FORMULA 1

Τι κρύβεται πίσω από την υπόθεση Χόρνερ και πώς μπορεί να οδηγήσει τον Φερστάπεν στη Mercedes

Red Bull Content Pool
Οι Μαξ Φερστάπεν και Κρίστιαν Χόρνερ στο πλαίσιο του GP Μπαχρέιν 2024 RED BULL CONTENT POOL

Το συνεχιζόμενο σήριαλ της υπόθεσης Κρίστιαν Χόρνερ στη Red Bull Racing αρχίζει να επιβεβαιώνει ότι δεν αφορά μόνο τον ίδιο και τη γυναίκα υπάλληλο που τον κατήγγειλε, αλλά είναι η “κορυφή του παγόβουνου” μιας διαμάχης ισχύος στη Red Bull, που θα μπορούσε να καρπωθεί ο Τότο Βολφ για να αποκτήσει τις υπηρεσίες του Μαξ Φερστάπεν.

Στο πλαίσιο του GP του Μπαχρέιν η Red Bull GmbH ανακοίνωσε ότι -έπειτα από ενδελεχή έρευνα- απαλλάσσει τον Χόρνερ από τις κατηγορίες της καταγγελίας μιας γυναίκας υπαλλήλου της ομάδας περί “απρεπούς συμπεριφοράς” του Βρετανού απέναντί της.

Όμως, την επόμενη μέρα διέρρευσαν στους ηλεκτρονικούς λογαριασμούς υψηλόβαθμων στελεχών της F1, της FIA και των άλλων ομάδων στοιχεία και φωτογραφίες της έρευνας, και η υπόθεση αναζωπυρώθηκε. Η διαρροή αυτή δείχνει, αν μη τι άλλο, ότι το σήριαλ έχει ότι έχει ακόμα πολύ δρόμο μπροστά του και άφησε να εννοηθεί ότι κρύβονται πολλά στο παρασκήνιό της.

Σε όλο και περισσότερα ευρωπαϊκά μέσα ενημέρωσης γράφεται ότι μία από τις κρυφές παραμέτρους της υπόθεσης είναι η διαμάχη για τον έλεγχο της Red Bull μεταξύ του Ταϊλανδού επιχειρηματία Σαρλέμ Γιουβίντια, που κατέχει το 51% και φέρεται να είναι αυτός που κρατά τον Χόρνερ στη θέση του, και της αυστριακής πλευράς που κατέχει το 49% με επικεφαλής τον Μαρκ Μάτεσιτζ, γιό του εκλιπόντος ιδρυτή της εταιρείας Ντίτριχ Μάτεσιτζ.

Μέσα σε αυτά, πρέπει να αναρωτηθεί κανείς σε ποια πλευρά βρίσκονται οι μεγάλοι συνεργάτες της εταιρείας, όπως ο μεγάλος χορηγός Oracle και η Ford Motor Co., αλλά και ο Χέλμουτ Μάρκο με την οικογένεια Φερστάπεν, που δείχνουν να έχουν ένα αρραγές μέτωπο. Άλλωστε, μόλις χθες ο Γιός Φερστάπεν, πατέρας του Μαξ, δήλωσε εμμέσως πλην σαφώς ότι χρειάζεται η απομάκρυνση του Χόρνερ από τη διοίκηση της RBR ώστε η ομάδα να μην διαλυθεί.

Red Bull Content Pool
Οι Μαξ και Γιός Φερστάπεν στο γκαράζ της Red Bull Racing RED BULL CONTENT POOL

Οι πληροφορίες για τους χορηγούς είναι αντικρουόμενες. Άλλα μέσα ενημέρωσης γράφουν ότι σκέφτονται σοβαρά να απεμπλακούν από το χάος που προδιαγράφεται στη Red Bull, και άλλα πως δεν θέλουν να απομακρυνθεί ο Χόρνερ που αποδεδειγμένα έχει μεταμορφώσει την ομάδα σε “αυτοκρατορία” της Formula 1.

Ποιος, όμως, μπορεί να κρύβεται πίσω από την ανώνυμη διαρροή των στοιχείων της έρευνας -αν υποθέσουμε ότι είναι αυθεντικά- και να θέλει την κατάρριψη του Κρίστιαν Χόρνερ από τη διοίκηση της RBR; Θεωρητικά μόνο όσοι ενεπλάκησαν στην έρευνα, δηλαδή τα μέλη της Red Bull και ο εξωτερικός δικηγόρος που ανέλαβε την υπόθεση, μπορούσαν να έχουν πρόσβαση στα στοιχεία.

Μετά τη διαρροή πολλοί υποπτεύθηκαν τον Γιος Φερστάπεν, που φέρεται να βρίσκεται σε μακροχρόνια διαμάχη με τον Χόρνερ, αλλά ο πατέρας του Μαξ είπε “γιατί να θέλω να κάνω κάτι τέτοιο όταν ο Μαξ τα πάει τόσο καλά εδώ; Δεν έχει νόημα”. Και όντως, μια ενδεχόμενη απομάκρυνση του Χόρνερ όντως θα στερήσει το αίσθημα ασφαλείας από την ομάδα και θα προκαλέσει ένα σοβαρό πλήγμα στην εύθραυστη αρτιότητα της λειτουργίας της.

Οι παράπλευρες πτυχές

Ωστόσο, εδώ έρχεται μία άλλη παράμετρος να δώσει νόημα ακόμα και για τη θέση των Φερστάπεν σε μια περίπτωση αποσταθεροποίησης της Red Bull. Αν η ομάδα του Μίλτον Κινς βυθιστεί στην αβεβαιότητα και αποδιοργανωθεί, τότε είναι πολύ πιθανόν ότι θα ενεργοποιηθούν οι πολύ πιθανοί ανάλογοι όροι στο συμβόλαιο του Μαξ που του επιτρέπουν να αποχωρήσει πριν τη λήξη του, στο τέλος του 2028.

Γιατί να θέλει ο Μαξ να αφήσει μια τόσο κυρίαρχη ομάδα; Οι λόγοι μπορεί -υποθετικά, πάντοτε- να είναι πολλοί: να θέλει να συνάψει ένα πολύ μεγαλύτερο, ηγεμονικό συμβόλαιο και με πολύ καλύτερους όρους τώρα που βρίσκεται με τόσο κυριαρχικό τρόπο στο “θρόνο” της F1, και είναι ο απόλυτος υπεραστέρας.

Μπορεί, επίσης, ο Φερστάπεν να έχει εσωτερική πληροφόρηση ότι η πρώτη μονάδα ισχύος της ιστορίας της που ετοιμάζει η Red Bull για το 2026, σε συνεργασία με τη Ford, έχει χάσει πολύ και πολύτιμο δρόμο για το πέρασμα στο νέο πλαίσιο κανονισμών της F1 σε δύο χρόνια.

Επίσης, θυμίζουμε, ο Άντριαν Νιούι φέρεται -σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές- να έχει όρο στο συμβόλαιό του με την RBR που του επιτρέπει να φύγει αν φύγει και ο Χόρνερ. Και ίσως ο Φερστάπεν να μην είναι και τόσο αισιόδοξος προβλέποντας το μέλλον του στην ομάδα χωρίς τα σχέδια του ιδιοφυούς Νιούι, που τον έκαναν κυρίαρχο τα τελευταία χρόνια.

Αν ισχύει κάτι από όλα αυτά, θα έρθει πολύ βολικά στον Φερστάπεν να αξιοποιήσει όποιον όρο στο συμβόλαιό του επιτρέπει να φύγει από το Μίλτον Κινς πριν το τέλος του 2028, δηλαδή πριν σπαταλήσει τρεις χρονιές (2026-’28) στις οποίες ενδέχεται να πιστεύει ότι δεν θα είναι ανταγωνιστικός.

Sebastian Kawka/Mercedes-Benz AG
Ο Τότο Βολφ στη συνέντευξη Τύπου του GP ΗΠΑ 2023 SEBASTIAN KAWKA/MERCEDES-BENZ AG


Από την άλλη πλευρά, όλοι ξέρουν ότι ο Τότο Βολφ είναι έτοιμος να αδράξει κάθε ευκαιρία για μια ηχηρή μεταγραφή για τη θέση του Λιούις Χάμιλτον, από το 2025 κιόλας, και πρόσφατα παραδέχθηκε ότι ο Ολλανδός θα ενδιέφερε την ομάδα του.

Αν μη τι άλλο, μια τέτοια κίνηση θα ανέστρεφε με εντυπωσιακό τρόπο την αρνητική εικόνα που προκάλεσε για τη Mercedes η ξαφνική απόφαση του Λιούις Χάμιλτον να φύγει το ‘25 για τη Ferrari. Και φυσικά θα δυνάμωνε αγωνιστικά, σε υπερθετικό βαθμό, την ομάδα του Μπράκλεϊ.

Πολλοί πιστεύουν ότι μετά το τέλος της κυρίαρχης εμφάνισης του Μαξ Φερστάπεν στο GP του Μπαχρέιν το Σάββατο (4/03) δεν ήταν καθόλου τυχαίο ότι ο Τότο Βολφ εθεάθη να συνομιλεί με τον Γιος Φερστάπεν στο πάντοκ. Και θεωρείται ότι αυτή δεν ήταν η πρώτη τους συνάντηση στο πλαίσιο του πρώτου φετινού αγώνα της F1.

Ο Βολφ είναι δεδομένο ότι παραμονεύει παρακολουθώντας πολύ στενά μια υπόθεση που θα μπορούσε να του προσφέρει στο “πιάτο” το απρόσμενο δώρο του Μαξ Φερστάπεν, αν και φυσικά για ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα πρέπει να πείσει τον Ολλανδό ότι η Mercedes F1 θα του προσφέρει ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο στο μέλλον.

Βάσει όλων αυτών, ο Βολφ ρωτήθηκε από τους δημοσιογράφους στο Μπαχρέιν μετά το GP του Σαββάτου αν υπάρχει πιθανότητα να οδηγεί για τη Mercedes ο Φερστάπεν το 2025. Και ήταν απρόσμενα προσεκτικός στα λόγια του: “Πιστεύω ότι ότι ο οδηγός πάντα θα διαλέγει το ταχύτερο μονοθέσιο. Κατά βάση, από αυτό εξαρτώνται όλα. Προς το παρόν η Red Bull έχει το ταχύτερο αυτοκίνητο, οπότε προφανώς αυτή είναι η προτεραιότητα”.

TAGS FORMULA 1 F1 RED BULL ΤΟΤΟ ΒΟΛΦ ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ MERCEDES F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ