FORMULA 1

Πώς θα λύσει η Ferrari τη δύσκολη άσκηση εξέλιξης δύο μονοθεσίων μέσα στο 2025

Ο Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari SF-24 στο GP Σιγκαπούρης 2024 SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Η Scuderia φιλοδοξεί ότι το 2025 θα είναι ένα έτος ρεαλιστικού πρωταθλητισμού με τους Σαρλ Λεκλέρ και Λιούις Χάμιλτον - όμως μαζί με την εξέλιξη της φετινής SF-25 πρέπει να σχεδιάσει εν λευκώ (βάσει των ολοκαίνουριων τεχνικών κανονισμών) και το μονοθέσιο του 2026. Πώς προσεγγίζει το Μαρανέλο αυτή τη μεγάλη πρόκληση;

Η πρόκληση αυτή, φυσικά, ισχύει για όλες τις ομάδες. Όμως γίνεται πολύ περίπλοκη για όσες φιλοδοξούν να κάνουν φέτος πρωταθλητισμό: για τις McLaren, Ferrari, Red Bull – καθώς η Mercedes φέρεται να θεωρεί το 2025 ως “μεταβατικό έτος” πριν τη νέα της, ολομέτωπη επίθεση το 2026. Τα πράγματα περιπλέκει και η πρόσφατη απόφαση της FIA να απαγορεύσει τις “ελαστικές” πτέρυγες από το φετινό Ισπανικό GP και μετά.

Αυτή η διπλή άσκηση (για τα μονοθέσια του 2025 και ‘26) αφορά στα τμήματα σασί και αεροδυναμικής των εργοστασίων, που πρέπει να σχεδιάσουν από την αρχή τα μονοθέσια του 2026 – στα οποία επιτρέπειται να εργάζονται από την 1η Ιανουαρίου 2025, με συγκεκριμένους χρονικούς περιορισμούς (για λόγους κόστους) στη χρήση της αεροσήραγγας και του CFD.

Οι νέοι, ριζικά αλλαγμένοι κινητήρες του ‘26 ήδη εξελίσσονται από τους κατασκευαστές από το 2021, οπότε και “πάγωσε” η εξέλιξη των υπαρχόντων υβριδικών μονάδων ισχύος.

Πώς προσεγγίζει η Scuderia Ferrari αυτή την πρόκληση; Σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας Λοΐκ Σερά έθεσε πρόσφατα το αναλυτικό πλάνο της ταυτόχρονης εξέλιξης της φετινής SF-25 και του σχεδιασμού του νέου μονοθεσίου του 2026.

55 SAINZ Carlos (spa), Scuderia Ferrari SF-24, action during the Formula 1 Pirelli Gran Premio dItalia 2024, Italian Grand Prix 2024, 16th round of the 2024 Formula One World Championship from August 30 to September 1, 2024 on the Autodromo Nazionale Monza, in Monza, Italy SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Όπως γράφει η ιστοσελίδα AutoRacer, το πλάνο που έθεσε ο Σερά είναι να συνεχίσει η ομάδα να αφοσιώνεται στην εξέλιξη της SF-25 τουλάχιστον για τους τέσσερις πρώτους μήνες αυτής της χρονιάς – δηλαδή για τα πέντε πρώτα GP της νέας σεζόν, που ξεκινά στις 16 Μαρτίου από την Αυστραλία.

Αυτό σημαίνει ότι για τους μήνες αυτούς ο διαθέσιμος χρόνος της Scuderia στην αεροσήραγγα θα αφιερώνεται κυρίως στη φετινή SF-25. Μετά από το χρονικό σημείο, και αναλόγως της εξέλιξης των πρώτων πέντε φετινών αγώνων της F1 για τη Ferrari, θα αποφασιστεί η μετέπειτα προσοχή της ομάδας σε κάθε μονοθέσιο και η χρήση της αεροσήραγγας.

Σε αυτό βοηθάει το γεγονός ότι η εξέλιξη της SF-25 στην αεροσήραγγα έχει ολοκληρωθεί εδώ και κάποιες εβδομάδες. “Θα εξελίσσουμε [την SF-25] στο ξεκίνημα της σεζόν του 2025”, είπε πρόσφατα ο διευθυντής της ομάδας Φρεντ Βασέρ, “αλλά θα γυρίσουμε την πλήρη μας προσοχή στο 2026 αρκετά νωρίς στη χρονιά”, κατέληξε ο Γάλλος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ