FORMULA 1

Πώς εξήγησε η McLaren την αλλαγή θέσης των Πιάστρι-Νόρις στο τέλος του αγώνα της Μόντσα

Clive Rose/Getty Images/McLaren Media Centre

Ο Αντρέα Στέλλα, διευθυντής της McLaren F1, εξήγησε τους λόγους για τους οποίους ζήτησε από τον Όσκαρ Πιάστρι να δώσει πίσω στον Λάντο Νόρις τη 2η θέση του Ιταλικού GP μετά το καταστροφικό πιτ-στοπ του Βρετανού -Τι είπαν οι δύο διεκδικητές του τίτλου.

Την ώρα που ο Μαξ Φερστάπεν όδευε προς την κυριαρχική σημερινή του νίκη στον αγώνα της Μόντσα, η McLaren καθυστέρησε μέχρι τα τελειώματα του αγώνα το ένα και μοναδικό πιτ-στοπ του Λάντο Νόρις και του Όσκαρ Πιάστρι προκειμένου να τοποθετήσει τη μαλακή γόμα στις δύο MCL39.

Η ομάδα κάλεσε πρώτο τον Πιάστρι, για να προστατευθεί από τη (μακρινή) απειλή του Σαρλ Λεκλέρ, και έναν γύρο αργότερα έκανε και την αλλαγή ελαστικών στην MCL39 του Νόρις. Όμως, στο πιτ-στοπ του Βρετανού ένα πρόβλημα στην τοποθέτηση του εμπρός αριστερού τροχού έφερε μια καίρια καθυστέρηση, με αποτέλεσμα ο Λάντο να επιστρέψει στην πίστα πίσω από τον Όσκαρ.

Πολύ σύντομα, η McLaren ζήτησε από τον Πιάστρι να παραχωρήσει τη 2η θέση ξανά στον Νόρις, αναγνωρίζοντας ότι ο Βρετανός την έχασε από δικό της λάθος – με μια απόφαση αντίστοιχη της περσινής στην Ουγγαρία που είχε δώσει το undercut στον Νόρις και εν συνεχεία ζήτησε από τον Βρετανό να χαρίσει τη νίκη εκείνου του αγώνα στον Πιάστρι.

Αρχικά ο Πιάστρι διαφώνησε, λέγοντας ότι η καθυστέρηση στα πιτς “είναι μέρος του αγώνα”, αλλά σύντομα υπάκουσε στην έκκληση της ομάδας. Έτσι, το προβάδισμά του στο πρωτάθλημα μειώθηκε από τους 34 στους 31 βαθμούς, από τον Νόρις.

Εξηγώντας την απόφαση, ο διευθυντής της McLaren F1, Αντρέα Στέλλα, είπε μιλώντας στο Sky F1: “Ήταν ξεκάθαρα ένα αίτημα από τον τοίχο των πιτς. Έγινε επειδή δεν είχαμε μόνο το πρόβλημα στο πιτ-στοπ, αλλά και γιατί η ακολουθία που επιλέξαμε στα πιτ-στοπ είχε ως στόχο να διατηρήσουμε τις θέσεις μας.

Ωστόσο, με κάποιον τρόπο, οι θέσεις άλλαξαν. Οπότε θεωρήσαμε ότι το σωστό ήταν να επιστρέψουμε στην αρχική κατάταξη και στη συνέχεια να αφήσουμε τους οδηγούς να αγωνιστούν κανονικά.

Θέλω να ευχαριστήσω τον Όσκαρ, γιατί δεν το έκανε δύσκολο καθόλου. Για άλλη μια φορά, ο Όσκαρ και ο Λάντο έδειξαν τις αρχές και τις αξίες με τις οποίες κατεβαίνουμε στους αγώνες”, κατέληξε ο Ιταλός.

Η πανηγυρική φωτογραφία της McLaren μετά το τέλος του GP Ιταλίας 2025 Joe Portlock/Getty Images/McLaren Media Centre

Ο Όσκαρ Πιάστρι, από την πλευρά του, κράτησε χαμηλούς τόνους για το θέμα, μετά από ένα τριήμερο που υστερούσε σταθερά σε ταχύτητα από τον Νόρις.

Μετά τον αγώνα, όταν του ζητήθηκε να σχολιάσει την απόφαση, ο Αυστραλός είπε: “Υπήρχαν ξεκάθαρα βάσιμοι λόγοι για να γίνει η αλλαγή θέσεων. Ο Λάντο είχε κάνει καλύτερες κατατακτήριες και ήταν μπροστά σε όλο τον αγώνα, οπότε το καταλαβαίνω. Υπάρχουν όμως κάποια πράγματα που πρέπει να συζητήσουμε”.

Αναφερόμενος στην επιλογή της στρατηγικής από την ομάδα, πρόσθεσε: “Πήγαμε πολύ μακριά στο πρώτο stint, οπότε τα μαλακά ελαστικά φάνηκαν καλή επιλογή. Μείναμε έξω περιμένοντας μήπως εμφανιστεί το Όχημα Ασφαλείας, αλλά τελικά ο Μαξ μπήκε ξανά στο παράθυρο του πιτ-στοπ μας, οπότε δεν υπήρχε λόγος να μείνουμε περισσότερο στην πίστα”.

Και κατέληξε: “Σαν ομάδα, νομίζω πως σήμερα δεν είχαμε εκπληκτικό ρυθμό. Στο πρώτο μέρος του αγώνα παλεύαμε αρκετά με την ισορροπία του μονοθεσίου, αν και προς το τέλος του stint με τα μεσαία ελαστικά τα πράγματα βελτιώθηκαν πολύ.

Ήμουν ικανοποιημένος και ο ρυθμός ήταν δυνατός, οπότε υπάρχουν θετικά για να κρατήσουμε. Ίσως να μην είχα και τον καλύτερο γύρο ή δύο στην εκκίνηση, κάτι που δεν βοήθησε, αλλά γενικά δεν έχω πολλά να παραπονεθώ”.

Τέλος, μιλώντας για την αλλαγή θέσεων, ο Λάντο Νόρις είπε στο τέλος του αγώνα πως και ο ίδιος με τη McLaren θα είχαν κάνει ακριβώς το ίδιο με τον Πιάστρι αν ήταν αντίστροφοι οι όροι: “Ήταν αυτό που είχαμε αποφασίσει ως ομάδα από πριν”, εξήγησε.

“Αν ήταν αντίστροφα, θα κάναμε ακριβώς το ίδιο. Δεν είναι ο τρόπος που θέλω να γίνονται τα πράγματα – δεν παίρνω εγώ αυτές τις αποφάσεις, δεν το σχεδιάζω έτσι, δεν θέλω να κερδίζω ή να βγαίνω δεύτερος ή τρίτος με αυτόν τον τρόπο, αλλά πιστεύω ότι είναι το πιο δίκαιο.

Αν ήμουν εγώ πίσω και ο Όσκαρ είχε το ίδιο, θα έπρεπε να δώσω τη θέση μου. Δεν είναι δικό μου λάθος, δεν είναι λάθος του Όσκαρ, ήταν λάθος της ομάδας -κάτι που συμβαίνει καμιά φορά- και αυτό μου κόστισε.

Ξέρω ότι δεν δείχνει ιδανικό, δεν το θέλω, αλλά στο τέλος της ημέρας είναι το πιο δίκαιο όταν μιλάμε για οδηγό απέναντι σε οδηγό”, συνέχισε ο Βρετανός.

Το πιτ-στοπ του Λάντο Νόρις στο GP Ιταλίας 2025 Steven Tee/LAT Images/McLaren Media Centre

Αν και έχασε τη νίκη από τον Φερστάπεν μετά τη μάχη του με τον Ολλανδό στους πρώτους γύρους, ο Νόρις εμφανίστηκε ικανοποιημένος από την προσπάθειά του στο “ναό της ταχύτητας”. Αναφερόμενος στη μάχη για την πρωτοπορία, είπε: “Προσπάθησα να κρατήσω τα πράγματα ισορροπημένα στο φρενάρισμα για την πρώτη στροφή, αλλά πάντα ξέρω ότι με τον Μαξ θα είναι ωραία μάχη, κι έτσι έγινε.

Ήταν διασκεδαστικό. Απλώς δεν είχαμε σήμερα την ταχύτητα, ούτε τον ρυθμό της Red Bull και του Μαξ, οπότε ήταν ένας δύσκολος αγώνας. Από τα πρώτα Σαββατοκύριακα που μας λείπει λίγο ο ρυθμός. Παρ’ όλα αυτά, ήταν καλός αγώνας, το απόλαυσα.

Έκανα ό,τι μπορούσα. Πάλεψα απέναντι στον Μαξ, είχαμε μια καλή μάχη, αλλά εκείνος βγήκε νικητής και το άξιζε. Δεν έχω κάτι άλλο να πω, η δεύτερη θέση ήταν το καλύτερο που μπορούσαμε. Το μόνο που χρειάζεται είναι να συνεχίσω να κάνω αυτό που κάνω”.