Η ευφυής στρατηγική “απάντηση” της McLaren που έδωσε τον τίτλο στον Νόρις

Η McLaren δεν άκουσε και λίγα για το στρατηγικό της σφάλμα στο Κατάρ, αλλά απάντησε ηχηρά με την άρτια προγραμματισμένη της τακτική στο Άμπου Ντάμπι – στην οποία, μάλιστα, ο Λάντο Νόρις συναίνεσε να τον περάσει ο Όσκαρ Πιάστρι στον πρώτο γύρο του αγώνα.
Η ίδια η McLaren, δια στόματος του διευθυντή της Αντρέα Στέλλα, επιβεβαίωσε ότι η προσπέραση αυτή, που έκανε ο Αυστραλός στον Βρετανό στην στροφή 9 στον πρώτο γύρο του χθεσινού GP του Άμπου Ντάμπι, ήταν μέσα στα πλάνα τους για να κερδίσουν τον τίτλο από τον Μαξ Φερστάπεν – όπως και έγινε, με τη στέψη του Λάντο Νόρις.
Τι όφελος, όμως, θα προσέφερε κάτι τέτοιο στη McLaren; Ο Πιάστρι εκκίνησε τον αγώνα με τη σκληρή γόμα, έναντι της μέσης των Φερστάπεν και Νόρις. Η σκληρή γόμα C3 ήταν πιο ανθεκτική, φυσικά, αλλά χωρίς μεγάλη υστέρηση απόδοσης από τη μέση C4.
Αυτό έδινε τη δυνατότητα στον Πιάστρι να καταδιώξει τον Φερστάπεν και έτσι να πιέσει τον Ολλανδό να φθείρει τη μέση γόμα του νωρίτερα από όσο ίσως θα υπολόγιζε. Με αυτή τη συμφωνία και ο Πιάστρι θα κυνηγούσε τη νίκη με την οποία θα κρατούσε τις ισχνές του ελπίδες για τον τίτλο, και ο Νόρις από την 3η θέση δεν θα είχε να ανησυχεί για τυχόν αργό ρυθμό του Φερστάπεν ώστε να κάνει τον Βρετανό ευάλωτο στο undercut των οδηγών που ακολουθούσαν τον Λάντο.
“Δεν υπήρχε ακριβές πλάνο, αλλά ήμουν χαρούμενος να αφήσω τον Όσκαρ να περάσει”, είπε ο Νόρις όταν καλμάρισαν λίγο οι πανηγυρισμοί του για το παρθενικό του πρωτάθλημα στη F1.
“[Ο Πιάστρι] εκκίνησε με τη σκληρή γόμα για να προσπαθήσει να πιέσει τον Μαξ να κάνει κάτι. Ο Όσκαρ ήταν μέρος της προσπάθειάς μας να πετύχουμε όσα πετύχαμε και θέλω να τον ευχαριστήσω για αυτό”, πρόσθεσε ο πρωταθλητής.
Ο Αντρέα Στέλλα εξήγησε, από την πλευρά του: “Προφανώς, θέλαμε να έχουμε έναν απολύτως καθαρό πρώτο γύρο. Αλλά συζητήσαμε επίσης -με τον Όσκαρ να έχει τη σκληρή γόμα- να μην του δυσκολέψουμε τη ζωή στην προσπάθειά του να πάρει τη δεύτερη θέση και μετά να επιτεθεί στον Φερστάπεν. Ήταν μια στρατηγική επιλογή που και ο Λάντο στήριζε.
Ήταν μια καλή και καθαρή προσπέραση από τον Όσκαρ, αλλά ήταν ένα σενάριο που είχαμε ήδη συζητήσει, οπότε δεν ήταν και η σκληρότερη μάχη, γιατί υπήρχε κοινό συμφέρον.
Ήταν ξεκάθαρο για όλους ότι η σκληρή γόμα θα ήταν καλή επιλογή. Κι αν κάποιος με τη σκληρή καταδιώκει κάποιον με τη μέση, τότε αυτός στη μέση πρέπει να πιέσει και σε κάποια φάση ίσως χρειαστεί να μπει για αλλαγή ελαστικών”, συμπλήρωσε ο Ιταλός.
Εντέλει, πρόσθεσε ο Στέλλα, “μας εξέπληξε λίγο το γεγονός ότι ο Μαξ μπορούσε να πάει τόσο μακριά και τόσο γρήγορα με τη μέση γόμα. Η Red Bull αποδείχθηκε ξανά το ταχύτερο μονοθέσιο. Νομίζω πως έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά στο να ξεπεράσουν ορισμένες δυσκολίες.
Στο μέσον της σεζόν μας έβαλαν ένα τεράστιο εμπόδιο, μια τεράστια πρόκληση για να τους νικήσουμε στην πίστα. Συχνά δεν τα καταφέραμε, αλλά το σημαντικό είναι ότι το πετύχαμε στο πρωτάθλημα με τον Λάντο. Δεν με εκπλήσσει καν το γεγονός ότι κλείνουν τη χρονιά πιθανότατα με το καλύτερο μονοθέσιο”, κατέληξε ο διευθυντής της McLaren F1.