Ο ήχος του 2026 -Η Honda αποκάλυψε πώς θα ακούγονται τα νέα μονοθέσια της Formula 1

Η Honda έδωσε στη δημοσιότητα το πρώτο “soundtrack” των νέων μονάδων ισχύος της F1, με το ριζικά αλλαγμένο πλαίσιο τεχνικών κανονισμών που τίθεται σε εφαρμογή το 2026.
Η Honda Racing αποκάλυψε για πρώτη φορά τον ήχο της νέας μονάδας ισχύος της Formula 1 του 2026, μέσα από ένα σύντομο απόσπασμα από τις δοκιμές της στο δυναμόμετρο που δημοσιεύτηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η ιαπωνική εταιρεία συνόδευσε ένα βίντεο διάρκειας 20 δευτερολέπτων με τον χαρακτηρισμό “το soundtrack μας για το 2026”. Η κίνηση αυτή της Honda ήταν κάπως απρόσμενη, καθώς μέχρι στιγμής οι κατασκευαστές κρατούν κλειστά τα “χαρτιά” τους όσον αφορά στην πρόοδο των ολοκαίνουργιων μονάδων ισχύος.
Στο απόσπασμα ακούγεται η μονάδα ισχύος να ανεβάζει επτά σχέσεις από την αρχή του βίντεο, πριν “τερματίσει” σε μια ευθεία και στη συνέχεια κατεβάσει ταχύτητες καθώς επιβραδύνει για μια στροφή.
Σε σύγκριση με τον ήχο των σημερινών turbo υβριδικών κινητήρων, το απόσπασμα της Honda προσφέρει την πρώτη ένδειξη ότι το ηχητικό προφίλ της Formula 1 από το 2026 θα είναι ελαφρώς διαφορετικό.
Αυτό συνδέεται άμεσα με την απόφαση της F1 να καταργήσει τον έναν εκ των δύο ηλεκτροκινητήρων, τον MGU-H (που παίρνει την ενέργειά του από τη θερμότητα του Turbo), το στοιχείο που λειτουργούσε εν μέρει ως “σιγαστήρας” στη γενιά των V6 Turbo υβριδικών μονάδων ισχύος που χρησιμοποιήθηκαν από το 2014 έως και τη φετινή σεζόν.
Παρά την κατάργηση του MGU-H, ωστόσο, από το 2026 η ηλεκτροκίνηση θα παίζει σημαντικότερο ρόλο στις μονάδες ισχύος, καθώς πλέον ο έτερος ηλεκτροκινητήρας, MGU-K, θα παράγει σχεδόν ισόποση ισχύ με εκείνη του θερμικού V6 Turbo – ο οποίος θα λειτουργεί αποκλειστικά με τη χρήση 100% βιώσιμων καυσίμων (και όχι ορυκτών).
Θυμίζουμε ότι η οκταετής συνεργασία της Honda με τη Red Bull έληξε στο τέλος της φετινής σεζόν της Formula 1, μετά την αρχική απόφαση των Ιαπώνων να αποχωρήσουν από το σπορ στο τέλος του 2021 – που προκάλεσε και την απόφαση της Red Bull να κατασκευάζει τους δικούς της κινητήρες από το 2026.
Ωστόσο, η ριζική αναδιάρθρωση των κανονισμών του 2026, με ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στην ηλεκτρική ενέργεια, έφερε τελικά τη Honda πίσω στο grid, αυτή τη φορά παρέχοντας τις εργοστασιακές της μονάδες ισχύος στην Aston Martin F1.