Οι τρεις ομάδες με τις οποίες είχε επαφές ο Λεκλέρ για το 2027 -Ο Πιάστρι στο “ραντάρ” της Ferrari

Η απόδοση των ολοκαίνουριων μονοθεσίων των ομάδων της Formula 1 με τους ριζικά αλλαγμένους τεχνικούς κανονισμούς το 2026 θα πυροδοτήσει έναν άνευ προηγουμένου μεταγραφικό “πυρετό” για το 2027 – που δεν αφήνει έξω ούτε τους Σαρλ Λεκλέρ και Όσκαρ Πιάστρι, παρά τα πολυετή τους συμβόλαια με τις Ferrari και McLaren αντίστοιχα.
Ο Λεκλέρ έχει εκφράσει επανειλημμένα τη μεγάλη του φιλοδοξία να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 με τη Ferrari, αλλά αν η Scuderia αποδειχθεί μη ανταγωνιστική στο νέο πλαίσιο τεχνικών κανονισμών που ξεκινά το 2026, ο Μονεγάσκος κινδυνεύει να περάσει άλλη μία τετραετία χωρίς ένα μονοθέσιο ικανό να τον κάνει πρωταθλητή.
Έτσι, για το απευκταίο για τους τιφόζι αυτό ενδεχόμενο, η πλευρά του 27χρονου έχει ήδη προσεγγίσει -σύμφωνα με δημοσιεύματα αξιόπιστων μέσων του ιταλικού Τύπου- τρεις ομάδες για ορισμένες πρώτες διερευνητικές επαφές για το 2027: τις Mercedes, McLaren και Aston Martin.
Ο Λεκλέρ είναι περιζήτητος στο πάντοκ, όπως έχει παραδεχθεί ακόμα και ο Ρέιμοντ Βερμιούλεν, μάνατζερ του Μαξ Φερστάπεν. Αν η Ferrari δεν ξεκινήσει τον νέο κύκλο των τεχνικών κανονισμών με ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο, ενώ ήδη περιμένει εδώ και επτά χρόνια τη Ferrari για ένα τέτοιο (μετά το ντεμπούτο του με την SF-90 το 2019, με την οποία πέτυχε δύο νίκες), δεν αποκλείεται να θελήσει να σπάσει το συμβόλαιό του (που εκτείνεται στο 2029) με την ιταλική ομάδα.
Το περασμένο καλοκαίρι, σύμφωνα πάντα με τον ιταλικό Τύπο, κυκλοφόρησαν φωτογραφίες που απεικόνιζαν τον Λεκλέρ και τον μάνατζερ του, Νικολά Τοντ, σε συνάντηση με ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της Aston Martin F1.
Όμως, σύμφωνα με το RMC Motori, η Aston δεν είναι η μόνη εναλλακτική που εξετάζει η πλευρά Λεκλέρ. Ο Νικολά Τοντ φέρεται το πρωί της Κυριακής του GP της Μόντσα να είχε επαφές με τον διευθυντή και τον διευθύνοντα σύμβουλο της McLaren F1, Αντρέα Στέλλα και Αλεσάντρο Αλούνι Μπράβι αντίστοιχα, προκειμένου να διαπιστώσει τους όρους των συμβολαίων της ομάδας με τους Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι και αν μπορούν αυτά να παρακαμφθούν.
Τέλος, άλλο ιταλικό δημοσίευμα αναφέρει ότι ο Λεκλέρ είχε συνάντηση το καλοκαίρι στο Κάπρι της Ιταλίας με τον διευθυντή της Mercedes F1, Τότο Βολφ – ο οποίος γενικώς δεν κρύβει το θαυμασμό του για τον Μονεγάσκο.
Η Ferrari γνωρίζει ότι για να κρατήσει τον Λεκλέρ, παρότι έχει συμβόλαιο μαζί του μέχρι το τέλος του 2029, θα πρέπει το 2026 να του παρέχει ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Σε περίπτωση που δεν τα καταφέρει, η Scuderia θα πρέπει να αναζητήσει έναν νέο αστέρα στην κατάλληλη ηλικία για να χτίσει το μέλλον της – και ήδη είναι γνωστό ότι παρακολουθεί στενά την περίπτωση του Πιάστρι, ενώ φυσικά επιβεβαιώθηκε ότι είχε επαφές το καλοκαίρι και με την πλευρά του Μαξ Φερστάπεν.
Ο Φερστάπεν ξεκαθάρισε ότι δεν σκοπεύει να σκεφτεί τη μετακίνηση στο Μαρανέλο αν η Scuderia δεν έχει να του προσφέρει ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο και μια ομάδα σωστά δομημένη για πρωταθλητισμό. Συνεπώς, η ιταλική ομάδα πρέπει να ετοιμάσει κι ένα διαφορετικό πλάνο σε περίπτωση αποχώρησης του Λεκλέρ και άρνησης του Φερστάπεν.
Ο πρώην οδηγός της F1 και νυν μάνατζερ του Πιάστρι, Μαρκ Ουέμπερ, επιβεβαίωσε το σενάριο: “Προς το παρόν ο Όσκαρ πρέπει να παραμείνει στη McLaren για να ολοκληρώσει τη διαδρομή της αγωνιστικής του εξέλιξης, και παρότι η Ferrari παραμένει ένας δυνητικός προορισμός, πρέπει πρώτα να πετύχει τα αποτελέσματα που χρειάζεται. Στο μεταξύ, θα ήταν χρήσιμο να βελτίωνε τα ιταλικά του…”, είπε ο Ουέμπερ.
Όλα τα παραπάνω είναι απλές διερευνητικές επαφές όλων με όλους, ενόψει της μεγάλης παρασκηνιακής μεταγραφικής διεργασίας που θα ξεσπάσει το 2026, όταν όλοι θα διαπιστώσουμε την ταχύτητα του μονοθεσίου κάθε ομάδας και τη δυναμική που θα έχει καθεμίας για την προσεχή τετραετία ή πενταετία. Αν και θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι η ομάδα με το ταχύτερο μονοθέσιο θα είναι και εκείνη που θα έχει τις περισσότερες πιθανότητες να προσελκύσει (ή να διατηρήσει, αν αυτή είναι η Red Bull) τον Μαξ Φερστάπεν.