FORMULA 1

Ποιος είναι ο φερόμενος διάδοχος του Φρεντ Βασέρ στην ηγεσία της Scuderia το 2026

Eric Alonso / DPPI / SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Στη σκιά της αποτυχημένης φετινής σεζόν της Ferrari στη Formula 1, ο ιταλικός Τύπος επιμένει ότι το μέλλον του Φρεντ Βασέρ είναι επισφαλές – και ένα πρόσφατο δημοσίευμα κατονομάζει ακόμα και τον πιθανό του διάδοχο στο τέλος του 2025.

Πολλαπλά δημοσιεύματα του ιταλικού Τύπου τις τελευταίες εβδομάδες αναφέρουν ότι η διοίκηση της Ferrari χάνει την εμπιστοσύνη της στον διευθυντή της Scuderia, δυόμισι χρόνια μετά την πρόσληψη του Φρεντ Βασέρ, εξαιτίας των μεγάλων αγωνιστικών προβλημάτων της ομάδας στα πρώτα 10 GP του φετινού πρωταθλήματος της F1 – που την έχουν αφήσει χωρίς καμία νίκη και με μόλις 3 θέσεις στο βάθρο.

Η SF-25 έχει εκ γενετής ένα σοβαρό δομικό πρόβλημα στην πίσω ανάρτηση, το οποίο η ομάδα του Μαρανέλο προσπαθεί να λύσει ανασχεδιάζοντάς την. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η πρεμιέρα της νέας ανάρτησης SF-25 θα γίνει στο GP Βρετανίας στις 4-6 Ιουλίου, ενώ ένα εκτενές πακέτο αεροδυναμικής αναβάθμισης θα εισαχθεί στο αμέσως προηγούμενο GP, στην Αυστρία το επόμενο Σαββατοκύριακο (28-29 Ιουνίου).

Το δομικό πρόβλημα της ανάρτησης φέρεται να βαραίνει τον Βασέρ, ο οποίος ανέλαβε το ρόλο του προσωρινού τεχνικού διευθυντή μετά την αποχώρηση του Ενρίκο Καρντίλε το καλοκαίρι του 2024 και την ανάληψη της θέσης από τον Λοϊκ Σερά τον Οκτώβριο του ίδιου έτους.

Όλα αυτά, όπως τόσες και τόσες φορές στο παρελθόν, έφεραν αναβρασμό στην Ιταλία, προκαλώντας τις τελευταίες εβδομάδες πλήθος δημοσιευμάτων ότι η θέση του Βασέρ στο Μαρανέλο είναι πλέον επισφαλής.

Συγκεκριμένα, υπήρξαν δημοσιεύματα περί ενδιαφέροντος του προέδρου της Ferrari για τον διευθυντή της Red Bull Racing, Κρίστιαν Χόρνερ. Ο Χόρνερ τα διέψευσε, δηλώνοντας την πίστη του στην αυστριακή εταιρεία – αν και γράφτηκε πως ήταν ο ίδιος εκείνος που υποκίνησε τις φήμες αυτές.

Παράλληλα, μέχρι και ο πρόεδρος της ιταλικής Γερουσίας, Ιγνάσιο Λα Ρούσα, είπε σε τηλεοπτική εκπομπή ότι “ο Φλάβιο Μπριατόρε είναι φίλος μου, με ό,τι έχει καταπιαστεί τα έχει καταφέρει πολύ, πολύ καλά και [στη Ferrari] θα ταρακουνούσε λίγο τα πράγματα” – αν και συμπλήρωσε πως “πιστεύω ότι το θέμα είναι βαθύτερο από την απλή αλλαγή του ανθρώπου που διοικεί την ομάδα”.

Όταν ρωτήθηκε για τις φήμες αυτές, στο πλαίσιο του GP Καναδά, ο Βασέρ “εξερράγη”, χαρακτηρίζοντας τις φήμες “ανόητες” και ιδιαίτερα βλαπτικές για την ομάδα και τους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτή. Φυσικά η αντίδραση από την ένωση δημοσιογράφων αυτοκινήτου (UIGA) της Ιταλίας δεν άργησε να έρθει, βαθαίνοντας τη ρήξη με τον Γάλλο.

Μετά από αυτή την εξέλιξη, τα δημοσιεύματα πλήθυναν τις τελευταίες ημέρες – σε σημείο που τώρα η ιταλική εφημερίδα La Gazzetta dello Sport αναφέρει ακόμα και το όνομα του επικρατέστερου διαδόχου του Βασέρ για τη θέση του διευθυντή της Scuderia Ferrari.

Πρόκειται για τον Αντονέλο Κολέτα. Ο Κολέτα είναι ο διευθυντής του προγράμματος της Ferrari στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) και φυσικά συνοδεύεται από τις περγαμηνές της τρίτης διαδοχικής νίκης στις 24 Ώρες του ΛεΜάν – την περασμένη Κυριακή. Μαζί με το γαλλικό αγώνα, η ομάδα του Μαρανέλο έχει κερδίσει όλους τους αγώνες του φετινού WEC.

Ο Αντονέλο Κολέτα (αριστερά), διευθυντής της ομάδας της Ferrari στο WEC, μαζί με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ferrari Μπενεντέτο Βίνια (κέντρο) στον φετινό αγώνα του WEC στην Ίμολα SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Η Ferrari φυσικά δεν έχει πάρει θέση για τις εικασίες που αφορούν στο μέλλον του Βασέρ – υπάρχουν μόνο πληροφορίες περί αμφιβολιών της διοίκησης της ομάδας για τον Γάλλο. Τόσο για την απόδοση του μονοθεσίου όσο και για τις ικανότητες και τους ρόλους των τεχνικών και σχεδιαστών που έχει προσλάβει στο Μαρανέλο.

Επιπλέον, παρότι οι Σαρλ Λεκλέρ και Λιούις Χάμιλτον στο περιθώριο του GP του Μόντρεαλ προσέφεραν απλόχερα την πλήρη τους στήριξη στον διευθυντή της ομάδας, υπήρξαν και κάποιες ανησυχητικές τοποθετήσεις του επτάκις πρωταθλητή.

Όπως είπε ο Λιούις, νιώθει πως από το Μαρανέλο λείπει το πνεύμα καινοτομίας που απαιτείται για τη διεκδίκηση των τίτλων της F1, ειδικά ενόψει των ριζικά αλλαγμένων κανονισμών του 2026, καθώς και ότι δεν τον ενθουσιάζουν οι περιορισμοί του εργοστασίου της Ferrari και η διστακτικότητα των μελών της ομάδας να ρισκάρουν ξεφεύγοντας από την πεπατημένη.

Παρά την εγκυρότητα της Gazzetta dello Sport, δεν υπάρχει καμία ένδειξη πως όντως στο τέλος του 2025 θα υπάρξει αλλαγή ηγεσίας στη Scuderia. Κάτι τέτοιο εν πολλοίς θα εξαρτηθεί από την απόδοση της ανασχεδιασμένης SF-25 -από το Σίλβερστοουν και μετά- καθώς και από την πρόοδο και απόδοση του εν λευκώ σχεδιασμένου cavallino για τους νέους κανονισμούς του 2026.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ