FORMULA 1

Ποια είναι η αδυναμία της McLaren MCL39 που φάνηκε στο Μπακού -και θα επιστρέψει στο Λας Βέγκας

Andrew Ferraro/LAT Images/McLaren Media Centre

Σε ένα χρονικό σημείο που η μάχη για το φετινό τίτλο κορυφώνεται, με την επιστροφή σε αυτή και του Μαξ Φερστάπεν έπειτα από τις δύο σερί νίκες του στην Ιταλία και στο Αζερμπαϊτζάν, ο διευθυντής της McLaren F1 Αντρέα Στέλλα εξήγησε ποια είναι η “αχίλλειος πτέρνα” της MCL39 που εμφανίστηκε στους δύο τελευταίους αγώνες – και θα επιστρέψει και στο Λας Βέγκας.

Η ομάδα του Ουόκινγκ έκανε τη χειρότερη φετινή της εμφάνιση στο Μπακού, όπου οι Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις έκαναν μια σειρά λαθών, με αποτέλεσμα στον αγώνα της προηγούμενης Κυριακής ο Αυστραλός να εγκαταλείψει και ο Βρετανός να τερματίσει στην 7η θέση.

Αυτά ήρθαν σε συνέχεια της ήττας τους από τον Φερστάπεν και στη Μόντσα, ενώ μία εβδομάδα νωρίτερα η McLaren είχε κυριαρχήσει με τον Πιάστρι στο GP Ολλανδίας – συνεχίζοντας την κυριαρχία που εμφάνιζε σχεδόν όλη τη φετινή σεζόν μέχρι τον αγώνα του Ζάντβορτ.

Όμως, στη Μόντσα και στο Μπακού η MCL39 ήταν αγνώριστη, και ο διευθυντής της McLaren F1 Αντρέα Στέλλα εξήγησε ότι υπάρχουν σαφείς λόγοι για αυτό. Σύμφωνα με τον Ιταλό, το κοινό σημείο που καθιστά δύσκολες τις πίστες όπως το Μπακού και το Λας Βέγκας για την MCL39 βρίσκεται στον τομέα της πέδησης.

Και τα δύο αυτά σιρκουί απαιτούν δυνατά φρεναρίσματα από υψηλές ταχύτητες στις ευθείες – μια συνθήκη που η MCL39 δεν διαχειρίζεται με τον καλύτερο τρόπο.

“Από πλευράς απόδοσης, αν με ρωτούσατε ποιο είναι το πιο δύσκολο Σαββατοκύριακο, θα έλεγα το Μπακού ή το Λας Βέγκας”, εξήγησε ο Στέλλα.

Ο διευθυντής της McLaren F1, Αντρέα Στέλλα, στον αγώνα του Ζάντβορτ Alastair Staley/LAT Images/McLaren Media Centre

“Ξέρουμε πολύ καλά ότι τα χαρακτηριστικά του μονοθεσίου μας το καθιστούν πολύ ανταγωνιστικό σε μεσαίας και υψηλής ταχύτητας στροφές – και τέτοιες δεν υπάρχουν ούτε στο Μπακού, ούτε στο Λας Βέγκας.

Το μονοθέσιο δεν είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό στο δυνατό φρενάρισμα μετά από ευθείες, που συναντάμε σε αφθονία στις συγκεκριμένες πίστες, ούτε όταν πρέπει να ακολουθήσεις πολύ συγκεκριμένες γραμμές.

Το μονοθέσιο πραγματικά θέλει να έχει μια ροή μέσα στις στροφές, όπως για παράδειγμα στη στροφή 1 του Ζάντβορτ – αυτή είναι μια στροφή για τη McLaren. Όμως τέτοιες στροφές δεν υπάρχουν ούτε στο Μπακού, ούτε στο Βέγκας”, συνέχισε ο Ιταλός.

“Παρόλα αυτά, το μονοθέσιο ήταν αρκετά γρήγορο ώστε να διεκδικήσει την πολ ποζίσιον στο Μπακού, κάτι που πιστώνεται στους μηχανικούς που έχουν σχεδιάσει ένα αρκετά ευέλικτο μονοθέσιο, ακόμα κι όταν δεν κινείται μέσα στα ιδανικά του χαρακτηριστικά.

Έτσι, όπως στο Μπακού έτσι πιθανότατα και στο Λας Βέγκας δεν θα είναι έκπληξη αν δούμε κι άλλες ομάδες να είναι εξίσου ανταγωνιστικές με τη McLaren”, κατέληξε ο διευθυντής της McLaren F1.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ