένα εμβληματικά σχέδια θέλησαν να τα αντιγράψουν.

dav
dav DAV

Πόσο μάλλον τη θρυλική Vespa, που είχαν, μάλιστα, το θράσος να παρουσιάσουν αντίγραφό της στη Διεθνή Έκθεση EICMA 2019 στο Μιλάνο, στην έδρα δηλαδή του ομίλου Piaggio. Όμως, με παρέμβαση της Piaggio, τα σκούτερ – αντίγραφα απομακρύνθηκαν, ενώ αργότερα, το Τμήμα Ακυρώσεων του Γραφείου Πνευματικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO) κήρυξε άκυρο το σχέδιο που κατέθεσε κινεζική εταιρεία, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για να δικαιολογήσει την παραγωγή σκούτερ παρόμοιων με τη Vespa.

Η απόφαση, ουσιαστικά, επιβεβαίωνε ότι το σχέδιο που παρουσίασαν οι Κινέζοι δεν δημιουργούσε διαφορετική εντύπωση σε σχέση με το πατενταρισμένο σχέδιο της Vespa Primavera, που κατοχυρώθηκε από τον όμιλο Piaggio το 2013, ενώ το τρισδιάστατο εμπορικό σήμα του σκούτερ Vespa και το εμβληματικό στυλ του 1946 προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι οι δράσεις που έχει αναλάβει ο όμιλος Piaggio, κατά των απομιμήσεων, έχουν ακυρώσει περισσότερα από 50 εμπορικά σήματα που παρουσιάστηκαν από τρίτους την τελευταία διετία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ