ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το πιο ισχυρό Hyundai i20Ν με 204 άλογα

Το πιο ισχυρό Hyundai i20Ν με 204 άλογα
HYUNDAI

Βασισμένο στο i20 παραγωγής, και εμπνευσμένο από το αγωνιστικό αυτοκίνητο i20 WRC, το ολοκαίνουργιο i20 N προσφέρει σπορ εμπειρία και κορυφαίες επιδόσεις.

Μετά το i30N και το i30 Fastback N, τα οποία σε δύο εκδόσεις αποδίδουν 250 και 275 ίππους, από 2λιτρο, turbo μοτέρ βενζίνης, η Hyundai προχώρησε σε μια ανάλογα σπορτίφ έκδοση, στο μικρότερο i20.

Το νέο i20N, είναι ένα hot hatch μοντέλο δρόμου, εμπνευσμένο από το αγωνιστικό αυτοκίνητο i20 WRC, έχει το ίδιο βάρος με αυτό και απευθύνεται σε «ζωηρούς» οδηγούς.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Σχεδιαστικά, απ’ όπου κι αν το κοιτάξεις, ξεχειλίζει δυναμισμό, όντας κατά 1 εκ. χαμηλότερα στο έδαφος από το απλό i20. Μπροστά κυριαρχεί ο προφυλακτήρας με μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα για τον turbo κινητήρα. Η μεγάλη γρίλια φέρει λογότυπο N, με καρό σημαία, ένα το κόκκινο χρώμα στο σπόιλερ, συνεχίζεται στο πλάι και πίσω, τονίζοντας το πλάτος του.

Πίσω, το διακριτικό σπόιλερ οροφής, έχει κι αυτό καταβολές από το WRC, για καλύτερη σταθερότητα ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, ενώ ο προφυλακτήρας φέρει ενσωματωμένο διαχύτη και τριγωνικό οπίσθιο φως ομίχλης. Υπάρχει, δε και μια μεγάλη, οβάλ εξάτμιση.

Μπροστά, βλέπουμε προβολείς LED, ενώ τα πίσω φώτα είναι σκουρόχρωμα, ενώ οι αλουμινένιοι τροχοί 18 ιντσών με γκρι ματ φινίρισμα, αναδεικνύουν και τις δαγκάνες φρένων με το λογότυπο Ν.

Αλλά και η διχρωμία, του ταιριάζει πολύ.

Το πιο ισχυρό Hyundai i20Ν με 204 άλογα
HYUNDAI

Στο εσωτερικό, τα ειδικά σπορ καθίσματα έχουν ενσωματωμένο προσκέφαλο, το τιμόνι, ο λεβιές ταχυτήτων και τα σπορ μεταλλικά πεντάλ, έχουν το γράμμα N, ενώ το μαύρο χρώμα αναμιγνύεται με τόνους Performance Blue σε όλες τις επενδύσεις.

Σπορτίφ και ο πίνακας οργάνων, με τρία μικρά στρογγυλά όργανα για τη θερμοκρασία λαδιού του κινητήρα, την ένδειξη αλλαγής ταχυτήτων και τη ροπή.

Στο i20N, οι μηχανικοί επέλεξαν ένα υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης GDi 1.6 lt, που συνδυάζεται με ένα πολύ βελτιωμένο εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο (6MT). Αυτός ο κινητήρας είναι ο πρώτος μιας νέας γενιάς για ευρωπαϊκό μοντέλο Hyundai και προσφέρει μέγιστη απόδοση 204 ίππους, μεταξύ 5.500 και 6.000 σ.α.λ., και μέγιστη ροπή 275 Nm, μεταξύ 1.750 και 4.500 σ.α.λ.

Με 1.190 κιλά βάρους ακριβώς όπως το i20 Coupe WRC, η αναλογία ισχύος προς βάρος είναι μια από τις καλύτερες στην κατηγορία. Το ολοκαίνουργιο i20 N προσφέρει μέγιστη ταχύτητα 230 χλμ./ώρα και επιταχύνεις στα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,7 δευτερόλεπτα.

Ο κινητήρας προσφέρει επίπεδη ισχύ, περισσότερη ροπή σε χαμηλότερες στροφές, και φέρει προηγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά.

Το ολοκαίνουργιο i20 N μπορεί, επίσης, να εξοπλιστεί με το N Corner Carving Differential, ένα Mechanical Limited Slip Differential (διαφορικό LSD) που χρησιμοποιεί έναν μηχανικά ελεγχόμενο τύπο γραναζιού για τον έλεγχο της μεταφοράς ισχύος στους μπροστινούς τροχούς. Παρέχει τη βέλτιστη πρόσφυση σε κάθε στροφή.

Από το i20 N δεν λείπει το σύστημα ελέγχου N Grin, με πέντε ξεχωριστές λειτουργίες οδήγησης: Normal, Eco, Sport, N και N Custom. Οι λειτουργίες αυτές, προσαρμόζουν τις παραμέτρους του κινητήρα, τον Ηλεκτρονικό Έλεγχο Ευστάθειας (ESC), τον ήχο της εξάτμισης και το σύστημα διεύθυνσης, ώστε να βελτιστοποιούνται για διάφορες συνθήκες οδήγησης.

Στη λειτουργία N Custom, οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν από τις ρυθμίσεις Normal, Eco, Sport και Sport +, για καθένα από τα παραπάνω στοιχεία, ώστε να ταιριάζουν με τις προτιμήσεις οδήγησης και τις συνθήκες του δρόμου μέσω ενός «Spider diagram» στην οθόνη AVN.

Επιπλέον, ο διακόπτης Ν στο τιμόνι, αλλάζει τη χαρτογράφηση, για ακόμα πιο σπορ οδηγική απόλαυση, ενώ το ESC μπορεί να λειτουργήσει σε τρία στάδια: on, sport και fully off, δηλαδή πλήρως απενεργοποιημένο.

Όπως το i30 N, το ολοκαίνουργιο i20 N διαθέτει μια σειρά από χαρακτηριστικά οδήγησης υψηλής απόδοσης. Το Rev Matching, με ειδικό διακόπτη ενεργοποίησης στο τιμόνι, συγχρονίζει τον κινητήρα και προσφέρει ομαλότερες ή πιο σπορ αλλαγές, ανάλογα με τη λειτουργία οδήγησης. Επίσης, με το Launch Control, ο κινητήρας και ο έλεγχος πρόσφυσης βελτιστοποιούνται για γρήγορη επιτάχυνση από την στάση, όπως κάνουν στους αγώνες.

Άλλα χαρακτηριστικά εμπνευσμένα από το μηχανοκίνητο αθλητισμό περιλαμβάνουν ηλεκτρική γεννήτρια ήχου, μεταβλητό έλεγχο σιγαστήρα για καλύτερο ήχο εξάτμισης, , ένδειξη φθοράς τακακιών φρένων (PWI) και ειδικά ελαστικά 215/40 R18 Pirelli P-Zero ultra, με σήμα «HN» (Hyundai N).

Οι μηχανικοί δούλεψαν πολύ πάνω στο σασί, την ανάρτηση, τα φρένα και το τιμόνι του i20, ώστε να προσφέρει πιο ευέλικτη οδήγηση και χειρισμό το ολοκαίνουργιο i20 N.

Το πιο ισχυρό Hyundai i20Ν με 204 άλογα
HYUNDAI

Το πλαίσιο έχει ενισχυθεί σε 12 διαφορετικά σημεία, η ανάρτηση διαθέτει ενισχυμένους μπροστινούς θόλους και αρθρώσεις με προσαρμοσμένη γεωμετρία, νέα αντιστρεπτική ράβδο, νέα ελατήρια και αμορτισέρ. Ο ολοκαίνουργιος άξονας N Power Sense στο μπροστινό μέρος σε συνδυασμό με έναν άξονα διπλής ζεύξης Torsion Beam (CTBA) στο πίσω μέρος, παρέχουν μεγαλύτερη ακαμψία για βελτιωμένη απόδοση οδήγησης, ενώ τα φρένα υψηλής απόδοσης διαθέτουν μεγαλύτερο μπροστινό δίσκο, κατά 40 χλστ. από το i20.

Αλλά και το σύστημα διεύθυνσης, έγινε πιο άμεσο και ακριβές.

Το ολοκαίνουριο i20 N είναι εξοπλισμένο με την πλήρη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού, Hyundai SmartSense Advanced Drivers Assistance System, που περιλαμβάνει χαρακτηριστικά όπως: Προειδοποίηση σύγκρουσης μπροστά (FCW), υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης προς τα εμπρός σε πόλη / αυτοκινητόδρομο / πεζό / ποδηλάτη (FCA), Προειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας (LDW), υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας (LKA), Προειδοποίηση σύγκρουσης τυφλού σημείου (BCW), Υποβοήθηση ορίου ταχύτητας (ISLA), Σύστημα προειδοποίησης προσοχής οδηγού (LVDA), Αυτόματη εναλλαγή μεγάλης και μεσαία σκάλας φώτων (HBA), Προειδοποίηση οπίσθιας σύγκρουσης (RCCW) και Οθόνη οπισθοπορείας με καθοδήγηση στάθμευσης (RVM).

Το ολοκαίνουργιο i20 N διαθέτει και Performance Driving Data System, για την παρακολούθηση και βελτίωση των δεξιοτήτων του οδηγού. Αυτή η δυνατότητα αποθηκεύει και εμφανίζει δεδομένα οδήγησης, συμπεριλαμβανομένων πληροφοριών για ισχύ, ροπή, turbo boost. Υπάρχει και χρονόμετρο γύρου και επιτάχυνσης!

Το ολοκαίνουργιο i20 N διαθέτει προαιρετικό σύστημα πλοήγησης με οθόνη αφής LCD 10,25 ιντσών, για λειτουργίες με Apple CarPlay και Android Auto. Είναι επίσης διαθέσιμο με την τελευταία έκδοση του Bluelink, που προσφέρει ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών συνδεσιμότητας Connected Car, όπως Hyundai LIVE Services, Connected Routing και Last Mile Navigation, καθώς και απομακρυσμένες δυνατότητες μέσω της εφαρμογής Bluelink smartphone. Το Bluelink διαθέτει δωρεάν πενταετή συνδρομή.

Το ολοκαίνουργιο i20 N θα είναι διαθέσιμο σε όλη την Ευρώπη από την άνοιξη του 2021.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ