ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ

Ράλι Ντακάρ, ΕΔ6Β: Εκτός μάχης ο Αλ Ατίγια, διαγράφεται μάχη Σάινθ-Λεμπ για τη νίκη

Marcelo Maragni / Red Bull Content Pool
Sebastien Loeb (FRA) and Fabian Lurquin (BEL) of Bahrain Raid Xtreme race during stage 06 of Rally Dakar 2024 in Shubaytah, Saudi Arabia on January 11, 2024. // Marcelo Maragni / Red Bull Content Pool // SI202401110566 // Usage for editorial use only // MARCELO MARAGNI / RED BULL CONTENT POOL

Η 6η Ειδική Διαδρομή του φετινού Ντακάρ, η περίφημη Chrono 48H, τελείωσε με το δεύτερο σκέλος της σήμερα (12/1) με τη νίκη του Σεμπάστιαν Λεμπ, που ανέβηκε τρίτος και πλησίασε στα 29:31 λεπτά τον πρωτοπόρο του αγώνα Κάρλος Σάινθ. Έχασε σχεδόν τρεις ώρες με μηχανικό πρόβλημα ο Αλ Ατίγια, ο Βαν Μπεβερέν κέρδισε σήμερα και μπήκε στη μάχη της νίκης στις μοτοσικλέτες.

Οι ελπίδες του Νάσερ Αλ Ατίγια για την τρίτη διαδοχική του νίκη στο Ράλι Ντακάρ, και συνολικά έκτη της καριέρας του, εξανεμίστηκαν στο δεύτερο σκέλος της μαραθώνιας Ειδικής Chrono 48H στο δεύτερο σκέλος της δοκιμασίας, μετά τη διανυκτέρευση στην έρημο του Empty Quarter έξω από την πόλη Σουμπαϊτάχ της Σαουδικής Αραβίας.

Το Hunter T1+ της Prodrive του Αλ Ατίγια σταμάτησε μέσα στην Ειδική 19 χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό, στο χιλιόμετρο 530, με μηχανικά προβλήματα. Ο πρωταθλητής από το Κατάρ χρειάστηκε να κάνει επιτόπου επιδιορθώσεις, οι οποίες του κόστισαν σχεδόν 3 ώρες, πριν καταφέρει να επανεκκινήσει και να φτάσει στον τερματισμό.

Μέχρι τότε ο Αλ Ατίγια βρισκόταν στην 3η θέση της γενικής, με διαφορά 21 λεπτών από τον Γιαζίντ Αλ Ράζι της Overdrive Toyota. Όμως, στην Chrono 48H έληξε κάθε ελπίδα και για τους δύο, μετά το χθεσινό (11/1) σφοδρό ατύχημα του Αλ Ράζι που κατέστρεψε ολοσχερώς το Toyota Hilux T1+, και τα σημερινά προβλήματα του Hunter του Αλ Ατίγια.

Τα προβλήματα των δύο Αράβων διεκδικητών της νίκης άφησαν στην κορυφή τον Κάρλος Σάινθ, με προβάδισμα 20 λεπτών από τον ομόλογό του στην εργοστασιακή Audi Ματίας Έκστρομ. Όμως, κερδίζοντας την Chrono 48H ο Σεμπάστιαν Λεμπ επέστρεψε εντυπωσιακά στη μάχη της νίκης, καθώς μείωσε τη διαφορά του κάτω από τα 30 λεπτά από τον Σάινθ, και στα 9 λεπτά από τον Έκστρομ.

Μετά την ημέρα ξεκούρασης στο Ριάντ, ο Γάλλος της ομάδας Bahrain Raid Xtreme, με το Hunter T1+ της βρετανικής Prodrive, θα εξαπολύσει την επίθεσή του στον Ισπανό και τον Σουηδό της Audi για να προσπαθήσει να φτάσει στον πολυπόθητό του στόχο της πρώτης του νίκης στο Ράλι Ντακάρ, μετά από εννέα παγκόσμια πρωταθλήματα στο WRC.

Μετά το πρώτο σκέλος της μαραθώνιας αυτής Ειδικής την Πέμπτη (11/1), στους Σάινθ-Έκστρομ-Λεμπ απέμενε να καλύψουν σήμερα το τελευταίο τρίτο της διαδρομής. Ο Λεμπ υστερούσε κατά 5:19 λεπτά από τον Σάινθ, όμως ο Γάλλος κατάφερε να κλείσει τη διαφορά και μάλιστα να πάρει ακόμη 2 λεπτά από τον Σάινθ και σχεδόν 11 λεπτά από τον Έκστρομ μέχρι τον τερματισμό.

Το πρώτο από τα Toyota, του Λούκας Μοράες της εργοστασιακής Gazoο Racing, βρίσκεται στην 4η θέση και σχεδόν 35 λεπτά πίσω από τον Λεμπ, ενώ σε κοντινή απόσταση ακολουθούν τον Βραζιλιάνο μετά την Chrono 48H οι Γκιγιόμ ντε Μέβιους της Overdrive και ο Ζινιέλ ντε Βιγέρ της Toyota GR με ίδια αυτοκίνητα. Ο Αλ Ατίγια έπεσε στην 17η θέση, αλλά θα πέσει κι άλλο όσο τερματίζουν κι άλλα πληρώματα.

HONDA RACING CORPORATION (HRC)
Ο Αντριέν βαν Μπεβερέν της Honda κέρδισε την Chrono 48H και μπήκε στη μάχη της νίκης του Ράλι Ντακάρ HONDA RACING CORPORATION (HRC)


Σε αντίθεση με τον Σάινθ, στις μοτοσικλέτες ο Αντριέν βαν Μπεβερέν της εργοστασιακής Honda κατάφερε να κρατήσει στο δεύτερο σκέλος της Chrono 48H το σημαντικό προβάδισμα που είχε αναπτύξει χθες (11/1) και να κερδίσει την Ειδική.

Η διαφορά του από τον δεύτερο της ΕΔ Τόμπι Πράις της ΚΤΜ ήταν 4:13 λεπτά, όμως το σημαντικό για τον Γάλλο ήταν ότι έκοψε 5 λεπτά από τη διαφορά του από τον ομόλογό του Ρίκι Μπράμπεκ και σχεδόν 10 λεπτά από τον Ρος Μπραντς της Hero, που έγραψαν τον τρίτο και πέμπτο χρόνο αντίστοιχα στη διήμερη αυτή 6η ΕΔ του αγώνα.

Ως αποτέλεσμα, ενόψει της δεύτερης εβδομάδας του αγώνα, ο Βαν Μπεβερέν μπήκε στη μάχη της νίκης, ανεβαίνοντας στην 3η θέση της γενικής κατάταξης με διαφορά περίπου 9 λεπτών από τους Μπράμπεκ και Μπραντς που βρίσκονται στις δύο πρώτες θέσεις.

Ο Νάτσο Κορνέχο, επίσης της Honda, είναι περίπου τεσσεράμισι λεπτά πίσω από τον Βαν Μπεβερέν, αλλά πιο πίσω ο Πράις και ο περσινός νικητής Κέβιν Μπεναβίδες έχουν χάσει λίγο την επαφή με την κορυφή. Eπίσης, σήμερα εγκατέλειψε ο Ζοάν Μπαρέδα Μπορ με μηχανικά προβλήματα της Hero του στο χιλιόμετρο 529.

Μετά την ολοκλήρωση της μεγάλης φετινής πρόκλησης του Ράλι Ντακάρ, τη διήμερο Ειδική Chrono 48H, τώρα το καραβάνι θα μεταβεί από τη Σουμπαϊτάχ στο Ριάντ για μία ημέρα ξεκούρασης, το Σάββατο (13/1). H δεύτερη εβδομάδα του αγώνα θα ξεκινήσει με την ΕΔ των 483 χιλιομέτρων από το Ριάντ στο Αλ Ντουαντίμι, στο δρόμο για την Γιανμπού και τον τερματισμό της επόμενης Παρασκευής (19/1).

ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ - 6η ΕΙΔΙΚΗ (11-12/1)
ΓΕΝΙΚΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

  • 1. Κάρλος Σάινθ (Audi) 24:59:32
  • 2. Ματίας Έκστρομ (Audi) +20:21
  • 3. Σεμπαστιάν Λεμπ (Bahrain X-Raid) +29:31
  • 4. Λούκας Μοράες (Toyota GR) +1:04:00
  • 5. Γκιγιόμ ντε Μέβιους (Overdrive Toyota) +1:09:47
  • 6. Ζινιέλ ντε Βιγέρ (Toyota GR) +1:25:16
  • 7. Μάρτιν Πρόκοπ (Orlen Jipocar) +1:35:04
  • 8. Ματιέ Σεραντορί (Century) +1:52:20
  • 9. Ερίκ Γκοκζάλ (Energylandia) +1:52:30
  • 10. Ντέιβιντ Μποτερίλ (Toyota Gazzo) +1:54:41

ΓΕΝΙΚΗ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΩΝ

  • 1. Ρίκι Μπράμπεκ (Honda) 27:11:21
  • 2. Ρος Μπραντς (Hero) +0:51
  • 3. Αντριέν βαν Μπεβερέν (Honda) +9:21
  • 4. Χοσέ Ιγνάσιο Κορνέχο (Honda) +14:14
  • 5. Τόμπι Πράις (ΚΤΜ) +27:00
  • 6. Κέβιν Μπεναβίδες (ΚΤΜ) +28:33
  • 7. Ντάνιελ Σάντερς (GasGas) +35:50
  • 8. Λουτσιάνο Μπεναβίδες (Husqvarna) +47:26
  • 9. Στέφαν Σβίτκο (Slonaft) +1:07:42
  • 10. Ζανλούπ Λεπάν (Duust) +1:31:42
TAGS ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ RALLY DAKAR MOTORSPORTS
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ