FORMULA 1

Τρία στα πέντε για τον άπιαστο Πιάστρι -Κέρδισε στην Τζέντα και ανέβηκε στην κορυφή της F1

Zak Mauger / LAT Images / McLAREN MEDIA CENTRE

Με την τρίτη του νίκη στα πέντε GP του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1, στο GP Σαουδικής Αραβίας, ο Όσκαρ Πιάστρι ανέβηκε στην κορυφή της βαθμολογίας με 10 βαθμούς διαφορά από τον Λάντο Νόρις. Στo πρώτο σικέιν κρίθηκε η μάχη του Αυστραλού με τον Μαξ Φερστάπεν -ο οποίος δέχθηκε ποινή 5”-, ενώ ο Σαρλ Λεκλέρ κατέκτησε το πρώτο φετινό βάθρο της Ferrari.

Ο Όσκαρ Πιάστρι δεν θέλησε καν να περιμένει την ανωτερότητα που φάνηκε πως είχε η McLaren σε ρυθμό αγώνα για να περάσει με το undercut τον κάτοχο της πολ ποζίσιον, Μαξ Φερστάπεν, με τη Red Bull RB21: έκανε την επίθεσή του στον Ολλανδό στο πρώτο σικέιν της πίστας μετά την εκκίνηση, και στο συμβάν αυτό κρίθηκε η αποψινή νίκη της Τζέντα.

Οι Πιάστρι-Φερστάπεν έστριψαν μαζί την πρώτη δεξιά στροφή του σικέιν, αλλά ο πρωταθλητής στη συνέχεια “έκοψε” τη δεύτερη αριστερή από την εσωτερική για να διατηρήσει την πρωτοπορία. Οι αγωνοδίκες τιμώρησαν τον Φερστάπεν με ποινή 5”, την οποία ο Μαξ εξέτισε στο πιτ-στοπ του, και κάπου εκεί τελείωσαν όλα – διότι ο Πιάστρι απέκτησε την πρωτοπορία και έκτοτε δεν την απώλεσε ποτέ.

Πίσω τους, ο Σαρλ Λεκλέρ κατέκτησε την τρίτη θέση κάνοντας το overcut στον Τζορτζ Ράσελ και τη Mercedes. Αυτό ήταν το πρώτο βάθρο σε GP για τη Ferrari φέτος, αποδεικνύοντας πόσο καλή είναι η SF-25 σε ρυθμό αγώνα και πόσο πολύ πάσχει σε απόλυτη ταχύτητα στον έναν γύρο των κατατακτήριων, που άφησε το Μονεγάσκο χθες στην 4η θέση της εκκίνησης.

O Λάντο Νόρις έκανε την αντεπίθεσή του από την 10η θέση της εκκίνησης -μετά το χθεσινό του ατύχημα στο Q3- και με εναλλακτική στρατηγική έφτασε μέχρι την 4η θέση, χωρίς εντέλει να απειλεί τον Λεκλέρ με αξιώσεις. Την εξάδα έκλεισαν οι Ράσελ και Κίμι Αντονέλι, καθώς για τη Mercedes επέστρεψε σε αυτό τον αγώνα ο προβληματισμός της υπέρμετρης φθοράς των ελαστικών.

Δεν συνέβησαν πολλά περισσότερα στο αποψινό GP της Σαουδικής Αραβίας, με εξαίρεση τη σύγκρουση του Πιέρ Γκασλί με τον Γιούκι Τσουνόντα στον πρώτο γύρο που έστειλε την Alpine του Γάλλου στον τοίχο και τη Red Bull του Ιάπωνα πίσω στα πιτς για να εγκαταλείψει – βγάζοντας στην πίστα για τους πέντε πρώτους γύρους το όχημα ασφαλείας.

Η εξέλιξη του αγώνα
Στην εκκίνηση οι πρώτοι 9 παρατάχθηκαν με τη μέση γόμα, αλλά ο Νόρις πίσω τους επέλεξε τη σκληρή – για έναν αγώνα που, και φέτος, όλοι επέλεξαν στρατηγική ενός πιτ-στοπ.

Από την πολ ποζίσιον ο Φερστάπεν δεν εκκίνησε τόσο καλά όσο ο Πιάστρι από τη δεύτερη θέση και οδήγησε τη Red Bull του στο εσωτερικό της δεύτερης στροφής για να διατηρήσει την πρωτοπορία του.

Αμέσως μετά ήρθε η σύγκρουση της Red Bull του Γιούκι Τσουνόντα με την Alpine του Πιερ Γκασλί, που διέκοψε τον αγωνιστικό ρυθμό με το όχημα ασφαλείας για πέντε γύρους. Ο Γάλλος εγκατέλειψε άμεσα αφήνοντας την Alpine στο σημείο της πρόσκρουσης στην πίστα, ενώ ο Τσουνόντα επέστρεψε μεν στα pits, αλλά κι αυτός εκεί αναγκάστηκε να αποσυρθεί από τον αγώνα.

Τότε προέκυψε το ερώτημα αν ο Φερστάπεν έπρεπε να δώσει την πρώτη θέση στον Πιάστρι, καθώς τη διατήρησε κόβοντας την πρώτη στροφή. Στη ραδιοεπικοινωνία, ο Φερστάπεν διατείνονταν ότι ο Πιάστρι τον ώθησε εκτός πίστας, ενώ ο Αυστραλός έλεγε ότι ο Ολλανδός όπως έστριψε έτσι κι αλλιώς δεν επρόκειτο ποτέ να μείνει μέσα στην πίστα.

Με την επανεκκίνηση, οι αγωνοδίκες ανακοίνωσαν την επιβολή ποινής 5’’ στον Ολλανδό για την “απόκτηση άδικου πλεονεκτήματος” έναντι του Αυστραλού – που φάνηκε να ήταν ελάχιστα μπροστά του στην είσοδο της πρώτης στροφής.

Ο Νόρις, έχοντας ξεκινήσει από τη 10η θέση με τη σκληρή γόμα, επωφελήθηκε από το συμβάν Τσουνόντα/Γκασλί και ανέβηκε στην 8η θέση, πριν περάσει τον Κάρλος Σάινθ στον 7ο γύρο. Καθώς ο Πιάστρι διατηρούσε πίεση στον Φερστάπεν, ο Νόρις πλησίαζε τον Λιούις Χάμιλτον, τον προσπέρασε αλλά ο Βρετανός αντεπιτέθηκε χάρη στο DRS.

Το ίδιο σκηνικό επαναλήφθηκε στον επόμενο γύρο, ώσπου ο Νόρις άλλαξε στρατηγική και πέρασε τον Χάμιλτον στη στροφή πριν την κεντρική ευθεία, με τη βοήθεια του DRS. Ο Λάντο συνέχιζε την ανέλιξή του και στον 19ο γύρο πέρασε και τον Αντονέλι για να βρεθεί στην 5η θέση.

Εντωμεταξύ, ο Φερστάπεν έκανε μια σειρά από υπέροχους γύρους στο όριο και ο Πιάστρι άρχισε να χάνει έδαφος. Έτσι, η McLaren κάλεσε τον Αυστραλό για αλλαγή ελαστικών στον 20ό γύρο. Ο Φερστάπεν πίεσε για να αποφύγει το undercut, αλλά όταν σταμάτησε δύο γύρους αργότερα, βγήκε πίσω από τον Πιάστρι, τρία δευτερόλεπτα πίσω, με την ποινή να τον κρατά εκτός διεκδίκησης της πρώτης θέσης.

Ο Νόρις προσπαθούσε να καθυστερήσει όσο μπορούσε το πρώτο stint, ελπίζοντας στην εμφάνιση ενός δεύτερου οχήματος ασφαλείας. Τελικά αυτό δεν ήρθε ποτέ, και ο Λάντο μπήκε στα πιτς 15 γύρους πριν το τέλος, πέφτοντας στην 5η θέση αλλά με πολύ πιο φρέσκα ελαστικά. Ο Πιάστρι, στο μεταξύ, διατηρούσε καθαρό και σταθερό προβάδισμα 4,5’’ από τον Φερστάπεν.

Έτσι, στο τελευταίο τρίτο του αγώνα ο Λεκλέρ με πιο φρέσκια σκληρή γόμα και ο Νόρις με πολύ πιο φρέσκια μέση γόμα πίεζαν και ήταν ταχύτεροι όλων. Ο Μονεγάσκος το εκμεταλλεύτηκε για να περάσει μέσα στην πίστα τον Τζορτζ Ράσελ -που ήδη αντιμετώπιζε προβλήματα υψηλής φθοράς της δικής του σκληρής γόμας στο δεύτερο stint-.

Ο Νόρις σύντομα έκανε το ίδιο, περνώντας τη Mercedes W16 του συμπατριώτη του, και με πιο αποδοτικά και πιο φρέσκα ελαστικά καταδίωξε και τον Λεκλέρ. Όμως, παρότι πλησίασε σχεδόν στο ένα δευτερόλεπτο, δεν κατάφερε ποτέ να μπει σε απόσταση DRS από τη Ferrari για να απειλήσει τον Λεκλέρ για την 3η θέση του βάθρου. Ο Ράσελ τερμάτισε 5ος, παρά τις ανησυχίες του για τα ελαστικά του, εμπρός από τους Αντονέλι και Λιούις Χάμιλτον.

Μετά την τριπλέτα αυτή των αγώνων στην Ιαπωνία, στο Μπαχρέιν και στη Σαουδική Αραβία, τώρα η Formula 1 έχει κενό δύο εβδομάδων μέχρι το 6ο φετινό GP, στο Μαϊάμι στις 2-4 Μαΐου 2024.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ