FORMULA 1

H McLaren παραδέχθηκε το στρατηγικό της λάθος στο Κατάρ: “Χαρίσαμε τη νίκη”

Clive Rose/Getty Images/McLaren Media Centre

Το όχημα ασφαλείας του 7ου γύρου στο GP του Κατάρ, μαζί με τη λανθασμένη απόφαση της McLaren να μην καλέσει άμεσα στα πιτς τον Όσκαρ Πιάστρι και τον Λάντο Νόρις -σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους οδηγούς- στοίχισε στην ομάδα τη νίκη – και οι Ζακ Μπράουν και Αντρέα Στέλλα παραδέχθηκαν ότι έκαναν λάθος εκτίμηση.

Ο Πιάστρι ξεκίνησε από την πολ ποζίσιον και οδηγούσε τον αγώνα μπροστά από τους Φερστάπεν και Νόρις, όταν η σύγκρουση ανάμεσα στους Χούλκενμπεργκ και Γκασλί προκάλεσε ένα πρώιμο αυτοκίνητο ασφαλείας.

Αυτό έδωσε σε όλους την ευκαιρία να μπουν στα πιτς για την πρώτη τους αλλαγή ελαστικών στον 7ο γύρο, με δεδομένο και το όριο των 25 γύρων ανά σετ ελαστικών που είχε επιβάλει η Pirelli λόγω φόβων για κλαταρίσματα.

Όμως, ενώ ο Φερστάπεν και όλοι οι οδηγοί πίσω του μπήκαν, οι Πιάστρι και Νόρις έμειναν έξω, δίνοντας στον Ολλανδό ένα «δωρεάν» πιτ-στοπ περίπου 26 δευτερολέπτων με κόστος μόλις μία θέση στην πίστα – από τον Νόρις. Και πλέον οι οδηγοί της McLaren ήταν αναγκασμένοι να κάνουν δύο πιτ-στοπς, ενώ ο Ολλανδός ένα.

Η McLaren ήταν πιο γρήγορη σε ρυθμό αγώνα, αλλά όχι αρκετά ώστε να ανατρέψει το στρατηγικό λάθος – που επέτρεψε στον Φερστάπεν να φτάσει άνετα στην 70ή του νίκη. Ο Πιάστρι τερμάτισε δεύτερος, ενώ ο Νόρις έμεινε τέταρτος, οδεύοντας πλέον στο Άμπου Ντάμπι με διαφορά μόλις 12 βαθμών από τον Ολλανδό.

Ο Στέλλα εξήγησε μιλώντας στο βρετανικό τη Sky Sports: “Δεν περιμέναμε ότι όλοι οι υπόλοιποι θα έμπαιναν στα πιτς. Αν όλοι πίσω σου μπαίνουν, τότε είναι ξεκάθαρο ότι κι εσύ πρέπει να μπεις.

Όταν είσαι το προπορευόμενο μονοθέσιο, δεν ξέρεις ακριβώς τι θα κάνουν οι άλλοι. Υπήρχε και ο κίνδυνος απώλειας χρόνου για τον Λάντο λόγω διπλού πιτ-στοπ [ταυτόχρονα με τον Πιάστρι]. Αλλά η κύρια αιτία ήταν ότι απλώς δεν περιμέναμε πως θα έμπαιναν όλοι. Ήταν μια απόφαση που, εκ του αποτελέσματος, δεν ήταν σωστή”, πρόσθεσε ο Ιταλός.

Συμπλήρωσε ότι παρά τον ρυθμό της McLaren, η υψηλή φθορά των ελαστικών στέρησε από την ομάδα την ευκαιρία να πιέσει με αξιώσεις τον Φερστάπεν: “Οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο ασφαλείας θα μας έβαζε σε πολύ δυνατή θέση. Για όσους μπήκαν στον γύρο 7, η στρατηγική τους ήταν λίγο-πολύ προκαθορισμένη, αλλά λειτούργησε πολύ καλά.

Πιστεύαμε πως ο ρυθμός μας θα μας επέτρεπε να ανοίξουμε τη διαφορά, αλλά η φθορά ήταν πολύ μεγαλύτερη απ’ ό,τι περιμέναμε και δεν μπορέσαμε να αξιοποιήσουμε πλήρως το πλεονέκτημά μας”, συνέχισε ο Αντρέα Στέλλα.

Και κατέληξε: “Ήταν ένα απογοητευτικό αποτέλεσμα συνολικά. Ήμασταν σε θέση να κερδίσουμε τον αγώνα με τον Όσκαρ. Το άξιζε. Ήταν ο ταχύτερος χθες, στις κατατακτήριες και στο Sprint, και φυσικά το βάθρο ήταν διαθέσιμο για τον Λάντο.

Αλλά χάσαμε τη νίκη με τον Όσκαρ και χάσαμε το βάθρο με τον Λάντο. Σίγουρα όχι το αποτέλεσμα που θέλαμε και κάτι που πρέπει να επανεξετάσουμε σχετικά με την απόφαση που πήραμε όταν βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας στον έβδομο γύρο.

Όπως πάντα, θα μάθουμε από τον αγώνα και θα επιστρέψουμε πιο δυνατοί για το επόμενο GP, που τώρα είναι καθοριστικό και ακόμη πιο σημαντικό”.

Ζακ Μπράουν: “Χαρίσαμε τη νίκη”
Την ίδια στιγμή, ο διευθύνων σύμβουλος της McLaren Racing, Ζακ Μπράουν, παραδέχθηκε ότι η ομάδα “έκανε ξεκάθαρα ένα τεράστιο λάθος” με τη στρατηγική της στο GP του Κατάρ.

Μιλώντας στο Sky Γερμανίας, ο Μπράουν δεν μάσησε τα λόγια του: “Κάναμε ξεκάθαρα ένα τεράστιο λάθος. Ο Όσκαρ ήταν πραγματικά άψογος όλο το Σαββατοκύριακο. Χαρίσαμε τη νίκη του, αυτή είναι η πραγματικότητα. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος να το δεις.

Και χαρίσαμε και το βάθρο του Λάντο. Πολύ απογοητευτικό. Κάναμε τη λάθος επιλογή. Τώρα το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να μάθουμε. Είναι δεύτερο συνεχόμενο Σαββατοκύριακο με μεγάλα μαθήματα.

Πρέπει να επιστρέψουμε στο Άμπου Ντάμπι και να παλέψουμε δυνατά. Προηγούμαστε στο πρωτάθλημα, αλλά χαρίσαμε βαθμούς που θα έπαιρνε ο Όσκαρ. Δεν πρέπει να επαναλάβουμε τέτοια λάθη. Είναι ακόμη πολύ φρέσκο”, πρόσθεσε ο Αμερικανός.

O διευθύνων σύμβουλος της McLaren Racing, Ζακ Μπράουν Andrew Ferraro/LAT Images/McLaren Media Centre

Σε ερώτηση του Νίκο Ρόσμπεργκ αν η απόφαση επηρεάστηκε από κάποια προσπάθεια να διατηρήσει την “ισότητα” μεταξύ των δύο οδηγών, ο Μπράουν το απέκλεισε αμέσως: “Όχι, ήταν στο όριο, στον έβδομο γύρο. Το χειριστήκαμε λάθος και το πληρώσαμε. Ήταν επώδυνο να το βλέπω. Αλλά κερδίζουμε μαζί, χάνουμε μαζί. Θα επιστρέψουμε δυνατοί στο Άμπου Ντάμπι.

Θέλω να πάω να δω τα παιδιά [Πιάστρι και Νόρις] και να τους ζητήσω μια μεγάλη συγγνώμη. Δεν θα τους κάνει να νιώσουν καλύτερα, ούτε κι εμένα, αλλά θα επιστρέψουμε πιο δυνατοί την επόμενη εβδομάδα”.

Με τον Φερστάπεν να παίρνει την έβδομη φετινή του νίκη, όσες έχουν επίσης και καθένας εκ των Νόρις και Πιάστρι φέτος, ο Μπράουν δεν παρέλειψε να συγχαρεί τον Ολλανδό: “Οδήγησε έναν εξαιρετικό αγώνα. Η Red Bull πήρε τη σωστή απόφαση – εμείς του χαρίσαμε ουσιαστικά τον αγώνα, όχι βέβαια ότι δεν έκανε και σπουδαία δουλειά.

Ο Όσκαρ ήταν σε άλλο επίπεδο όλο το Σαββατοκύριακο. Είχε μια μικρή ζημιά μετά από μια έξοδο στο μέσον του αγώνα, αλλά δεν πιστεύω ότι αυτό άλλαξε το αποτέλεσμα”, κατέληξε ο Ζακ Μπράουν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ