FORMULA 1

Τι απαντά ο Τότο Βολφ στις εικασίες ότι η Mercedes F1 είναι ένα βήμα μπροστά για το 2026

Rich Pardon / Mercedes AG

Σχολιάζοντας τη γενικότερη εντύπωση ότι η Mercedes HPP είναι ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό με τις ολοκαίνουριες μονάδες ισχύος της Formula 1 για τη νέα σεζόν του 2026, ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ λέει ότι η διαίσθηση της ομάδας δεν είναι αυτό το χειμώνα όσο καλή ήταν στο ξεκίνημα της εποχής κυριαρχίας της, πριν τη σεζόν του 2014.

Ο Αυστριακός παραδέχθηκε ότι είναι “εξαιρετικά δύσκολο” να εκτιμήσει κανείς το επίπεδο προετοιμασίας των αντιπάλων ενόψει της μεγάλης αλλαγής κανονισμών της Formula 1 το 2026.

Σε ό,τι αφορά την ομάδα του, όμως, τόνισε ότι το κλίμα στη Mercedes F1 δεν είναι συγκρίσιμο με εκείνο που επικρατούσε πριν από τη σεζόν του 2014 – όταν η Mercedes High Performance Powertrains (HPP) παρουσίασε την τεχνολογία του split turbo στην αυγή της υβριδικής εποχής του σπορ, και διέλυσε τον ανταγωνισμό για τα επόμενα επτά χρόνια.

Τώρα, η Formula 1 βρίσκεται στο κατώφλι μιας νέας ριζικής αλλαγής, καθώς το 2026 θα εγκαινιαστεί μια νέα εποχή με ενεργή αεροδυναμική σε εμπρός και πίσω πτέρυγα, μικρότερα σασί και μονάδες ισχύος που θα βασίζονται σε αναλογία 50:50 μεταξύ θερμικού κινητήρα και ηλεκτρικής ενέργειας.

“Μπαίνοντας στο 2014, είχα ήδη ένα καλό προαίσθημα από τον χειμώνα, όταν ήμασταν οι πρώτοι που βάλαμε ένα μονοθέσιο στο δυναμόμετρο” είπε ο Αυστριακός. “Ο κινητήρας ήταν πιο αξιόπιστος απ’ όσο φαινόταν να είναι των άλλων.

Και προφανώς, την πρώτη ημέρα των δοκιμών κανείς άλλος δεν έκανε γύρους – εμείς κάναμε. Το ίδιο και τη δεύτερη ημέρα. Οπότε, δεν είναι συγκρίσιμες οι καταστάσεις. Επίσης, οι ομάδες σήμερα είναι πολύ πιο ανταγωνιστικές απ’ ό,τι ήταν τα προηγούμενα χρόνια”.

O τελευταίος αγώνας της Mercedes με την υβριδική μονάδα ισχύος που είχε ξεκινήσει το 2014 - στο GP του Άμπου Ντάμπι 2025 Mercedes AG

Παρότι παραδέχθηκε ότι η Mercedes δεν έχει την ίδια διαίσθηση όπως στο ξεκίνημα του 2014, ο Βολφ υπογράμμισε ότι η ομάδα βρίσκεται εντός των πλάνων της για το 2026: “Είναι εξαιρετικά δύσκολο να προβλέψεις τι θα συμβεί, γιατί έχουμε θέσει συγκεκριμένους στόχους και αυτή τη στιγμή είμαστε σε τροχιά να τους πετύχουμε.

Το αν αυτοί οι στόχοι ήταν αρκετά φιλόδοξοι και αν τέθηκαν σωστά ως προς τις προτεραιότητες, μόνο το μέλλον θα το δείξει”.

Το μέλλον αυτό δεν είναι τόσο μακρινό: η Formula 1 θα πραγματοποιήσει κλεισμένων των θυρών δοκιμές στη Βαρκελώνη από τις 26 έως τις 30 Ιανουαρίου (κάθε ομάδα θα έχει τρεις ημέρες, που θα επιλέξει η ίδια, σε αυτό το πενθήμερο).

“Δεν είναι μακριά, περίπου οκτώ εβδομάδες”, είπε ο Βολφ μετά τον τελευταίο αγώνα του 2025. “Είναι τρομακτικό να το λες. Θα κάνουμε τα πάντα ώστε να παρουσιαστούμε με ένα μονοθέσιο και μια μονάδα ισχύος που θα είναι αρκετά ανταγωνιστικά”, κατέληξε ο Αυστριακός.

Ο Βολφ απέφυγε να κάνει οποιαδήποτε πρόβλεψη για τη θέση της Mercedes στον πρώτο αγώνα της χρονιάς, στην Αυστραλία στις 6 Μαρτίου 2026, σημειώνοντας ότι είναι “άνθρωπος που βλέπει το ποτήρι μισοάδειο” – ειδικά μετά το δύσκολο ξεκίνημα της ομάδας στον κύκλο κανονισμών του 2022.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ